05.10.2015, 08:00

Šéf Joj Group Marcel Grega: Chcú od nás viac humoru a vlastnej tvorby

Rozhovor. „Zvýšime sledovanosť a aj ceny televíznej reklamy,“ hovorí generálny riaditeľ Joj Group Marcel Grega pre Stratégie.

Šéf Joj Group Marcel Grega: Chcú od nás viac humoru a vlastnej tvorby

Do funkcie generálneho riaditeľa JOJ Group nastúpil Marcel Grega pred vyše rokom a pol. Mohol si vybrať z niekoľkých ciest, no on sa rozhodol vykročiť slovenskou cestou rodinnej a zábavnej televízie. Tá je však už druhý rok v červených číslach. Prečítajte si rozhovor s ním.

 

Aký je rozdiel, z vášho pohľadu, medzi finančným riaditeľom a generálnym?

Pozícia generálneho riaditeľa znamená inú zodpovednosť a viac reprezentatívnosti navonok – voči partnerom a klientom. Oprášil som napríklad opäť golf. (Smiech)

Uvedomujete si ako finančník, že televízia je už druhý rok v strate?

Všetci sme súčasťou malého trhu a tvrdý konkurenčný boj nás všetkých dostal do červených čísel.

Čo s tým mienite urobiť?

Zvýšime sledovanosť, aj ceny reklamy. V tomto roku narazila cena reklamy na dno, to spôsobilo, že sú televízie vypredané. Neexistuje teda iná cesta a pevne verím, že celý trh zareaguje tak, že zvýši ceny. A že to nebude iba nejaké „marketingové“ zvýšenie...

Už máte zrátané, čo vám jesenná sezóna prinesie? Aký máte cieľ?

Stanovili sme si dva ciele – dodať reklamné kampane, ktoré si zakontrahujeme a rásť v sledovanosti v porovnaní s minulým rokom. Chceme, aby sa náš program páčil divákom a aby sa ujali naše nové stanice, ktoré sme tento rok spustili – detská aj filmová. Dnes už si myslím, že do Vianoc by nás nemalo nič mimoriadne prekvapiť. Karty sú rozdané.

Skvelý štart mala šou Česko Slovensko má talent, zábavnú kulinársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja si diváci obľúbili, Divoké kone si udržali divákov. Prišli ste s Dvojičkami. Sú Dvojičky výmenou za Panelák alebo konkurencia Hornej Dolnej?

Dvojičky nahrádzajú Panelák len z hľadiska jeho tvorcu, nie z pohľadu denného vysielania. S Andym Krausom sme dlho hovorili o jeho ďalších nápadoch, ktoré sa však nedali realizovať, kým vyrábal denný seriál. Preto sme uzavreli Panelák, prichádzame s Dvojičkami a Andy dostane aj ďalší priestor.

To, ako máte vyskladanú programovú štruktúru, je podľa vás momentálne to najlepšie? Alebo ju budete ešte meniť?

Vždy sme limitovaní rozpočtom a načasovaním rozhodnutí. Keď chceme niečo nové, vzhľadom na časovú náročnosť výroby to nedostaneme vždy hneď. Súčasná jesenná programová štruktúra je napriek tomu na 95 percent taká, akú sme si predsavzali ešte na jar. V rámci očakávaní jej výkonu sa blížime k optimistickejším variantom, ktoré sme si plánovali.

Programová štruktúra je svojím spôsobom zrkadlom toho, ako televízia chce, aby ju vnímali bežní ľudia. Ako teda presne chcete, aby vás ľudia vnímali? Akú tvár má mať TV JOJ?

Naším cieľom je, aby divák vnímal TV JOJ ako univerzálnu zábavnú televíziu pre celú rodinu.

V čom je toto vnímanie odlišné od Markízy?

Neviem, čo chcú diváci od Markízy, ale viem, že od nás chcú viac humoru a vlastnej tvorby. Preto produkujeme vlastné programy a bavíme divákov.

 

Celý rozhovor v Marcelom Gregom nájdete v Stratégiách 10/2015, ktoré sú práve v predaji.

Zdroj: Petra Ševčíková

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.