12.04.2017, 00:00

Výdavky do reklamy mierne vzrastú

Najdôležitejší hráči na slovenskom trhu diskutovali na bratislavskom podujatí Living on the edge 2017.

HN konferencie - LIVING ON THE EDGE 2017
Zdroj: Pavol Funtál

Výdavky do reklamy by v tomto roku mali zaznamenať mierny nárast v hodnote okolo troch percent. Televízie sú stále najsilnejším médiom, kam smeruje najviac mediálnych výdavkov, rásť však bude aj online. Printy a rádiá čaká stagnácia.

S takýmito prognózami vystúpil Daniel Živica, šéf mediálnej agentúry MEC pre Česko a Slovensko, na včerajšej mediálnej konferencii Living on the edge. V Bratislave sa na nej stretli najdôležitejší hráči na trhu médií a z oblasti marketingu.

Regulácia trhu nie je správny krok
Práve predpovede vývoja v roku 2017 odštartovali mediálnu časť konferencie LOTE. Rastúci podiel budú mať podľa Živicu aj výdavky do Facebooku a Googlu, ktoré tvoria v USA až 70 percent z celkových rozpočtov v online. „Je to trend, pred ktorým nemôžeme zatvárať oči. Na Slovensku odhadujeme podiel výdavkov okolo 65 percent,“ dodal Živica.

Úlohou médií je podľa neho to, aby vytvárali zaujímavé prostredie z hľadiska investícií prostriedkov pre marketérov.

Generálny riaditeľ Rádia Expres Ivan Antala považuje reguláciu rádií a médií vôbec za výrazný problém slovenského trhu. Služieb zo zahraničia sa podľa neho regulácia vôbec netýka.

Antala sa dotkol aj nerovnakých podmienok pre komerčné a verejnoprávne médiá. „Vnímame neférový stav verejnoprávneho rádia a televízie, ktoré si môžu navzájom propagovať svoj content, čo pre komerčné rádiá kvôli zákazu krížového vlastníctva nie je možné.“

Online prostredie využíva rádio najmä na posilňovanie značky. Príjmy, ktoré generuje, sú zanedbateľné.

Print nie je mŕtvy
Výkonný riaditeľ vydavateľstva MAFRA Slovakia Vladimír Mužík nevidí situáciu v printe kriticky. „Ja ho nepochovávam, naše príjmy rastú. Printy môžu Facebooku a Googlu konkurovať jedine relevantným obsahom, iná cesta nie je,“ zhodnotil situáciu.

Zároveň prezradil, že vydavateľstvo plánuje na jeseň rozšíriť portfólio vydávaných titulov. Do úvahy prichádza aj nový denník.

Pre generálneho riaditeľa televízie Markíza Matthiasa Setteleho je dobrý obsah najdôležitejším faktorom, ktorý vedie k úspechu. Televízia investuje do zaujímavého programu, hoci ako šéf komerčnej televízie zostáva realistický vzhľadom na malý slovenský trh.

Rozmach televízií
Generálny riaditeľ JOJ group Marcel Grega skonštatoval, že televízia JOJ sa stala najsilnejšou

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.