04.11.2020, 08:25

Pandemické časy v spoločnostiach Danone a Nutricia

V záujme motivácie zamestnancov, aby sa ani pri práci z domova nezabudli hýbať, a podpory miestnej komunity spoločnosti vymysleli aktivitu Beh s Danone.

Pandemické časy v spoločnostiach Danone a Nutricia
Zdroj: Danone

Danone a Nutricia zaviedli opatrenia do druhej vlny pandémie, ako distribúciu ochranných rúšok a dezinfekcie všetkým zamestnancom, či možnosť 100 percentnej práce z domu. Na stmelenie  tímu ponúkli zamestnancom možnosť zapojiť sa do dobročinnej aktivity, počas ktorej zamestnanci vybehali 38 790 produktov pre nemocnice a domovy seniorov.

Komunikácia a ochrana duševného zdravia zamestnancov

Od začiatku pandémie sú jednotliví manažéri a HR oddelenie v úzkom kontakte so zamestnancami, a to prostredníctvom celofiremných a tímových online stretnutí,
či neformálnych rozhovorov. Spoločnosti taktiež plne využívajú na internú komunikáciu firemnú sociálnu sieť WorkPlace, kde zdieľajú rady a tipy, ako lepšie a efektívnejšie zvládať prácu na diaľku, či aktuálne hygienické zásady.

„Do popredia sa dostalo aj duševné zdravie našich zamestnancov, ktorí sa museli prispôsobiť novej organizácii práce. Mnohí z nás sa starajú o výučbu detí z domova a ani obavy o zdravie rodinných príslušníkov nie sú zriedkavé,“ zhodnotila Marketa Pfleger, Senior HR Business Partner v spoločnosti Nutricia. Nutricia svojim  zamestnancom ponúka pomoc prostredníctvom HR podcastov, ktoré slúžia najmä na starostlivosť o duševné zdravie zamestnancov. „V spoločnosti Danone vždy bola bezpečnosť a zdravie našich zamestnancov najväčšou prioritou. Podporujeme zdravý životný štýl a efektívne pracovné prostredie. V dobe koronakrízy sa táto naša priorita stala ešte významnejšou,“ uviedla Andrea Borecká, Senior HR Business Partner.

V záujme motivácie zamestnancov, aby sa ani pri práci z domova nezabudli hýbať, a podpory miestnej komunity spoločnosti vymysleli aktivitu Beh s Danone. V rámci tejto najväčšej dobročinnej aktivity počas druhej vlny pandémie venujú Danone a Nutricia 10 produktov za každý odbehnutý 1 km. Aktivita trvala jeden mesiac, počas ktorého zamestnanci odbehli neuveriteľných 3 879 km. Aktivita bola aj skvelým nástrojom na stmeľovanie tímu v čase koronakrízy.

Zamestnanci mohli svoje bežecké výkony sledovať na mobilnej aplikácii a navzájom sa motivovali k lepšiemu výkonu. Organizácie, ktorým budú produkty darované, si zamestnanci vyberali sami hlasovaním. Na Slovensku začali spoločnosti s darovaním produktov v Univerzitnej nemocnici v Bratislave a pokračovať budú v ďalších nemocniciach a domovoch sociálnych služieb po celom Slovensku. „Druhá vlna pandémie udrela v plnej sile, čo veľmi cítime aj v Univerzitnej nemocnici Bratislava. Naši zdravotníci podávajú nadľudský výkon a robia všetko pre záchranu pacientov s ochorením COVID-19, ale aj tých, ktorých toto ochorenie nezasiahlo. Tak ako v prvej vlne, tak aj teraz nám opäť pomáha spoločnosť Danone, ktorá pre našich zdravotníkov zabezpečila chutnú posilu v podobe zdravých nápojov, začo veľmi pekne ďakujeme. Verím, že vzájomnou podporou a zodpovedným prístupom zvládneme  aj nápor druhej vlny,“ povedala Eva Kliská, hovorkyňa Univerzitnej nemocnice v Bratislave.

Už počas prvej vlny pandémie spoločnosti Danone a Nutricia podporili komunity najviac zasiahnuté krízou spôsobenou šírením vírusu COVID-19. Tisíce produktov venovali lekárom, sestričkám a záchranárom, ale aj deťom v marginalizovaných komunitách. Niektorí zamestnanci sa zapojili ako dobrovoľníci aj do celoplošného testovania Slovákov na koronavírus.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.