21.10.2021, 12:18

Rebranding: Česká značka Bagind sľubuje dobrodružstvo na celý život a vyššiu transparentnosť

Najvýraznejšou zmenou je nové logo.

Rebranding: Česká značka Bagind sľubuje dobrodružstvo na celý život a vyššiu transparentnosť
Zdroj: Bagind

Po štyroch rokoch úspešného fungovania s viac ako 40-tisíc spokojnými zákazníkmi sa česká značka Bagind púšťa do odvážnej zmeny desaťročia. Dochádza k rebrandingu, ktorý predstavuje komplexnú novú vizuálnu identitu značky. Najvýraznejšou zmenou je nové logo, ktoré má modernú podobu a pozostáva zo širokého, čistého fontu, ktorému dominuje symbol kompasu. K tejto novinke sa pripája aj zmenený web, ktorý poskytuje zákazníkovi vyššiu transparentnosť a pochopenie, čo jeho nákup znamená pre výrobcu, miestnu komunitu a životné prostredie.

Spoločnosť Bagind, ktorá sa špecializuje na výrobu kožených batohov či tašiek, sa rozhodla pre kompletnú zmenu vizuálu, ktorá je úzko spätá s víziou značky. Novému modernému logu dominuje symbol kompasu. Ten predstavuje voľnosť, otvorenosť, dobrodružstvo a zároveň zdanlivú nekonečnosť nočnej oblohy. Vizuálna zmena loga sa spája s víziou zakladateľa značky neupínať sa len na Indiu, ale rozšíriť výrobu do rôznych krajín. Jeho cieľom je združovať nádejných lokálnych výrobcov z celého sveta a dostávať ich unikátnu tvorbu medzi tých, ktorým sa páči. Prvým úspešným krokom bolo zahájenie novej výroby, tentoraz v Kolumbii.

„So značkou Bagind som spätý od úplného začiatku a otázka nového loga bola na stole už dlhšiu dobu. Snahou bolo vytvorenie silného logotypu doplneného o symbol znázorňujúci dve myšlienky. Tou prvou je dobrodružstvo a druhou prepojenie či spojenie. Nakoniec sme sa rozhodli pre symbol, ktorý v jeden moment dokáže znázorniť kompas, ale tiež hviezdu. Či už sa pozeráme na hviezdy z Indie, Kolumbie alebo Českej republiky, pozeráme sa na to isté nebo,“  dopĺňa grafický dizajnér a co-founder štúdia Obscuro, Zdeněk Šemro.

Zdroj: Bagind

​​Súčasťou novej identity je tiež nový font a sýto oranžová farba, ktorá je okrem bielej a čiernej poznávacou farbou značky. Vizuálna zmena brandu bola doplnená aj o nový slogan „Dobrodružstvo na celý život“. Ten vystihuje smerovanie značky, ale tiež poukazuje na kvalitu produktov.

„Naše pôvodné logo nám stačilo možno tak prvé dva roky, kým sme boli vo firme v podstate sami majitelia a mali sme radosť, že sa nám vo Photoshope podarilo vytvoriť niečo, čo sa páčilo zákazníkom aj nám. Neskôr sme začali narážať na množstvo dôvodov, prečo o zmene uvažovať”, hovorí zakladateľ a majiteľ značky Bagind, Lukáš Matějček.

S novým webom prichádza aj transparentnosť

Okrem loga a online identity sa mení tiež označenie výrobkov, balenie výrobkov a dizajn priestorov všetkých štyroch českých predajní - Praha, Brno, Ostrava a Olomouc. Určitých zmien sa dočká aj web značky, ktorý dá po novom priestor všetkým novým výrobkom, ich špecifikám a príbehom jednotlivých výrobcov. V rámci transparentnosti bude ukazovať novú výrobu v číslach tak, aby mal zákazník možnosť vidieť, čo konkrétne jeho nákup znamená pre výrobcu, miestnu komunitu a životné prostredie. Značka tak nadväzuje na svoje silné hodnoty, medzi ktoré patrí transparentná lokálna výroba, poctivosť, zodpovedný prístup k výrobe a okoliu, prozákaznícky prístup a priateľstvo, ktoré sa prelína naprieč komunikáciou so zákazníkmi aj samotnými výrobcami.

„Potrebovali sme začať uvažovať nad uceleným konceptom vizuálnej identity. K tomu sa navyše pridala aj vízia značky ako takej, ktorá sa prirodzene od samého začiatku brandu posunula a bola potreba tomu všetkému dať jednotnú formu. Náš rebranding so sebou nesie vizuálnu identitu, produkt, ľudí, ktorí značku a firmu tvoria a zároveň s tým aj misiu a víziu, za ktorou chceme ísť. Jednoducho povedané, toto je Bagind NO.2, ktorý stáleho zákazníka neurazí a zároveň nájde zákazníka nového,dodáva Lukáš Matějček.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.