Idnes.cz/Aneta Čapková
StoryEditor

Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy

13.09.2017, 17:42
Autor:
ČTKČTK
Sociálna sieť zavádza s okamžitou platnosťou nové štandardy, reaguje tak na kritiku a vysoké pokuty.

Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy na svojich webových stránkach. Americká firma tak reaguje na kritiku, že necháva až príliš ľahko zarobiť dodávateľom falošných správ a senzáciechtivých titulkov.

Ako na svojom blogu uviedla viceprezidentka pre globálny marketing Carolyn Eversonová, najväčšia sociálna sieť sveta zavádza s okamžitou platnosťou nové štandardy, ktoré jasnejšie definujú, kto môže na Facebooku reklamu zadávať a s akým obsahom.

Facebook je už dlhší čas terčom kritiky nielen kvôli nenávistným prejavom, ktoré cez svoju sieť sprostredkováva, ale aj kvôli zhromažďovaniu osobných údajov.

Nemecko v júni schválilo zákon umožňujúci pokutovať sociálne siete čiastkou až 50 miliónov eur, pokiaľ nebudú odstraňovať nenávistné komentáre bezprostredne po ich zverejnení.

Španielsko tento týždeň spoločnosti Facebook uložilo pokutu 1,2 milióna eur za to, že zbiera údaje o svojich užívateľoch bez ich riadneho súhlasu a bez toho, aby ich jednoznačne informovala, ako budú tieto dáta použité.

01 - Modified: 2017-09-07 11:37:08 - Feat.: 0 - Title: "Škandalóznym odhaleniam" a falošným správam má byť koniec. Facebook chystá zásadný úder 02 - Modified: 2017-08-22 14:11:53 - Feat.: 0 - Title: Prichádza Facebook Watch. Majú sa telky báť? 03 - Modified: 2017-08-15 17:33:07 - Feat.: 0 - Title: Facebook v Česku spúšťa bazár Marketplace 04 - Modified: 2017-08-10 10:21:25 - Feat.: 0 - Title: Facebook chce prilákať divákov. Svoju ponuku rozšíri o televízne programy 05 - Modified: 2017-08-01 14:38:14 - Feat.: 0 - Title: Podvodníci útočia cez Facebook. Využívajú skopírovaný profil priateľov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 15:32