11.09.2019, 09:37

Daniel Bradáč: Keď ekonomika spomaľuje, investujte do ľudí

Spoločnosť CIE Mar Sk, svetový líder v automotive, investuje v čase spomalenia ekonomiky do employer brandingu. Na zlepšenie firemnej kultúry pre 270 zamestnancov vo výrobnom závode v Sučanoch a budovanie značky, si vybrala brandingovú agentúru Generations.

Daniel Bradáč: Keď ekonomika spomaľuje, investujte do ľudí
Zdroj: Generations

Efektívne nastavenie značky a revitalizácia firemnej kultúry sú kľúčové pre dlhodobú prosperitu a rast každej výrobnej spoločnosti. Manažment CIE Mar Sk preto hľadal ten správny impulz pre naštartovanie zmien správnym smerom a našiel ho v prístupe agentúry Generations. „Budovaniu firemnej kultúry a zamestnaneckej značky vo výrobných fabrikách sa na slovenskom trhu venuje málokto. Dlhší čas sme hľadali partnera, ktorý by nám rozumel. Nešlo nám primárne o kreativitu a kampaň, aké ponúkajú rôzne reklamné agentúry, ale o dlhodobé nastavenie značky. Na to potrebujete partnera, skutočného odborníka, ktorý má fundovanú znalosť prostredia, dobrú analýzu a nezávislý expertný pohľad. Niekoho, kto sa na vás nepozrie iba zvonka, ale aj zvnútra ako na živý organizmus,“ vysvetlil dôvody pre výber agentúry Tomáš Pauer, plant manager CIE Mar SK. 

Jedným z hlavných cieľov spolupráce je nájdenie fungujúcej synergie medzi manažmentom a zamestnancami. Bez tohto spojiva totiž môže spoločnosť efektívne fungovať len veľmi ťažko. Obe strany musia byť v čase zmien vypočuté. „Práve preto sme potrebovali novú, jasnú a zrozumiteľnú víziu pre všetkých, ktorá by nás zjednotila, oživila a pozitívne zmenila atmosféru. Zároveň sme chceli dať zamestnancom slovo pri riešení problémov, ktoré ich trápia, ale takým spôsobom, aby sme súčasne posunuli spoločnosť k splneniu jej ambicióznych výrobných cieľov,“ dodáva Tomáš Pauer.

Značka patrí vedeniu aj zamestnancom
Agentúra Generations preto po dôkladnej analýze firemného prostredia navrhla riešenie ako vo všetkých predchádzajúcich prípadoch, nielen v podobe budovania značky smerom dovnútra, ale integrovane aj navonok. Značka je totiž len jedna. „Employer branding je proces, ktorý sa neuskutoční zo dňa na deň, je to konzistentné budovanie značky interne aj externe. Preto sme sa pokúsili každého v podniku zapojiť do procesu stotožnenia sa so značkou a jej hodnotami, čo bol základ správneho nastavenia firemnej kultúry. Každý je teraz súčasťou zmeny a má možnosť ovplyvniť atmosféru vo firme. Týmto spôsobom je ambasádorom značky nielen CEO, ale každý zamestnanec,“ zdôvodnil Daniel Bradáč, managing partner agentúry Generations.

Vedenie spoločnosti CIE Mar Sk malo záujem najmä o zmysluplné a reálne odporúčania a praktické návrhy, čo robiť a ako budovať hrdosť na značku v období spomalenia ekonomiky. Mnoho firiem alebo rovno škrtí rozpočty, alebo investuje do aktivít, ktoré nemajú na atmosféru v spoločnosti pozitívny vplyv. Najvýhodnejšou investíciou v nepokojných ekonomických časoch je však práve investícia do ľudí. „Museli sme zohľadniť množstvo faktorov, ako sú rozdiely medzi výrobnými a nevýrobnými zamestnancami, očakávaniami slovenského a španielskeho manažmentu alebo firemný rozpočet, ktorý máme na tento typ aktivít výrazne obmedzený. Som však rád, že Generations nezaskočilo nič. Bolo vidieť, že so všetkými oblasťami majú skúsenosť a ich riešenie je pre nás originálne, šité na mieru, a priznám sa, že s kolegami sa tešíme na realizáciu,“ uzatvára spoluprácu Tomáš Pauer.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.