13.09.2017, 17:42

Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy

Sociálna sieť zavádza s okamžitou platnosťou nové štandardy, reaguje tak na kritiku a vysoké pokuty.

Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy
Zdroj: Idnes.cz/Aneta Čapková

Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy na svojich webových stránkach. Americká firma tak reaguje na kritiku, že necháva až príliš ľahko zarobiť dodávateľom falošných správ a senzáciechtivých titulkov.

Ako na svojom blogu uviedla viceprezidentka pre globálny marketing Carolyn Eversonová, najväčšia sociálna sieť sveta zavádza s okamžitou platnosťou nové štandardy, ktoré jasnejšie definujú, kto môže na Facebooku reklamu zadávať a s akým obsahom.

Facebook je už dlhší čas terčom kritiky nielen kvôli nenávistným prejavom, ktoré cez svoju sieť sprostredkováva, ale aj kvôli zhromažďovaniu osobných údajov.

Nemecko v júni schválilo zákon umožňujúci pokutovať sociálne siete čiastkou až 50 miliónov eur, pokiaľ nebudú odstraňovať nenávistné komentáre bezprostredne po ich zverejnení.

Španielsko tento týždeň spoločnosti Facebook uložilo pokutu 1,2 milióna eur za to, že zbiera údaje o svojich užívateľoch bez ich riadneho súhlasu a bez toho, aby ich jednoznačne informovala, ako budú tieto dáta použité.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.