Kofola
StoryEditor

Skupina Kofola v prvom kvartáli zvýšila tržby o 6,7 %

15.05.2018, 08:25
Autor:
TSTS
Tržby skupiny Kofola v prvom štvrťroku bez započítania poľského segmentu stúpli o 10,9 %, so započítaním Poľska skupina zvýšila tržby o 6,7 %. Hodnota ukazovateľa EBITDA vzrástla o 23,2 %.

„Výsledky za prvý kvartál potvrdili rastúcu tendenciu z posledného kvartálu roku 2017 a vnímame ich veľmi pozitívne. Domnievam sa, že pri súčasnom stabilne teplom počasí dávajú dôvod k optimistickému výhľadu,“ hovorí Daniel Buryš, finančný riaditeľ skupiny Kofola, a pokračuje: „Tradične sme rástli v ČeskoSlovensku i v Adriatickom regióne.“

Na českom trhu Kofola navýšila tržby o 14 %. Za týmto nárastom stoja predovšetkým vyššie predaje nápojov Kofola, Rajec a Vinea. Na slovenskom trhu tržby Kofoly stúpli medziročne o 3,4 %. Okrem vyššie uvedených značiek spotrebitelia viac kupovali aj nápoje značky Rauch.

Pozitívne čísla prichádzajú aj z najrastovejšieho trhu, na ktorom Kofola pôsobí, a to z Adriatického regiónu. Tam tržby narástli o 17,2 %. Darilo sa predovšetkým v Chorvátsku, kde naše aktivity vygenerovali rast tržieb rádovo o desiatky percent. V Poľsku od začiatku roku 2018 začala Kofola distribuovať značku ľadových čajov Nestea.

Skupine sa darilo aj na poli zdravších potravín. Tržby vlajkovej lodi, značky UGO, narástli prostredníctvom 82 Freshbarov a Salatérií o 32,4 %. Kofola v tomto segmente v prvom kvartáli spravila ďalší významný krok, kedy kúpila 100% podiel v tradičnej českej firme Leros. Kofola prevzala všetky výrobné kapacity aj zamestnancov tohto tradičného českého výrobcu bylinných zmesí z liečivých rastlín. Spoločne so spoločnosťou Premium Rosa, ktorú skupina kúpila v roku 2017, tak vznikol dôležitý pilier spracovávajúci bylinky, liečivé rastliny a autentické suroviny, ktoré bude možné využiť aj pre ďalšie produkty skupiny.

Tento týždeň sa koná valné zhromaždenie spoločnosti, ktoré bude schvaľovať vlaňajšie hospodárenie. Väčšinový vlastník spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, spoločnosť AETOS a.s., vlastnená rodinou Samarasovcov, navrhuje navýšiť dividendu na 16,20 Kč na akciu. Pôvodne predstavenstvo navrhovalo dividendu 13,50 Kč na akciu.

V tisíckach eur

3M2018*

                3M2017*

Zmena 2018/2017

Zmena 2018/2017

Tržby

56 450

52 891

3 559

6,75%

Prevádzkový zisk (EBIT)

-1 464

- 2 270

806

-35,5%

EBITDA

3 830

3 108

722

23,2%

01 - Modified: 2023-09-11 08:16:03 - Feat.: - Title: TV reklama: Najvyššie body získal Láskyplný piatoček 02 - Modified: 2022-12-27 12:10:30 - Feat.: - Title: Legendárna československá značka takmer zanikla. Na nohy ju opäť postavila rodina Samarasovcov 03 - Modified: 2022-11-24 11:23:02 - Feat.: - Title: Legendárna reklama Kofoly je späť. Predstavuje limitovanú edíciu s prekvapivou príchuťou 04 - Modified: 2022-08-26 06:44:41 - Feat.: - Title: Budúcnosť komunikácie vidím v offline priestore 05 - Modified: 2022-07-01 09:21:39 - Feat.: - Title: Dievčatko z vianočnej reklamy na Kofolu je späť. Nová reklama sa hrá aj s claimom: Keď ju miluješ, "cirkulkuješ"
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 11:42