30.05.2019, 12:00

Oriflame a Zelená hliadka vyčistili Lužné lesy v Petržalke

Značka švédskej prírodnej kozmetiky Oriflame sa už od svojho vzniku profiluje ako ekologicky zmýšľajúca.

Oriflame a Zelená hliadka vyčistili Lužné lesy v Petržalke
Zdroj: Oriflame a Zelená hliadka

Značka švédskej prírodnej kozmetiky Oriflame sa už od svojho vzniku profiluje ako ekologicky zmýšľajúca a zameriavajúca sa na čerpanie z udržateľných zdrojov. Prejavuje sa to nielen prístupom švédskej výroby, ale aj jednotlivých predajných trhov. Ten slovenský v spolupráci so Zelenou hlliadkou prispel k čistejším Lužným lesom v Petržalke.

“Našou snahou bolo poukázať na to, že všetci sme zodpovední za prostredie, v ktorom žijeme a každý môžeme priložiť ruku k dielu,” povedala obchodná a marketigová manažérka Oriflame Slovensko, Natália Ormandy, “možností je viacero, už od výberu kozmetiky, ktorú používame, cez elimináciu spotreby vody, elektriny, plastov, až po osobné zapojenie sa a fyzické čistenie prostredia, v ktorom žijeme.”

Prišlo približne 40 dobrovoľníkov

Značka aktivitu komunikovala predovšetkým na sociálnych sieťach, zapojila informačné bratislavské portály, ale tiež petržalské komunitné skupiny, ktoré aktivitu podporili zdieľaním na svojich vlastných Facebook profiloch. “Výsledkom sme boli úprimne potešení,” povedala Natália Ormandy, “Prekvapil nás nielen vcelku vysoký záujem o pomoc, ale aj zloženie dobrovoľníkov. Zväčša išlo o mladých ľudí, študentov stredných škôl, ale aj rodiny s pomerne malými deťmi, čo vnímame veľmi pozitívne.”

Výsledkom snahy bolo vyzbieranie 23 vriec odpadu v podobe rozličných plastov, oblečenia, rybárskeho náčinia, plechoviek, oblečenia ap. Každý, kto prišiel a priložil ruku k dielu navyše dostal darček v podobe ceruzky, z ktorej po zasadení vyrastú nezábudky. Kvitnúce ceruzky mali medzi účastníkmi veľký úspech.

Čistenie lesov nadväzuje na množstvo noviniek radu Love Nature, obsah ktorého je plne biologicky rozložiteľný a ktorý chce značka dostať do popredia vnímania a výberu koncových užívateľov. V šampónoch radu nenájdete žiadne silikóny, všetky produkty obsahujú výťažky dopestované, zbierané a spracovávané bez použitia chemických látok a pochádzajú z udržateľných organických fariem. Obaly produktov Love Nature sú teraz navyše zo 40 % vyrábané z recyklovaných plastov.

Udržateľnosť na prvom mieste

Značka Oriflame si je vedomá zodpovednosti vyplývajúcej z pozície jedného z popredných producentov kozmetických a wellness výrobkov. “Napriek tomu, že Oriflame je veľká korporácia, jej negatívny dopad na životné prostredie sa snaží eliminovať naozaj na každom kroku svojej činnosti, ako vo výrobe, tak v balení, distribúcii, až po priamy marketing,” povedala Ormandy.

Zdroj: Oriflame a Zelená hliadka

Konkrétne kroky:

  • v roku 2017 pochádzalo79 % papierov predajných katalógov z dôveryhodne certifikovaných zdrojov.
  • v roku 2018 sa viac ako 99 % odpadu z výroby vyhlo skládke a na znižovaní odpadu spoločnosť neustále pracuje.
  • od roku 2015 pokleslo používanie vody o 21% na 1 produkt vo všetkých výrobných závodoch.
  • od roku 2010 pracuje spoločnosť aj na vylepšovaní logistiky prepravy. Výsledkom je zníženie absolútných emisií skleníkových plynov na paletu o 20 %.
  • od roku 2010 spoločnosť znížila absolútne emisie skleníkových plynov (GHG) o 36 %.
  • spoločnosť využíva 100% obnoviteľnej energie vo všetkých výrobných závodoch.
  • 97 % dodávateľov poskytuje trvalo udržateľné zdroje na výrobu kozmetických a wellness produktov z dielne Oriflame.
  • od roku 2014 Oriflame nevyrába žiadne pílingy s plastovými mikročiastočkami, ktoré sa po použití stávajú problémom v moriach a oceánoch. Spoločnosť ich nahradila čisto prírodnými zložkami, napr. drvenými olivovými kôstkami, makom, soľnými zrnkami, mandľovými škrupinkami, ovocnými semienkami ap. Súčasťou výrobkov tiež nie sú plastové trblietka. A alkohol vo vôňach má 100 % prírodný pôvod.
  • spoločnosť využíva certifikovaný udržateľný palmový olej - Svetový fond na ochranu prírody WWF jej v roku 2016 udelil skóre 9 z 9 v otázke využívania palmového oleja a dôveryhodnosti jeho zdrojov.

Lokálne značka podporuje snahy o udržateľné správanie sa aj členstvom so SmartHead a Sustainbility Summit, ktorý sa v uskutoční 20. 6. 2019 v Bratislave. Koncept komunikácie úsilia o udržateľnosť značka komunikuje využitím #beautifulchange.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.