Viem o vás, že ste potenciál sociálnych sietí vytušili ešte v začiatkoch. Odišli ste z istoty korporátu a po materskej ste sa rovno vrhli na túto oblasť, do vtedy ešte neznámych vôd. Prečo ste to riskli?
To rozhodnutie prišlo s vydaním mojej prvej knihy v roku 2016. Zrazu prišla otázka – kniha je vonku, ale čo ďalej? Potrebuje aj marketing, aby sa o nej niekto dozvedel. Otvoril sa predo mnou teda nový priestor. Veľa na výber vtedy ešte nebolo. Rozbehnutý bol v podstate len Facebook. A ten som už využívala aj pri písaní svojej dizertačnej práce na tému Hudba v reklame. V roku 2011 som získala titul PhD. z masmediálnej komunikácie a reklamy. No a na to, aby som mohla hudbu v reklame rozoberať aj zo širšieho aspektu, nielen v televíznej reklame, mi poslúžil aj Facebook. Takže to bolo také moje prvé stretnutie. A keď mi vyšla kniha, začala som sa facebookovou reklamou zaoberať viac. Keď som si potom nastavovala profil na Facebooku, oslovil ma aj spolumajiteľ vydavateľstva, aby som spravovala profil aj im, a ozvalo sa pár ďalších známych. A potom to už išlo...
A už ste vtedy o sociálnych sieťach niečo vedeli? Alebo to bolo skôr na úrovni vyskúšame a uvidíme?
Vtedy to bolo jednoduchšie, stačilo pridať čokoľvek s linkom a malo to veľké videnia. Teraz sú ľudia na obsah o dosť náročnejší. Keďže som chcela sebe aj vydavateľstvu efektívne robiť marketing, tak som sa začala obzerať po tom, čo sa nám ponúka a kde nevyužívame potenciál naplno. A tam niekde sa už začínal škálovať aj Instagram. Začínal ako nádejná sieť na sebaprezentáciu a na promovanie svojej značky. A vtedy som začala okrem prezentácie na LinkedIn vytvárať aj komunikáciu na instagramovom profile. Tak som prvýkrát začala budovať svoj Instagram profil a aj profily ďalších ľudí, ktorým som spravovala Facebook. To sme si začínali na Instagram ešte len zvykať – prišli filtre, štvorcové fotografie, videá tam ešte vôbec neboli. Z toho, ako fungoval Instagram vo svete, sa mi pozdával ako najlepší nástroj práve na budovanie mena, značky a povedomia o tom, kto ste. Pamätám si, že som mala jedno sedenie, asi začiatkom roku 2017, kde mi istý podnikateľ vravel, ako dobre mu biznis funguje aj bez sociálnych sietí a digitálneho marketingu. Vtedy som mu začala vysvetľovať, že škoda premrhať taký potenciál.
Zostáva vám 87% na dočítanie.