pixabay.com
StoryEditor

Reklamu na Adidas v TV už neuvidíme. Pozrite si značky na Slovensku, ktoré urobili to isté

22.03.2017, 13:19
Autor:
ebeb
Športový gigant mení globálnu stratégiu, presúva výdavky.

Portál businessinsider.com, ktorý sa odvoláva na zdroj CNBC, prišiel so správou, že adidas sa doslova obracia chrbtom k televízií ako k reklamnému kanálu.

Dôvodom má byť, že mladá generácia sa skrátka nachádza na mobilných zariadeniach. Hlavným cieľom je pre nich získať si ich pozornosť a kde inde, keď nie v online. Televízia je podľa výkonného riaditeľa značky za nami.  

Teda aspoň v prípade značky Adidas. Kedy začne nové pravidlo platiť, ťažko povedať. Portál uviedol, že adidas v roku 2017 stále tvorí televízne reklamy, avšak na americkom trhu sa značka umiestnila až na 511 mieste, čo sa týka výdavkov do TV reklamy (podľa iSpotTV).

Pozrite si televíznu reklamu Adidasu:

Adidas nie je jediný príklad značky, ktorá sa odkláňa od televízie či tradičných kanálov a presúva sa do online. Na Slovensku máme niekoľko príkladov značiek, ktoré stavili na online komunikáciu a to aj v prípade, keď uvádzali produkt na trh.

Celkom odvážnou cestou sa vybrala značka Mark Scrub, ktorá si vytvorila fitktívneho Marka, teda milovníka žien. Svoj štart na začiatku roka 2016 uskutočnila na Instagrame, kde obsah tvoria ľudia. Ide o reposty od žien, ktoré pridávajú vlastné fotky s produktom. Mark sa prihovára v prvej osobe, tonalita je hravá. "Čo sa týka offline, testovali sme formáty aj v tejto sfére, zvažujeme ho, ale ten prichádza na rad až neskôr," hovorí pre Stratégie Marko Bugáň z Mark Scrub. Za čisto onlinovým uvedením značky stojí agentúra Elite Solutions. 

Ďalším príkladom značky, ktorá komunikuje výhradne online, je slovenský výrobca nábytku Hilkovič. Ten vyskúšal komunikáciu offline a následne prešiel do onlinu - budovať značku sa rozhodol na Facebooku. A tu má podobný cieľ, ako má samotný Adidas - generovať engagement. Ľudia napríklad dobre reagujú na otázku, s kým najradšej leňošia, opisujú zástupcovia agentúry Hype, ktorá stojí za stratégiou. 

Tretím príkladom je Fernet Stock Citrus a Cranberry príchuť. Tu chceli zástupcovia omladiť značku a v Core4/tell it online im na to dali jasný návod - internet. Pripravili prankové videá, o ktorých sme už písali, a v ktorých nachytávali ľudí. Kampaň štartovali s podporou ATL, neskôr už iba online. Dôvodom, prečo značka zvolila komunikáciu v online, je, že dokáže cielene a flexibilne upravovať samotnú komunikáciu počas jej priebehu, hovorí Ján Hybský, brand manažér spoločnosti Imperator. Fernet Stock Citrus nie je síce značka, ktorá sa výhradne používa komunikáciu online, vidím v nej však veľký potenciál pre ďalšie využívanie a to aj na úkor na offlinovej komunikácie. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. máj 2024 21:33