19.05.2020, 17:00

Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur

V prípade viacerých rovnakých ponúk uprednostňuje Lidl slovenských dodávateľov.

Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur
Zdroj: Lidl

Spoločnosť Lidl čoraz významnejšie podporuje slovenských dodávateľov. V tlačovej správe uvádza, že v obchodnom roku 2019 (skončil sa vo februári 2020) od nich nakúpila tovar za viac ako 321 500 000 €. Ide pritom o nákupné a nie predajné ceny.

Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o viac ako trinásťpercentný nárast. V absolútnom vyjadrení zaplatil diskont domácim firmám o takmer 40 miliónov eur viac.

Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl. Slovenské firmy dodali Lidlu o polovicu viac tovarov ako české, ktoré sa s 22 percentami umiestnili na druhej priečke.

„Kritériá, podľa ktorých vyberáme dodávateľov do našej siete sú: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými firmami pritom spolupracujeme dlhodobo. Zároveň sa riadime pravidlom, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostňujeme slovenskú firmu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.

Diskontný reťazec realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 143 predajniach Lidla na Slovensku.

Slovenské týždne

Lidl rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného „Retro týždňa“, v každom letáku ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“ a každý mesiac je iný slovenský výrobok za akciovú cenu súčasťou kampane „Slovenský rok s Kuchyňou Lidla“.

Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. „V súčasných náročných časoch sme opätovne oslovili slovenských výrobcov, od ktorých pre šírenie koronavírusu prestali odoberať tovar hotely či reštaurácie, alebo im významne klesli objednávky zo zahraničia. Podarilo sa nám tak pomôcť viacerým firmám zo Slovenska, v najbližších týždňoch sa na našich pultoch objaví aj jahňacie mäso, ktoré slovenskí chovatelia nedokázali vyviezť do zahraničia “ uzavrel Martin Nagy

Zdroj: Lidl SR

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.