31.08.2015, 11:52

SuperStar, V siedmom nebi, Doktor Martin: Ako skončil veľký televízny súboj

Markíza, Joj a Jednotka spustili dôležité programy jesene. Prinášame detailnú analýzu sledovanosti.

SuperStar, V siedmom nebi, Doktor Martin: Ako skončil veľký televízny súboj

Pre najväčšie slovenské televízie Markíza, Joj a Jednotka bol včerajšok mimoriadne dôležitý: v priamom súboji sa stretli ich veľké projekty SuperStar, V siedmom nebi a Doktor Martin. Prinášame výsledky sledovanost.

V komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa najsledovanejším programom nedele stala markizácka SuperStar. Ak berieme do úvahy aj divákov sledujúcich zo záznamu, jej trhový podiel bol 32,1 % (v prípade "live" sledovania to bolo o tri desiatiny menej).

Oproti predošlej sérii to znamená pokles, no porovnanie má len obmedzenú výpovednú hodnotu: predošlý ročník sa vysielal v roku 2013, kedy bol trh iný. Navyše SuperStar išla v jarnej a nie jesennej sezóne a len s filmovou konkurenciou zo strany Joj. Vo februári 2013 mala spevácka šou s prvou časťou približne 39-percentný podiel.

Trhovou dvojkou v komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa včera stalo jojkárske V siedmom nebi. Šou Vila Rozborila dosiahla aj s divákmi zo záznamu trhový podiel 22,4 %. Predošlá, vôbec prvá séria štartovala na jeseň 2014 s vyše 28-percentným podielom. Porovnanie však treba opäť brať s rezervou, keďže vtedy oproti sebe nemala veľkú šou a Markíza vysielala len filmy.

V oboch prípadoch ide o staničné nadpriemery: Markíza mala minulý týždeň necelých 24 % v 12-54, Joj tesne prekročila 18 %. Týždennej sledovanosti sa podrobne budeme venovať neskôr.

Takto vyzerá súboj SuperStar verzus V siedmom nebi podrobnejšie. Všetky údaje sú vrátane oneskorenej sledovanosti:

ReláciaVysielaniePočet divákov 12-54Rating 12-54Share 12-54Počet divákov 12+Rating 12+Share 12+
SuperStar TV Markíza, nedeľa 30. 8., 20:34-22:47 362 tisíc 11.2 % 32.1 % 496 tisíc 10.6 % 25.1 %
V siedmon nebi TV Joj, nedeľa 30. 8., 20:38-22:54 251 tisíc 7.8 % 22.4 % 549 tisíc 11.7 % 28.2 %

 

SuperStar mala mladšieho diváka: z celkového počtu 496 tisíc ľudí spadali necelé tri štvrtiny do reklamne dôležitej cieľovky 12-54. Ak sa na to pozrieme ešte detailnejšie, najväčšie zastúpenie mali diváci vo veku 35-54 rokov.

Jojkárske V siedmom nebi bolo najsledovanejším programom dňa v širšej cieľovej skupine 12+, kde dosiahlo 549-tisícovú sledovanosť aj s divákmi zo záznamu, respektíve 542 tisíc iba naživo. A uberalo divákov novému československému seriálu Doktor Martin na Jednotke.

Doktor Martin zaujal 267 tisíc divákov a jeho share bol 13,5 % v 12+. V prípade Jednotky ide o sledovanosť naživo.

Nový seriál získal pre Jednotku stanične nadpriemerný podiel, keďže výkony stanice sa bežne pohybujú pod 10 % a minulý týždeň dosiahli hodnotu 8,2 %. Ale medzi najsledovanejšie seriály RTVS sa zrejme nezaradí, keďže SuperStar a V siedmom nebi by mu mali konkurovať dlhodobo celú jeseň. Takéto ťažké konkurenčné prostredie jeho predchodca nemal.

Predošlý seriál RTVS Tajné životy začínal lepšie, v nedeľnom slote prekročil dvadsiatku. Aj v tomto prípade však bol trh iný: seriál štartoval v konkurenčne slabom januári, keď v nedeľu oproti nemu išli iba filmy. Pozrite si výsledky Kolonády.

Štart seriálu Doktor Martin na Jednotke

ReláciaVysielaniePočet divákov 12+Rating 12+Share 12+
Doktor Martin Jednotka, nedeľa 30. 8., 20:23-21:17 267 tisíc 5.7 % 13.5 %

 

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.