12.03.2019, 11:13

Mestská televízia Trnava má prvý kvantitatívny reprezentatívny výskum

V dňoch 23. 01. - 29. 01. 2019 realizovala agentúra AKO, s. r. o., prieskum sledovanosti Mestskej televízie Trnava. Prieskum bol realizovaný formou telefonického dopytovania (CATI). Výberovú vzorku tvorilo 800 respondentov žijúcich v Trnave, pričom respondenti nepoznali zadávateľa prieskumu.

Mestská televízia Trnava má prvý kvantitatívny reprezentatívny výskum
Zdroj: www.mtt.sk

MTT sa stala jednoznačným víťazom v spontánnej znalosti lokálnych a regionálnych televízií. Až 70,3% respondentov uviedlo Mestskú televíziu Trnava ako televíziu, ktorá vysiela v Trnave. Pritom až 85% oslovených respondentov, ktorí spontánne poznali aspoň jednu televíziu, uviedlo práve Mestskú televíziu Trnava. Pred ostatnými televíziami mala MTT výrazný náskok. Druhú respondentmi menovanú televíziu- Spartak TV - uviedlo iba 6% respondentov. 

MTT získala zo všetkých respondentmi uvedených lokálnych a regionálnych televízií najväčší podiel divákov sledujúcich vysielanie aspoň raz za týždeň, a to 27,8%. V prepočte to znamená, že MTT si pozrie aspoň raz za týždeň každý piaty dospelý Trnavčan.

Najsledovanejším programom je Trnavský magazín (68,8%), druhou je relácia venovaná opusteným psíkom s Martinom "Chynom" Chynoranským Bezbúdovci (45,9%) a treťou najsledovanejšou je Kultúrna mozaika (42,8%).

„Predpokladala som, že najsledovanejším programom bude spravodajský blok Trnavský magazín. Prinášame v ňom informácie o dianí v meste, pričom na rozdiel od celoplošných televízií máme priestor venovať sa aj pozitívnym témam.", konštatovala riaditeľka televízie Dália Šaškovičová, ktorá netajila spokojnosť predovšetkým so spontánnou znalosťou značky. „Je to výsledok, ktorý mi dodal množstvo energie do ďalšej práce a isto okrem nás, ktorí  televíziu tvoríme, poteší aj obchodných partnerov MTT".  

Oproti priemernému zastúpeniu jednotlivých demografických skupín obyvateľov v meste Trnava sú divákmi MTT najčastejšie a mierne nadpriemerne respondenti vo veku 34 - 49 rokov a tiež mierne nadpriemerne vzdelanejší, t. j. so stredoškolským vzdelaním s maturitou a VŠ vzdelaním. Podiel žien a mužov kopíruje podiel v celej populácii Trnavy.         

„Povzbudilo ma, keď prieskum ukázal, že nás mierne nadpriemerne sledujú respondenti vo veku 34 - 49 rokov. Pred troma rokmi som si uvedomila, že sa naši diváci zmenili. Mojou víziou, ktorú sme začali napĺňať, bola tvorba obsahu práve pre toto publikum. Z prieskumu agentúry AKO vidíme, že obsah oslovuje práve nami definovanú persónu, teda fiktívnu osobu, ktorá je náš ideálny divák. Už tri roky vidíme pred sebou konkrétnu osobu, pre ktorú tvoríme obsah a zároveň pre ňu hľadáme vhodnú, cielenú reklamu. A čo dodať k tomu, že nás sledujú mierne nadpriemerne vzdelanejší? Je to ďalší nečakaný, príjemný bonus," uzatvára Šaškovičová.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.