Projekt Adoptuj kravičku
StoryEditor

Ako bojujú mliekari za slovenské mlieko? Inšpiratívne aktivity po celý rok

26.08.2019, 10:57
Autor:
TSTS
Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia celoročne organizujú a realizujú inšpiratívne kampane na podporu lokálnej produkcie mlieka, ako aj na zvýšenie spotreby bieleho zlata. Pozrite si stručný prehľad aktivít a kampaní, ktoré inšpirujú deti, dospelých i seniorov na celom Slovensku.

Adoptuj kravičku
Adoptuj kravičku je webová aplikácia umožňujúca virtuálnu adopciu kravičiek a zábavu s adoptovanou kravičkou. Cieľom projektu je vypestovať u detí pozitívny vzťah ku zvieratám a správne stravovacie návyky, ukázať deťom, ale aj ich rodičom, že základom pre mliečne výrobky je mlieko od živých kravičiek, o ktoré sa musia slovenskí poľnohospodári dobre starať.

Projekt Adoptuj kravičku sa realizuje na Slovensku od septembra 2017. Zapojilo sa do neho 78 mliečnych fariem, ktoré ponúkli na virtuálnu adopciu celkom 11 000 kravičiek. Zatiaľ je adoptovaných viac ako 6000 z nich, čo predstavuje viac ako polovicu kravičiek, ktoré boli na adopciu ponúknuté! Hra s kravičkou je pritom ideálna zábava na celé leto! Okrem zábavy má však aj edukačný rozmer.

DOD na farmách
V dňoch 21. a 22. júna 2019 slovenskí farmári otvorili po druhýkrát svoje brány a umožnili deťom i rodinám vidieť život na mliečnej farme úplne zblízka. V rámci Dňa otvorených dverí privítalo 28 mliečnych fariem zo všetkých kútov Slovenska až 1093 návštevníkov. V piatok 21. júna navštívilo farmy 573 detí z materských a základných škôl a v sobotu 22. júna sa prišlo pozrieť na farmy 520 jednotlivcov – prevažne detí a ich rodičov.

Medzinárodný deň mlieka
Medzinárodný deň mlieka sa každoročne oslavuje na celom svete, a to tretí májový utorok. Tento rok pripadol tento deň na utorok 21. mája 2019. Aj slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka sa zapojili do osláv Medzinárodného dňa mlieka. Tento rok prostredníctvom projektu ĎAKUJEME MLIEKO. Inšpiratívneho videa predstavili presne 21. mája 2019. Dovtedy mohli fanúšikovia slovenského mlieka a mliečnych výrobkov zanechať mlieku ďakovný odkaz na stránke www.dakujememlieko.sk. Práve týmto spôsobom nás slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka vyzvali, aby sme sa poďakovali tomuto bielemu zlatu, ktoré nám práve oni denne kvalitné a čerstvé prinášajú na naše stoly.

Slovenské mlieko na Instagrame alias TAKÉ NAŠE
Nový instagramový profil nesie výstižný názov TAKÉ NAŠE, čo dokonale vystihuje komunikačné posolstvo Mliečneho fondu. Cieľom komunikácie je propagácia slovenských mliečnych výrobkov, ktoré by mali byť prirodzenou súčasťou nášho jedálnička. Žiaľ, na Slovensku stále zaostávame za Svetovou zdravotníckou organizáciou odporúčanou spotrebou mlieka a mliečnych výrobkov 220 kg na osobu a rok. K povzbudeniu konzumácie mliečnych výrobkov na Instagrame chce Mliečny fond prispieť pomocou krásneho obsahu, skvelých fotografií, videí z mliečneho baru a užitočných informácií.

Mliečne hliadky na školách
Cieľom Mliečnych hliadok je poskytnúť deťom hravou formou informácie o výrobe a spracovaní mlieka, vybudovať u nich pozitívny vzťah ku zvieratám a prispieť k ich správnym stravovacím návykom. „Mliečne hliadky majú misiu, v rámci ktorej je cieľom získať názor detí na konzumáciu slovenského mlieka a mliečnych výrobkov, informovať deti o správnych stravovacích návykoch i o tom, ako sa dajú spoznávať mliečne výrobky a že ich konzumáciou môžu aj oni prispieť k ochrane životného prostredia. Mliečna hliadka tiež deťom predstaví aplikáciu Adoptuj kravičku. Ukáže im, ako si môžu   adoptovať kravičku zo skutočnej slovenskej farmy, ktorú dokonca raz do roka, v rámci Dňa otvorených dverí na mliečnych farmách môžu aj navštíviť a ako si založiť virtuálnu mliečnu farmu a hospodáriť na nej,“ vysvetľuje Margita Štefániková, riaditeľka Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka (SZPM).

Všetky aktivity vznikajú pod hlavičkou Mliečneho fondu
Adoptuj kravičku, DOD, Medzinárodný deň mlieka Instagram Také naše či Mliečne hliadky fungujú pod hlavičkou Mliečneho fondu, do ktorého spoločne prispievajú prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka s cieľom podporovať a zvyšovať spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov, ale aj prinášať verejnosti informácie o výrobe a spracovaní mlieka. Informačnými kampaňami sa snažia o zachovávanie tradičných hodnôt a vyzdvihovanie kvality slovenských výrobkov, ktorá nijako nezaostáva za kvalitou mliečnych výrobkov z dovozu, práve naopak.

Čo nás s mliekarmi ešte tento rok čaká?

  • Bánovecký Mňam FEST
  • Svetový deň školského mlieka
  • Mliečne hliadky na školách

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 14:13