30.10.2020, 08:35

Wolt znižuje ceny za doručenie a predstavuje balíček podpory reštauráciám

Týmto krokom chce Wolt vyslať trhu signál o svojej podpore v náročnej situácii, v ktorej sa ocitol celý gastro segment

Wolt znižuje ceny za doručenie a predstavuje balíček podpory reštauráciám
Zdroj: Wolt

Fínska donášková služba Wolt, ktorá na Slovensku spolupracuje už s vyše 450 reštauráciami v Bratislave, Trnave a Košiciach, pristupuje k opatreniam na podporu gastro prevádzok v súvislosti s aktuálnou situáciou.

Poplatok za doručenie sa znižuje o 25 percente a províziu za objednávky na vyzdvihnutie znížila firma až do konca novembra na 0 percent. Zároveň s tým spúšťa možnosť prepitného pre reštaurácie a zrýchľuje výplaty reštauráciám.

“Uvedomujeme si, že budúcnosť mnohých prevádzok je ohrozená.”

Týmto krokom chce Wolt vyslať trhu signál o svojej podpore v náročnej situácii, v ktorej sa ocitol celý gastro segment: “Okamžite po zatvorení reštaurácií sme začali pracovať na stratégii, ktorá by reštauráciám pomohla udržať zákazníkov v maximálnej miere. Uvedomujeme si situáciu, v ktorej sa nachádzajú a neustále hľadáme možnosti, ktoré reálne môžu pomôcť a sú v našich možnostiach,” hovorí Jan Foret, generálny riaditeľ Woltu na Slovensku a v Českej republike.

Balík podpory spustil v utorok 27. októbra vo všetkých troch mestách. Znížením ceny doručenia o štvrtinu chce Wolt reštauráciám zvýšiť počet objednávok online, a tým im pomôcť nahradiť straty zapríčinené aktuálnou situáciou.

Wolt sa taktiež rozhodol až do konca novembra znížiť províziu za objednávky určené na vyzdvihnutie na 0 percent. V praxi to znamená, že ak si cez Wolt zákazník objedná a pri spôsobe doručenia zvolí vyzdvihnutie, celá suma, ktorú zaplatí za svoju objednávku, putuje na účet reštaurácie. Navyše znižuje minimálnu hodnotu objednávky v Košiciach a v Trnave na 7 eur.

“Primárne podporujeme v maximálnej možnej miere marketing, hľadáme reštauráciám zákazníkov a prinášame im nové objednávky, a to spoločne s kvalitnou logistikou, v používateľsky príjemnom prostredí. Zvýšenie objednávok v desiatkach percent totiž prináša reštauráciám v konečnom dôsledku oveľa väčší benefit ako zníženie provízie, bez ktorej by sme neboli schopní platiť kuriérov,” dopĺňa Foret. Wolt vytvára pracovné príležitosti kuriérom, medzi ktorými už dnes často pracujú ľudia z postihnutých prevádzok.

Zákazníkom služba zároveň dáva možnosť poslať svojej obľúbenej reštaurácii podporu vo forme prepitného, z ktorého si Wolt taktiež nenecháva žiadnu províziu. “Rovnako si uvedomujeme, ako je v dnešnej dobe dôležitý okamžitý prísun peňazí, preto sme priniesli možnosť zrýchliť vyplácanie peňazí z aktuálnej frekvencie raz mesačne na raz za dva týždne pre reštaurácie, ktoré to budú potrebovať,” dopĺňa Jan Foret.

Zdroj: Wolt

Donáškové služby - ako funguje tento biznis?

Príjmy donáškových služieb pochádzajú z dvoch zdrojov - z ceny doručenia a provízie z ceny jedla. Z ceny jedla putuje 70 percent reštauráciám a 30 percent je provízia za doručenie, ktorá zahŕňa náklady na kuriérov, náklady samotnej donáškovej služby a aj transakčné poplatky banke.

Na strane donáškových služieb sú všetky logistické náklady a navyše zabezpečujú neustály vývoj a zlepšovanie mobilných aplikácií, marketing, zákaznícky servis a ďalšie nevyhnutné služby pre bezproblémové fungovanie. “Viac ako polovicu našich príjmov z provízie za donášku platíme partnerským kuriérom. To znamená, že jediný príjem, ktorý zostáva pre Wolt na pokrytie nákladov je menej ako štvrtina z celkovej sumy z oboch zdrojov príjmu,” dopĺňa Jan Foret a zároveň pripomína, že Wolt je na globálnej úrovni stále stratový.

“Plne si uvedomujeme, že tak, ako nemôže v súčasnosti bez nášho servisu fungovať biznis reštauráciám, nemôže fungovať náš biznis bez nich. Záleží nám na budúcnosti gastronómie a pomoc reštauráciám vnímame v súčasnosti ako najväčšiu prioritu,” konštatuje šéf slovenského Woltu v osobnom liste, ktorý adresoval všetkým partnerským prevádzkam.

Wolt funguje na Slovensku v troch mestách. Prevádzku v Bratislave spustil minulý rok v septembri, v Košiciach na konci mája tohto roka a v Trnave začiatkom októbra.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.