S programovým riaditeľom rádia Jurajom Volenticsom sme sa rozprávali o tom, čo má nové Europa2.
Viac o B2B zmenách, novom nastavení mediálnych spoluprác, o väčšom orientovaní sa na eventy a rozbehu produkcií vlastných akcií sa dočítate v pripravovaných májových Stratégiách z rozhovoru s novým unit managerom stanice Lubošom Plačkom.
A navyše, budúci týždeň v stredu exkluzívne zverejníme prestup roka v rámci rádia Europa2.
S: Ako vyzerá jar na Europe2?
JV: Vyvíjali sme nedávno v Prahe nový systém na správu internetových rádií, teda webových streamov, ktorý by sa mal čoskoro rozbehnúť. Chceme ich trochu refreshovať, sledovať trendy a zaradiť aj nové žánre, ktoré medzi mladými začínajú rezonovať, čo bude akoby aj väčšia alternatíva vzhľadom ku komerčnému rádiu.
S: A čo „sezónne“ streamy?
JV: Skôr chceme byť flexibilní v rámci toho, keď budeme napríklad chcieť podporiť nejakú konkrétnu akciu typu súťaž o lístky na koncert akúkoľvek hviezdy - vieme v rámci podpory kampane zapnúť aj takýto špecializovaný webový stream.
S: Aktuálne prebieha už štvrtý ročník vašej road show.
JV: Tento rok sme ju spravili inak, aby sme udržali atraktivitu samotnej akcie - sú len štyri, raz mesačne. Navyše, dohodli sme sa s partnerom Carat Distillery, ktorý je organizátorom Carat Tuning Party a poslednú road show zakončíme na tejto veľkej akcii, kde promotér očakáva návštevnosť cca 13 tisíc ľudí, z toho odhadom 10 tisíc ľudí by malo ostať na večernej party, ktorá bude celá pod taktovkou Europy2. Prvýkrát bude naša road show openair a s takouto masou ľudí...
S: Využívate aj „open air“ vysielanie, resp. live prenosy?
JV: V decembri sme vysielali z nášho externého štúdia prvýkrát, odkedy sme minulý rok vymenili vysielací systém v rádiu. Vyšlo to vtedy dobre - aj po technickej stránke, aj čo sa týka samotnej odozvy poslucháčov, aj na mieste priamo zúčastnených. Preto sme sa rozhodli, že tento rok by sme naozaj chceli byť blízko k poslucháčom - externé štúdio preto chceme vo väčšej miere využiť, vždy vytipovať buď nejaké bláznivé miesto alebo to spojiť s dňom detí a podobne.
S: A vždy sa obchodne spojiť s nejakým partnerom...
JV: Prihliadame samozrejme aj na to, aby sme z toho vedeli vyťažiť aj finančný osoh. Predbežne sme rozmýšľali, že by sme vysielali z nákupného centra - takýmto spôsobom chceme byť bližšie k poslucháčom. Sme tiež v rokovaní s UFOm bratislavským, kde by sme vysielali priamo zo strechy. Je to niečo, čo zatiaľ nikto nerobil, ale dá sa to v podstate robiť kdekoľvek.
S: Takže otvorení ste akejkoľvek partnerskej spolupráci.
JV: Určite áno. Čím je to uletenejšie, bláznivejšie, tým je to pre nás zaujímavejšie. Jeden z nápadov tiež je, že by sme štúdio chceli využívať počas letnej sezóny, kedy je veľmi veľa festivalov - vysielanie počas celého festivalu by bolo pre nás zaujímavé aj v rámci contentu.
S: Budete potom open air vysielanie propagovať kampaňou?
JV: Skôr to budeme tlačiť formou PR podpory, samotná téma môže byť zaujímavá pre médiá.
S: Momentálne vás zamestnáva SuperStar, ako ste s týmto projektom zatiaľ spokojní?
JV: Sme v úzkej komunikácii s Markízou v rámci contentu, máme exkluzivitu čo sa médií týka. Vymýšľame rôzne zaujímavé aktivity, ktoré Markíza veľmi oceňuje, lebo im to cielime na danú cieľovú skupinu, ktorú presúvame k nim.
S:: Aké máte ohlasy na kampaň?
JV: Vždy chceme byť tak trochu „na hrane“ a podpora SuperStar s našou „extravagantnou tanečníčkou“ vzbudzuje celkom veľký rozruch, ako sme zistili...
S: Rozruch znamená dobre či zle?
JV: Aj v dobrom, aj keď samozrejme niektoré citlivejšie slovenské povahy majú asi väčší problém to uniesť.
S: Ale tak vaša cieľovka hádam nie je taká citlivá.
JV: Naša cieľovka to berie veľmi pozitívne, sú na taký štýl zvyknutí, a naopak - ten protipól našej cieľovky to samozrejme už berie možno až ako obscénne. My si ale myslíme, že aj to je úspech samotnej kampane.
S: Tak áno - lebo je viditeľná...
JV: ... čiže vzbudí nejakú emóciu a či už je pozitívna alebo negatívna - obidve predávajú.
Zdroj: mia