Výdavky do reklamy by v tomto roku mali zaznamenať mierny nárast v hodnote okolo troch percent. Televízie sú stále najsilnejším médiom, kam smeruje najviac mediálnych výdavkov, rásť však bude aj online. Printy a rádiá čaká stagnácia.
S takýmito prognózami vystúpil Daniel Živica, šéf mediálnej agentúry MEC pre Česko a Slovensko, na včerajšej mediálnej konferencii Living on the edge. V Bratislave sa na nej stretli najdôležitejší hráči na trhu médií a z oblasti marketingu.
Regulácia trhu nie je správny krok
Práve predpovede vývoja v roku 2017 odštartovali mediálnu časť konferencie LOTE. Rastúci podiel budú mať podľa Živicu aj výdavky do Facebooku a Googlu, ktoré tvoria v USA až 70 percent z celkových rozpočtov v online. „Je to trend, pred ktorým nemôžeme zatvárať oči. Na Slovensku odhadujeme podiel výdavkov okolo 65 percent,“ dodal Živica.
Úlohou médií je podľa neho to, aby vytvárali zaujímavé prostredie z hľadiska investícií prostriedkov pre marketérov.
Generálny riaditeľ Rádia Expres Ivan Antala považuje reguláciu rádií...
Zostáva vám 85% na dočítanie.