Tento týždeň sme priniesli prehľad šéfov prezidentských kampaní, teda ľudí, ktorí stoja za prezidentskými kandidátmi. Teraz pridávame informácie o tom, ktoré agentúry sa podieľajú na príprave stratégií týchto kampaní aj s hodnotením, ako sa im doteraz darí...
Ján Čarnogurský (občiansky kandidát)
Spolupracuje s agentúrou Larsen Ewans/New Media.
Plus: Stavili na nostalgiu, čím môžu osloviť starších voličov. Snažia sa ho predstavovať v kampani ako úprimného človeka.
Mínus: Nevystupuje presvedčivo, že sa chce stať prezidentom. Málo prezentujú jeho skúsenosti.
Odporúčanie: Musia potvrdiť, že je vážny kandidát a že tú kandidatúru myslí vážne. Mali by staviť na tradíciu a na to, na čom Slovensko stojí.
Známka: 4
Pavol Hrušovský (kandidát KDH, SDKÚ-DS a Mosta-Híd)
Nevyužíva služby jednej agentúry, zložil kreatívny tím z ľudí na trhu, ktorý vedie Roman Hertus.
Plus: Pôsobí kultivovane, nie je potrebné aby sa vtieral.
Mínus: Nie je jasné, čo chce svojou kampaňou povedať. Chýba tomu racio. Príliš polarizuje funkciu prezidenta na pravicu a ľavicu.
Odporúčanie: Musia ho poľudštiť a viac priblížiť ľuďom, aby nepôsobil tak prísne.
Známka: 3
Robert Fico (kandidát vládneho Smeru-SD)
Pracuje pre neho Uptown production - majiteľ Igor Kováč, blízky podpredsedovi Smeru-SD Marekovi Maďaričovi.
Plus: Agentúra pracuje s produktom a on je výborný produkt.
Mínus: Má to efekt ako napríklad Coca-Cola - máte to všade a už to potom nechcete. Tá kampaň je od začiatku veľmi masívna.
Odporúčanie: Agentúra by ho mala trochu krotiť a mierniť, aby sa nevnucoval ľuďom.
Známka: 2
Andrej Kiska (občiansky kandidát)
Najal si agentúru Komplot Advertising.
Plus: Nejde o masívnu kampaň, čo mali dobre načasované. Využíva stretnutia s občanmi, čo je účinnejšie ako billboardy.
Mínus: Dlho ho nebolo počuť, momentálne je jeho kampaň utlmená.
Odporúčanie: Mali by oslovovať konkrétnych voličov vo väčšej miere, mal by pripomenúť svoju účasť vo voľbách na vidieku.
Známka: 1-
Milan Kňažko (občiansky kandidát s podporou viacerých poslancov)
Jeho kampani šéfuje bývalý novinár Martin Lengyel (o.i. zakladateľ televízie TA3).
Plus: Aj on svoju kampaň postavil na minulosti a roku 1989.
Mínus: Jeho kampaň sa tvári, že v tomto ide o všetko. To už dnes na ľudí neplatí. Minul sa času a priestoru.
Odporúčanie: Musia skúsiť viac pripomenúť historickú pamäť z roku 1989 a pripomenúť ľuďom, že nie je grázel. Mali by získať na svoju stranu intelektuálov.
Známka: 3
Radoslav Procházka (občiansky kandidát)
Plus: Vyzerá na billboardoch ako playboy, to, že mu dali okuliare nie je zlé. Dobre rozbehli kampaň na sociálnych sieťach.
Mínus: Jeho kampaň je nezrozumiteľná. Slogan „Silný prezident“ je zlý a je najväčšou chybou jeho kampane.
Odporúčanie: Mal by jasne povedať, čím sa bude odlišovať.
Známka: 4
Zdroj: Hospodárske noviny, Daniel Köppl