StoryEditor

Marketéri: top športom pre sponzoring je hokej

29.05.2015, 09:00
Úlohou sponzoringu je vytvárať emocionálny vzťah k značky či spoločnosti. Zhodujú sa slovenskí marketéri v exkluzívnom prieskume TNS Slovakia.

Spoločnosť TNS Slovakia a Stratégie prinášajú exkluzívny prieskum názorov, postojov a trendov na strane zadávateľov. Každý mesiac ponúkneme odpovede respondentov z Panelu Marketérov na rôzne otázky.

V máji sme sa marketérov pýtali na sponzoring.

Aká je podľa Vás pozícia sponzoringu v marketingovej komunikácii?  
Sponzoring je stabilnou súčasťou marketingovej komunikácie 40
Sponzoring je potrebné považovať za samostatný marketingový 34
Sponzoringu sa treba venovať, ale výrazne menej ako iným 21
Sponzoring sú zbytočne vyhodené peniaze, vôbec ho netreba 3
Neviem 1
N=67  
   
   
Aké sú podľa Vás úlohy sponzoringu?  
Vytvára emocionálny vzťah k značke/spoločnosti 79
Buduje povedomie a imidž značky 73
Buduje dobré meno spoločnosti 55
Zvyšuje mediálne pokrytie 42
Pomáha v naplnení komunikačných cieľov 31
Napomáha internej komunikácii a buduje vzťah so zamestnancami 22
Neviem 3
N=67  
   
   
Ktoré oblasti sú podľa Vás relevantné pre sponzoring?  
Šport 79
Kultúra a umenie 64
Vzdelávanie 61
Veda a vývoj 39
Ekológia 39
Zdravotníctvo 30
Iné 12
Neviem 0
N=67  
   
   
Ako vnímate šport v súvislosti so sponzoringom z pohľadu jeho medializácie, sledovanosti, popularity?
Jednoznačne atraktívne odvetvie 46
Skôr atraktívne odvetvie 37
Priemerne atraktívne odvetvie 16
Skôr neatraktívne odvetvie 0
Jednoznačne neatraktívne odvetvie 0
N=67  
   
   
Ktoré športové odvetvie je pre sponzoring najvhodnejšie?  
Futbal 28,36
Hokej 20,90
Iné 16,42
Neviem 10,45
Tenis 7,46
Cyklistika 5,97
Atletika 1,49
Basketbal 1,49
Fitnes 1,49
Hádzaná 1,49
Lyžovanie 1,49
Motorizmus 1,49
Plávanie 1,49
Beh na lyžiach 0,00
Biatlon 0,00
Bojové umenia 0,00
Golf 0,00
Gymnastika 0,00
Kanoistika 0,00
Vodný slalom 0,00
Volejbal 0,00
N=67  
   
   
A ktoré ďalšie športové odvetvia považujete vhodné pre sponzoring?  
Hokej 46,27
Cyklistika 35,82
Futbal 29,85
Tenis 25,37
Lyžovanie 13,43
Golf 11,94
Kanoistika 11,94
Iné 11,94
Basketbal 8,96
Motorizmus 8,96
Neviem 8,96
Atletika 5,97
Fitnes 5,97
Beh na lyžiach 4,48
Biatlon 4,48
Plávanie 4,48
Gymnastika 2,99
Vodný slalom 2,99
Volejbal 2,99
Bojové umenia 0,00
Hádzaná 0,00
N=67  
   
   
Čo by sa podľa vás dalo vylepšiť v oblasti športového sponzoringu?  
Aktívnejšia práca a komunikácia klubu / zväzu / jednotlivca so svojimi fanúšikmi (napr. komunikácia cez sociálne siete a internet, špeciálne akcie pre fanúšikov a pod.) 60
Dostatočná medializácia športových podujatí kvôli zásahu väčšej a relevantnejšej cieľovej skupiny 43
Presnejšie zadania zo strany sponzorov, resp. sponzorovaných – t.j. aktivity, medializácia, marketing, budgeting, 36
Kluby / zväzy / jednotlivci by mali sponzorom ponúkať dokladovateľnú protihodnotu 33
Ponuka viacerých zaujímavých nosičov zo strany klubu / zväzu / jednotlivca pre umiestnenie loga sponzora 31
Iné 1
Nič nie je potrebé vylepšovať 6
N=67  
   
   
Máte vo vašej firme vytvorené oddelenie sponzoringu alebo zamestnávate človeka, ktorý je zodpovedný za koordináciu sponzoringových aktivít?
Áno, máme vytvorené oddelenie sponzoringu, nie je súčasťou marketingu 7
Áno, máme vytvorené oddelenie sponzoringu, je súčasťou marketingu 19
Nie, venuje sa tomu marketing 45
Nie, ale takéto oddelenie plánujeme vytvoriť 1
Nie a takéto oddelenie ani neplánujeme vytvoriť 22
Neviem 4
N=67  
   
   
Predstavte si, že by ste mali k dispozícii nástroj, ktorý by vám pomohol presnejšie vyhodnotiť efektívnosť vynaložených prostriedkov na sponzoring v podobe mediálnej, resp. sponzoringovej hodnoty propagovanej značky.
Určite áno 40
Skôr áno 45
Skôr nie 9
Určite nie 1
Neviem 4
N=67  

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 17:56