20.12.2018, 12:39

Opavia v kampani stmeľuje generácie

  • V predvianočnej kampani upozorňuje na vzájomné obohacovanie medzi deťmi a staršími ľuďmi
  • Charitatívny projekt podporí projekty neziskovej organizácie AkSen
Opavia v kampani stmeľuje generácie
Zdroj: PR Konektor

Značka sušienok a oplátok Opavia pripravila na predvianočné obdobie charitatívnu kampaň zameranú na podporu medzigeneračného spolužitia. Na Slovensku sa značka spojila s občianskym združením AkSen (Aktívny senior), ktorá organizuje aktivity, pri ktorých sa stretávajú, navzájom si pomáhajú a obohacujú sa príslušníci rôznych generácií. Značka tak chce upozorniť na nutnosť prekonávať bariéry medzi generáciami a stavať mosty na základe spoločne strávených chvíľ i činností, ale i na aktivity samotných neziskových organizácií, ktoré sa touto problematikou zaoberajú. V emotívne zafarbených, ale často i vtipných videospotoch pripravených pre televíziu i digitál si najmenšie deti a seniori vzájomne kladú zvedavé otázky, či sa od seba učia veci, ktoré predtým nepoznali.

Zdroj: PR Konektor

„Spájanie generácií i jednotlivých členov rodiny je jednotiacou linkou všetkých posledných kampaní značky Opavia,“ hovorí manažér značky Jan Byrtus. „Opäť si zakladáme na tom, že ľudia ju majú spojenú s pozitívnymi emóciami, rodinou, detstvom a medzigeneračnými aktivitami, ako sú spoločenské hry či výlety. V predvianočnom období sa pritom snažíme nielen o realizáciu charitatívneho projektu, ale tiež o pritiahnutie pozornosti smerom k neziskovým organizáciám, medzi ich hlavne aktivity patrí usporadúvanie spoločných stretnutí, pri ktorých si babičky, deduškovia a deti odovzdávajú životné skúsenosti a energiu.“ 

Medzigeneračnými problémami sa čím ďalej, tým viac zaoberá aj Európska únia, ktorá si nechala na túto tému vypracovať prieskum. Z výsledných dát vyplynulo, že prevažná väčšina opýtaných (90 %) vníma medzigeneračné aktivity ako veľmi dôležitú tému, ktorej európske vlády budú musieť v blízkej budúcnosti venovať viac pozornosti. „Medzigeneračné stretávanie je už od nepamäti zdrojom dôležitých sociálnych schopností a pomáha pri nácviku zdravých spoločenských vzťahov. Keď sa generácia nedostatočne stretáva, alebo sú vzťahy nekvalitné, nepriaznivé fenomény, medzi ktoré patrí napríklad diskriminácia na základe veku, sa rýchlo šíria. V rámci Európy v nich neslávne stojíme na pomyselných prvých priečkach,“ hovorí sociologička Lucia Vidovićová z Výskumného ústavu práce a sociálnych vecí, ktorá vnáša odborný náhľad do kampane.

Charitatívna časť projektu prebehne v obchodoch, kde spotrebitelia za nákup produktov značky Opavia dostanú jednu z dvoch sád baliacich papierov a prispejú na aktivity vedúce k zbližovaniu generácií, ktoré zastrešuje organizácia AkSen. Vianočný baliaci papier pre značku Opavia navrhli deti z materských škôl v spolupráci so seniormi z domovov dôchodcov.  V Českej republike prebieha podobná kampaň, pričom je do nej zapojená lokálna nezisková organizácia Medzi námi.

Mediálny obsah, baliace papiere a mechaniku kampane pripravila agentúra PR.Konektor. Digitálnu komunikáciu zastrešuje agentúra Peppermint.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.