14.09.2016, 13:15

Búrlivé víno sa vracia na obrazovky. Nová séria nahradí Koleso šťastia

Pozrite sa, ako sa Búrlivému vínu darilo počas predchádzajúcich siedmich sérií.

Búrlivé víno sa vracia na obrazovky. Nová séria nahradí Koleso šťastia
Zdroj: TV Markíza

Na konci septembra uvedie Markíza na obrazovky novú, už 8. sériu, svojho denného seriálu Búrlivé víno. Odštartuje v pondelok 26. septembra o 17:55, vysielať ho bude každý pracovný deň. V podvečernom vysielaní Markízy tak nahradí v pracovné dni súťažnú šou Koleso šťastia.

V novej sérii Búrlivého vína sa objavia nové postavy. V úlohe povýšeneckého frajera sa predstaví Juraj Bača, známy z konkurenčného seriálu Panelák. V role krehkej krásky, hoci trocha vypočítavej mrchy, sa predstaví Viktória Valúchová. Poslucháčka VŠMU zatiaľ účinkovala hlavne v muzikáloch, úloha v seriáli bude pre ňu prvou väčšou príležitosťou.

Zdroj: TV Markíza

Nováčikom v seriáli bude aj Pavol Sedlačko, ktorého zatiaľ diváci poznali len z regionálnej televízie. V seriáli sa predstaví ako skromný, dobrý a pracovitý mladý muž.

Zdroj: TV Markíza

Slovenský denný seriál vysiela televízia Markízauž štvrtý rok. Seriál z vinárskeho prostredia prináša osudy dvoch vinárskych rodín, ktoré sú prepojené priateľstvom a zároveň rozdelené dávnymi tajomstvami. Seriál je postavený na tradičných hodnotách a okrem romantiky ponúka aj dramatické príbehy.

Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť prvej a druhej série:

Markíza začala seriál vysielať 1. januára 2013, každý pracovný deň pred Televíznymi novinami. Seriál dosahoval v prvom roku vysielania priemernú sledovanosť 390-tisíc a trhový podiel 34,7 percenta v reklamne dôležitej skupine 12-54. Keďže bol seriál úspešný a mal rastúcu sledovanosť, presunula ho televízia od apríla 2013 do hlavného vysielacieho času o 20:30, kde mu konkuroval Panelák na TV JOJ. Aj v konkurenčne ťažšom prostredí dosahoval seriál podiel 31,5 percent, priemerne ho pozeralo okolo 400-tisíc divákov.

Počas prvého roka vysielania dosiahol seriál priemernú sledovanosť 11,8 percenta a podiel 34,7 percenta. K obrazovkám pritiahol priemerne 390-tisíc divákov v cieľovej skupine 12-54, v skupine 12+ to bolo 737-tisíc divákov.

Sledovanosť tretej a štvrtej série:

Počas druhého roka vysielania dosiahol seriál na jar 2014 sledovanosť 11,3 percenta a podiel 31,4 percenta, pozrelo si ho priemerne 371-divákov. Na jeseň 2014 jeho sledovanosť mierne klesla. Priemerne ho pozeralo 355-tisíc divákov, sledovanosť bola 10,9 percenta pri podieli 29,7 percenta v cieľovke 12-54.

Sledovanosť piatej a šiestej série:

Od januára 2015 zaradila konkurenčná televízia JOJ do svojho vysielania nový denný rodinný seriál Divoké kone. Vysielala ho od pondelka do štvrtka v prime time. Už na jar 2015 sa však ukázalo, že „víno“ aj „kone“ majú podobného diváka - ženy. V prípade Paneláku až také veľké divácke prekrývanie nenastávalo.

Spočiatku Divoké kone odoberali divákov konkurenčnej Markíze, v jarnej sezóne sa podielmi pohyboval seriál na úrovni 20,8 %. TV JOJ tak dosahovala vyššie podiely ako sezónu predtým so seriálom Panelák. No na jeseň 2015 klesli Divoké kone na 16,6 percenta a TV JOJ ho zaradila do programovej štruktúry iba dvakrát do týždňa.

Búrlivé víno malo na jar 2015 podiely okolo 24 percent, na jeseň klesli na 22 percent, a seriál už pre Markízu nebol tak vysoko nadpriemerný ako v minulosti. 

Sledovanosť siedmej série:

Na začiatku tohto roka vysielala Markíza nové časti Búrlivého vína štyrikrát do týždňa, v pondelok, utorok, štvrtok a piatok o 20:30. Seriál sa však stretával na obrazovke s novými seriálmi televízie JOJ - rodinným seriálom ZOO a komediálnym seriálom Naši. Búrlivému vínu klesla sledovanosť na 7 percent, a preto televízia seriál od apríla presunula z prime time späť do access prime na 17:50.

Každú sériu vysiela televízia pol roka. Najviac častí, až 109, mala prvá séria, najmenej častí, len 58, mala šiesta sériu , ktorú Markíza vysielala v druhom polroku minulého roka.

Seriál sa stal úspešným aj za hranicami Slovenska. Maďarská Stanica Story 4 zakúpila práva na vysielanie seriálu, naši južní susedia ho vysielajú pod názvom Bor, mámor, szerelem. Slovinci si vytvorili na motívy seriálu vlastné Usodno vino s miestnymi hercami, a to na najsledovanejšej televíznej stanici v krajine.

O autoroch seriálu Búrlivé víno:
Scenár: Vanda Feriancová (hlavná scenáristka), Kristína Viteková, Marek Orel
Réžia: Matúš Libovič, Marián Tutoky (do 4. série), Vlado Fischer, Miloš Volný (od 5. série)
Titulná pieseň: Nela Pocisková – Neviem sa nájsť
Počet častí: 588 (do konca 7. série)
Dĺžka jednej časti: cca. 50 minút

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.