04.01.2022, 16:45

Microlearning je budúcnosť, študentov z prostredia marketingu pribúda najviac

Český start-up EDU Effective Business School našiel efektívny spôsob vzdelávania.

Microlearning je budúcnosť, študentov z prostredia marketingu pribúda najviac
Zdroj: EDU Effective Business School

Vzdelávanie a samoštúdium je v prostredí marketingu neodmysliteľnou súčasťou, pokiaľ chcú ľudia v tomto odbore udržať krok, prípadne sa posunúť v kariére. Na druhej strane je v tejto dynamickej dobe stále ťažšie nájsť si čas na samoštúdium.

V EDU Effective prišli na spôsob, ako vyjsť v ústrety štúdiom časovo vyťaženým ľuďom. Ich výučba spočíva v tzv. microlearningu. Ten aplikujú pre svoje učebné odbory MBA, MPA, MSc., LL.M. alebo doktorandské programy DBA, Ed.D. a LL.D.

Vo svojej podstate sa jedná o obdobu online výučby, akurát s tým rozdielom, že je rozdelená na kratšie, denné bloky. Študenti tak nemusia tráviť hodiny denne na prednáškach či seminároch, ale veľkú časť učiva vyriešia online v násobne kratšom časovom úseku. Tento spôsob môže vyhovovať najmä zamestnancom, respektíve všetkým, ktorí sú cez deň zaneprázdnení a potrebujú efektívny a časovo flexibilný prístup.

Štvrť hodiny denne

Učiť sa iba pätnásť minút denne môže byť pre bežného študenta málo, EDU Effective má ale skladbu programov podloženú ako výskumami, tak vlastným testovaním, ktoré prebiehalo na pilotných skupinách záujemcov. A podľa hodnotenia študentov, ktorých je teraz cez 1500 z 56 krajín sveta, veria v EDU Effective, že idú správnym smerom.

Každý deň by tak mali študenti do svojich hláv dostať všetko potrebné a v prípade záujmu si doplňujúce informácie dohľadať v ponúkaných videách a iných materiáloch, ktoré organizácia ponúka.

„Naši študenti trávia štúdiom pri video lekciách iba 15 minút denne, čo je optimálny čas na vstrebanie potrebných informácií. Väčšine z nich navyše vyhovuje aj možnosť venovať sa štúdiu v ktorúkoľvek hodinu aj deň, všetka výučba totiž prebieha iba online,“ hovorí Pavel Makovský, zakladateľ EDU Effective Business School.

Na titulnej fotografii je celý tím EDU Effective: zľava Jan Vlk (CEO), študijná špecialistka Tereza Čechová, predseda správnej rady Pavel Makovský, obchodná zástupkyňa Kateřina Mattasová a vedúcí marketingu Radomír Holan.

Učiť sa od najlepších

Pre študentov môže byť zaujímavý aj fakt, že sa počas krátkych online prednášok a seminárov majú možnosť stretnúť s ľuďmi z popredných technologických firiem. Či už ide o manažérov z Amazonu, Microsoftu, Uberu, Airbnb či dravých podnikateľov z rôznych startupov.

Nejde však o jedinú inštitúciu, ktorá štúdium MBA a ďalších špecializácií na diaľku ponúka. Existuje celý rad podobných programov, čoho si sú vedomí aj v EDU Effective. Aby s ostatnými dokázali udržať krok, poťažmo ich v kvalite výučby a prístupu prevýšili, sústredia sa predovšetkým na obsah, ktorý sa u nich vyučuje. V tom totiž podľa tvorcov tkvie jedna z hlavných výhod – „odborného“ obsahu je všade plno, a preto je starostlivé kurátorstvo nesmierne dôležité.

„Naši študenti sú prevažne ľudia z praxe, a preto ich vracať na úroveň teórií nedáva veľký zmysel. Potrebujeme, aby naše curriculum toto reflektovalo a ponúkalo nové poznatky úzko späté s praxou. Pokiaľ budú môcť naši študenti aplikovať všetko, čo sa u nás naučia, okamžite do svojich pracovných aktivít, je pre nich také štúdium pridanou hodnotou a pre nás dobrou vizitkou,“ dopĺňa Pavel Makovský.

„Markeťáci” študujú najviac

Marketing mení pohľad na okolitý svet a naopak okolitý svet vrátane technológií mení marketing samotný. Tento kolobeh núti marketingové spoločnosti a najmä ich zamestnancov sa neustále vzdelávať a získať tak konkurenčnú výhodu.

Nie je teda prekvapením, že v EDU Effective zaznamenávajú najväčší rast počtu študentov práve z tohto odboru. „Pri marketingových špecialistoch, napr. PPC špecialistoch, sú jasne dané zručnosti, ktoré by mali zvládať pre svoju prácu. Sú tu však stratégovia, manažéri, právnici alebo napríklad obchodníci zodpovední za chod firmy, jej rozvoj a rast. Pre nich práve slúžia študijné programy, ako sú MBA, LL.M. a ďalšie,“ vysvetľuje prínos štúdia Pavel Makovský.

600-tisíc ročne a nemalé ambície

V EDU Effective si dali za cieľ dosiahnuť v tomto roku obrat 15 miliónov korún (zhruba 606-tisíc eur). Záujem však ich očakávania prevýšil, a tak naplánované hodnoty boli dosiahnuté už v októbri. Tomu napomohla aj postupná expanzia na globálny trh. Prvou zastávkou je americký trh, vďaka ktorému by sa konečný počet študentov za tento rok mal priblížiť štyrom tisícom. V decembri taktiež začali registrácie na novo chystaný Ph.D. program.

„Štúdium musí byť nielen efektívne, ale taktiež dostupné, ak chceme, aby by to príliš veľa ľudí neodradilo. Za obvykle desaťmesačné štúdium MBA, MPA, MSc. alebo LL.M. zaplatia u nás študenti do 15 000 korún (404 eur), čo je niekoľkonásobne nižšia čiastka ako u väčšiny ostatných vzdelávacích organizácií. Týmto nastavením sme schopní prizvať na štúdium oveľa väčší počet študentov, čo sa potom odráža aj na našich výsledkoch,“ hodnotí Pavel Makovský.

O EDU Effective:

EDU Effective je nezisková organizácia založená v Českej republike a spolupracuje s mnohými partnermi a dobrovoľníkmi z celého sveta. Cieľom EDU Effective je umožnenie vzdelania študentom z celého sveta bez ohľadu na ich finančnú situáciu a možnosti. Projekty Edu Effective vychádzajú z presvedčenia, že vzdelávanie nemá prístupné len elitám a vyvoleným, ale všetkým, ktorí sa vzdelávať chcú a majú k tomu predpoklady.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.