StoryEditor

Europa2: Čím uletenejšie, tým lepšie

26.04.2013, 11:51
Rádio chrlí novinky, chce byť open air bližšie k ľuďom a rozbieha sa eventovým smerom. Prečítajte si rozhovor s Jurajom Volenticsom.

S programovým riaditeľom rádia Jurajom Volenticsom sme sa rozprávali o tom, čo má nové Europa2.

Viac o B2B zmenách, novom nastavení mediálnych spoluprác, o väčšom orientovaní sa na eventy a rozbehu produkcií vlastných akcií sa dočítate v pripravovaných májových Stratégiách z rozhovoru s novým unit managerom stanice Lubošom Plačkom.

A navyše, budúci týždeň v stredu exkluzívne zverejníme prestup roka v rámci rádia Europa2.

 

S: Ako vyzerá jar na Europe2?

JV: Vyvíjali sme nedávno v Prahe nový systém na správu internetových rádií, teda webových streamov, ktorý by sa mal čoskoro rozbehnúť. Chceme ich trochu refreshovať, sledovať trendy a zaradiť aj nové žánre, ktoré medzi mladými začínajú rezonovať, čo bude akoby aj väčšia alternatíva vzhľadom ku komerčnému rádiu.

 

S: A čo „sezónne“ streamy?

JV: Skôr chceme byť flexibilní v rámci toho, keď budeme napríklad chcieť podporiť nejakú konkrétnu akciu typu súťaž o lístky na koncert akúkoľvek hviezdy - vieme v rámci podpory kampane zapnúť aj takýto špecializovaný webový stream.

 

S: Aktuálne prebieha už štvrtý ročník vašej road show.

JV: Tento rok sme ju spravili inak, aby sme udržali atraktivitu samotnej akcie - sú len štyri, raz mesačne. Navyše, dohodli sme sa s partnerom Carat Distillery, ktorý je organizátorom Carat Tuning Party a poslednú road show zakončíme na tejto veľkej akcii, kde promotér očakáva návštevnosť cca 13 tisíc ľudí, z toho odhadom 10 tisíc ľudí by malo ostať na večernej party, ktorá bude celá pod taktovkou Europy2. Prvýkrát bude naša road show openair a s takouto masou ľudí...

 

S: Využívate aj „open air“ vysielanie, resp. live prenosy?

JV: V decembri sme vysielali z nášho externého štúdia prvýkrát, odkedy sme minulý rok vymenili vysielací systém v rádiu. Vyšlo to vtedy dobre - aj po technickej stránke, aj čo sa týka samotnej odozvy poslucháčov, aj na mieste priamo zúčastnených. Preto sme sa rozhodli, že tento rok by sme naozaj chceli byť blízko k poslucháčom - externé štúdio preto chceme vo väčšej miere využiť, vždy vytipovať buď nejaké bláznivé miesto alebo to spojiť s dňom detí a podobne.

 

S: A vždy sa obchodne spojiť s nejakým partnerom...

JV: Prihliadame samozrejme aj na to, aby sme z toho vedeli vyťažiť aj finančný osoh. Predbežne sme rozmýšľali, že by sme vysielali z nákupného centra - takýmto spôsobom chceme byť bližšie k poslucháčom. Sme tiež v rokovaní s UFOm bratislavským, kde by sme vysielali priamo zo strechy. Je to niečo, čo zatiaľ nikto nerobil, ale dá sa to v podstate robiť kdekoľvek.

 

S: Takže otvorení ste akejkoľvek partnerskej spolupráci.

JV: Určite áno. Čím je to uletenejšie, bláznivejšie, tým je to pre nás zaujímavejšie. Jeden z nápadov tiež je, že by sme štúdio chceli využívať počas letnej sezóny, kedy je veľmi veľa festivalov - vysielanie počas celého festivalu by bolo pre nás zaujímavé aj v rámci contentu.

 

S: Budete potom open air vysielanie propagovať kampaňou?

JV: Skôr to budeme tlačiť formou PR podpory, samotná téma môže byť zaujímavá pre médiá.

 

S: Momentálne vás zamestnáva SuperStar, ako ste s týmto projektom zatiaľ spokojní?

JV: Sme v úzkej komunikácii s Markízou v rámci contentu, máme exkluzivitu čo sa médií týka. Vymýšľame rôzne zaujímavé aktivity, ktoré Markíza veľmi oceňuje, lebo im to cielime na danú cieľovú skupinu, ktorú presúvame k nim.

 

S:: Aké máte ohlasy na kampaň?

JV: Vždy chceme byť tak trochu „na hrane“ a podpora SuperStar s našou „extravagantnou tanečníčkou“ vzbudzuje celkom veľký rozruch, ako sme zistili...

 

S: Rozruch znamená dobre či zle?

JV: Aj v dobrom, aj keď samozrejme niektoré citlivejšie slovenské povahy majú asi väčší problém to uniesť.

 

S: Ale tak vaša cieľovka hádam nie je taká citlivá.

JV: Naša cieľovka to berie veľmi pozitívne, sú na taký štýl zvyknutí, a naopak - ten protipól našej cieľovky to samozrejme už berie možno až ako obscénne. My si ale myslíme, že aj to je úspech samotnej kampane.

 

S: Tak áno - lebo je viditeľná...

JV: ... čiže vzbudí nejakú emóciu a či už je pozitívna alebo negatívna - obidve predávajú.

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 14:26