29.10.2018, 11:38

MANA – potravina z českého start-upu dostupná aj na alza.sk

MANA, alternatíva bežného stravovania, bola navrhnutá v laboratóriách, založená na klinických štúdiách a následne vyrobená high-tech postupmi. Ide o produkt z českého start-upu. Jakub Krejčík, jeden z tvorcov Many, sa špecializuje na absolútne nový odbor funkčných potravín. A tento jedinečný projekt získava svoje miesto aj na slovenskom trhu.

MANA – potravina  z českého start-upu  dostupná aj na alza.sk
Zdroj: Mana

Spoločnosť Heaven Labs je ukážkovým príkladom úspešnej start-upovej firmy. Zakladateľ Jakub Krejčík so spoločníkmi vymysleli v roku 2014 jedlo v prášku nazvané po biblickom pokrme Mana.

„Mana je ľahko stráviteľná, má presne dané množstvo nutrientov vrátane stopových prvkov, minerálov, vitamínov a ďalších telu prospešných látok prispievajúcich k správnej funkcii tela a mysle. Môže slúžiť ako úplná náhrada stravy, ako alternatíva pri nedostatku času na prípravu jedla alebo ako jednoduché riešenie jedla na cestách,“ popisuje svoje unikátne jedlo vynálezca Many a majiteľ firmy Jakub Krejčík.

Český start-up prešiel od svojho založenia poriadny kus cesty. Po jednom roku fungovania sa obrat firmy vyšplhal na 23 miliónov českých korún, na konci roka 2017 to bolo už štyri krát viac. Narastá taktiež podiel zahraničných zákaziek.  Zatiaľ čo v roku 2017 export predstavoval 27 % všetkých predajov, v súčasnosti zahraničné zákazky tvoria 40% podiel.  Okrem Nemecka, Španielska a Veľkej Británie je významnou exportnou destináciou práve Slovensko.

Len na stránkach svojho e- shopu firma zaznamenala za posledný rok 38% nárast objednávok na slovenskom trhu. Okrem e- shopu je Mana pre slovenských užívateľov dostupná aj na alza.sk. Tá sa stala vôbec prvým slovenským predajcom, s ktorým spoločnosť Heaven labs nadviazala spoluprácu.

„MANA sa stala na Alze hitom, predaje prekonávajú naše očakávánia. V ČR má radu stálych konzumentov, na Slovensku si svoje miesto práve buduje. Od leta pozorujeme pozvolna stúpajúcu tendenciu – predaje produktov rastú v SR o 50 %, potenciál na Slovensku určite je,“ uviedol Petr Bena, obchodný riaditeľ Alza.cz

Reakciou na vyšší dopyt zo strany slovenského spotrebiteľa je tiež minulotýždňové sprístupnenie Many na stránkach mall.sk a postupné zalistovanie do retailovej siete. Po unikátnom jedle vo verzii drinku  môžu Slováci siahnuť  najprv v sieti drogérie DM, pričom sa predpokladá zalistovanie aj v ďalších retailových subjektoch.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.