14.08.2017, 11:26

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. Rozhodli o tom diváci v prieskume

Verejnoprávna televízia si obhájila prvenstvo z predchádzajúceho obdobia.

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. Rozhodli o tom diváci v prieskume
Zdroj: RTVS

V období apríl až jún 2017 opäť odpovedali respondenti v prieskume spoločnosti Median SK na otázku „Ktorá televízia má podľa Vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“.

Respondenti si mohli vybrať len jednu televíziu. Najviac, 25,9 percenta respondentov, uviedlo verejnoprávnu RTVS, 25,7 percenta si vybralo televíziu Markíza, TV JOJ uviedlo 16,9 percenta oslovených ľudí a spravodajskú TA3 spomenulo 15,6 percenta.

„Obhájenie pozície lídra v objektivite spravodajstva nás mimoriadne teší a súčasne motivuje k tomu, aby sme aj naďalej intenzívne hľadali nové, atraktívne spravodajské formáty,“ uviedol k výsledkom aktuálneho prieskumu generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Zdroj: MML Omnibus, 2017/II

​V porovnaní s výsledkami za predchádzajúce obdobie (1. kvartál) nenastali zmeny na prvých dvoch priečkach rebríčka a spravodajstvo RTVS označili respondenti opäť ako najobjektívnejšie. Prvýkrát si opýtaní ľudia vybrali verejnoprávnu televíziu ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom v treťom kvartáli minulého roka. V štvrtom kvartáli sa vrátila na prvú priečku televízia Markíza a v prvom kvartáli tohto roka si respondenti opäť zvolili RTVS. Prieskumná agentúra Median SK zisťuje názor ľudí na objektívnosť spravodajstva od roku 2010.

Od druhého polroka 2016 sa hodnotenia objektivity spravodajstva RTVS a Markízy vyrovnalo. RTVS sa dostala nad hranicu 25 percent prvýkrát v septembri 2014, najlepšie výsledky zaznamenala RTVS v roku 2015, kedy sa v druhom a treťom kvartáli hýbala nad 27 percentami.

V medziročnom porovnaní uvedeného obdobia (apríl-jún 2016&2017) vzrástol aj záujem divákov o sledovanie spravodajstva RTVS. Hlavné Správy RTVS zaznamenali 10% nárast sledovanosti a podiel na trhu sa zvýšil z 15,3% na 16,7% (zdroj dát PMT/TNS.SK; cieľová skupina divákov starších ako 12 rokov).

Realizátorom merania je MEDIAN SK. Terénny zber dát prebiehal v termíne apríl až júl 2017 kvótnym výberom. Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2 125 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.