24.06.2013, 11:03

BEPON: 20. narodeniny firmy oslávia aj zákazníci

Slovenský špecialista na pančuchový a ponožkový sortiment, spoločnosť BEPON, tento rok oslavuje 20. výročie otvorenia svojej prvej značkovej predajne.

Začiatok 90. rokov je na Slovensku spojený so vznikom mnohých spoločností, ktoré tak dnes úspešne završujú svoju prvú 20-ročnicu. Medzi jubilujúce slovenské spoločnosti s tradíciou sa tento rok zaradila aj značka BEPON, ktorá sa priekopníkom vo svojom segmente stala predovšetkým na domácej pôde. A slovenský pôvod si slovenský zákazník cení na trhu čím ďalej, tým viac.

BEPON začal pôsobiť v textilnom odvetví v roku 1992. S pôvodným názvom BEPON-SILVIA začala firma v tom čase v Hliníku nad Hronom vyrábať pančuchové nohavice, za ktoré na výstave Trenčín, mesto módy okamžite získala ocenenie Zlatá Fatima. O rok neskôr, v roku 1993, sa spoločnosť, ktorá bola v pozícii výrobcu a veľkoobchodníka, rozhodla otvoriť si aj vlastnú maloobchodnú predajňu pod značkou BEPON. Ukázalo sa to ako výborný ťah. Predajňa na Gorkého ulici v Bratislave bola taká úspešná, že k nej v priebehu niekoľkých mesiacov pribudla ďalšia na bratislavskej Obchodnej ulici. Našiel sa tak zároveň i priestor na rozšírenie sortimentu o ponožkový tovar. „Pred dvadsiatimi rokmi bol začiatok výroby pančúch tak trochu výstrelom do tmy. Pokusom, ktorý mohol vyjsť, ale rovnako aj nemusel. O to viac sme dnes hrdí na to, že si značka vybudovala solídne meno, pevné miesto na trhu a patrí k prvej voľbe zákazníkov v danom segmente,“ komentuje založenie spoločnosti výkonný riaditeľ BEPONu, Ing. Stanislav Cintavý. Dnes má BEPON okrem e-shopu 90 kamenných obchodov (81 na Slovensku a 9 v Česku) a sídli v každom významnejšom obchodnom centre a každom väčšom meste na Slovensku.  

Záujem o produkty značky BEPON bol od začiatku obrovský, BEPON však chcel svojim zákazníkom už vtedy ponúknuť viac. Preto v roku 1996 nadviazal exkluzívnu spoluprácu so svetovou jednotkou vo výrobe pančúch, talianskou Golden Lady Company, ktorá je doteraz hlavným dodávateľom základného i fashion pančuchového sortimentu pre značku BEPON. V súčasnosti BEPON spolupracuje s viacerými overenými domácimi i zahraničnými výrobcami, z produktov ktorých skladá ponuku svojich výrobkov. „Naši nákupcovia vychádzajú pri výbere produktov z aktuálnych trendov, no jednotlivé kúsky sa snažia prispôsobiť aj požiadavkám a potrebám zákazníkov. Vždy však ide predovšetkým o vyššiu kvalitu,“ prezrádza Ing. Cintavý.

Nie je ponožka ako ponožka

„Medzi ponožkami môže byť obrovský rozdiel, hoci na prvý pohľad vyzerajú všetky takmer rovnako. Zdalo by sa, že ponúkať viac snáď v tomto segmente ani nie je možné, no u nás zákazník nájde voňavé eukalyptové ponožky, antibakteriálne ponožky s obsahom striebra, ponožky z prírodnej vlny, ponožky z modalu, ktoré si vždy zachovajú tvar...“ vyratúva rozdielne druhy výkonný riaditeľ Stanislav Cintavý.

Aj produkt, akým sú klasické pančuchové nohavice, môže mať v BEPONe obrovskú pridanú hodnotu. „Existuje veľa typov zoštíhľujúcich a formujúcich pančušiek, samodržiacich pančúch či nezničiteľných pančúch so špeciálnym pletením, na ktorých sa neťahá očko. Na leto máme v ponuke 8-denové pančušky, v ktorých sa vám opália nohy alebo dokonca obľúbené pančušky v spreji,“ vymenováva z ponuky výkonný riaditeľ. „Naši stáli zákazníci už majú svoje osvedčené výrobky, ktoré u nás pravidelne nakupujú a vedia prečo.“

Ďalším špecifikom BEPONu sú služby. V minulom roku spoločnosť v Bratislave prekvapila zaujímavým projektom BEPONY EXPRES, ktorý predstavuje prvú pomoc pre ženy, ktorým sa urobilo očko na pančuškách. „Stačí, ak v prípade núdze zavolá žena na našu 24-hodinovú linku a náš pančuchový kuriér jej do hodiny doručí nové pančušky, z výberu šiestich základných pančuchových nohavíc,“ dopĺňa informácie výkonný riaditeľ.

 

Martinovia ponožky, Kataríny pančušky

Za 20 rokov pôsobenia na slovenskom a českom trhu mohli Bepoňáci pozorovať aj zmeny v nákupnej stratégii klientov. Za zmienku stojí napríklad fakt, že kým je český zákazník stále verný klasickej 100% bavlnenej ponožke, na Slovensku tento trend opadol a ľudia vnímajú vlákna typu elastan či polyamid ako niečo, čo zvyšuje kvalitu výrobkov, nie naopak. Alebo kým v minulosti sa o to, aby doma nechýbali ponožky, starali najmä ženy, v ostatných rokoch sa v predajniach začali o čosi častejšie objavovať aj muži. „Nekupujú prvý tovar, ktorý chytia do ruky. Dávajú si záležať na kvalite, sledujú materiály, vlastnosti, farbu, prípadne vzor ponožiek. Na rozdiel od žien, muži nakúpia naraz viac párov a vrátia sa s väčším časovým odstupom. Ženy nakupujú častejšie a viac sa zaujímajú o novinky, pretože pančušky už nie sú iba kusom odevu, ktorý chráni pred chladom, ale hlavne zaujímavým módnym doplnkom,“ delí sa o skúsenosti S. Cintavý. Malou zaujímavosťou pritom je, že najviac mužských zákazníkov BEPONu má meno Martin a v kategórii žien vyhrávajú Kataríny. „Je to len také zábavné zistenie, hoci mená sú v BEPONe dôležité. Koniec koncov, aj názov spoločnosti vznikol kombináciou mien jej majiteľov – Petra Beliša a Petra Ondráša,“ uzatvára s úsmevom výkonný riaditeľ BEPONu, Stanislav Cintavý.

Zdroj: Trumpeter

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.