StoryEditor

Mathias Settele z Markíza Group: Zvyšovať podiel na trhu nie je naším cieľom

06.11.2013, 12:33
Prečítajte si exkluzívny rozhovor o tom, čo si myslí nový šéf Markízy o personálnych zmenách jeho konkurencie, akú má naplánovanú obchodnú stratégiu a čo sa chystá odvysielať budúci rok.

Rozhovor s Mathiasom Settele, novým generálnym riaditeľom Markíza Group, ktorý zároveň dočasne zastáva funkciu šéfa Centra reklamy, nájdete v plnom znení v pripravovanom novembrovom čísle mesačníka Stratégie.

Pár našich otázok a jeho odpovedí na témy predaja reklamy či o programe prinášame však už teraz:

 

 

S: Čo hovoríte na personálne zmeny, ktoré sa tento týždeň udiali v štruktúre vašej konkurencie? Vy tiež ešte nemáte nového obchodného riaditeľa...

MS: Nikdy nekomentujem dianie u konkurencie. Ak narážate na odchod ľudí z konkurenčnej televízie a ich potenciál prejsť k nám, poviem to takto – na väčšine trhov, na ktorých som pracoval, sa ukázalo lepšou stratégiou nájsť a vychovať si vlastné talenty a nie siahať po ľuďoch od konkurencie. Existujú síce aj výnimky, ale jednak je to často príliš drahé a samozrejme každá firma je predsa iná. Stanice a programy sú odlišné, firemná kultúra je iná... Z mojej skúsenosti je preto lepšie dať šancu ľuďom vo vlastnej spoločnosti a dať im priestor rozvíjať sa. To je moja filozofia.

 

S: Mená mi asi neprezradíte, preto sa spýtam aspoň na počet - koľko máte kandidátov na post šéfa Centra reklamy?

MS: Zvažoval som viacero mien.

 

S: Zatiaľ teda šéfujete predaju reklamy vy. Aká je vaša stratégia obchodnej politiky pre rok 2014?

MS: Chcem udržať úroveň úspešnosti, akú máme teraz. Táto jeseň je z pohľadu výkonnosti programov veľmi silná. Samozrejme, chceme zvyšovať príjmy, ale rovnako chceme byt aj spoľahlivým partnerom.

 

S: Budete zvyšovať ceny?

MS: Väčšina cien a indexov ostane nezmenená, ceny stúpnu len počas niektorých mesiacov, napríklad od septembra do decembra bude navýšený index, ale väčšina cien ostane v terajšom nastavení.

 

S: Aké číslo podielu na trhu je vaším cieľom pre budúci rok?

MS: Chceme byt rovnako dobrí, ako sme teraz. Momentálne skupina Markíza dosahuje podiel okolo 40 %, niektoré dni je to dokonca viac, čo sú mimoriadne pôsobivé čísla. Zvyšovať ho by vyžadovalo investovať viac peňazí, ale bez primeranej návratnosti.

. . .

 

S: Máte v pláne zrušiť niektoré programové formáty?

MS: Uvidíme, ale programy, ktoré sú úspešné, by mali pokračovať.

 

S: Nemyslíte si, že sú niektoré z nich produkčne drahé? Vzhľadom na aktuálne ciele šetrenia v CME...

MS: Podarilo sa nám nájsť rezervy, ale nebudem ich konkretizovať.

 

S: Mohli by ste teda aspoň prezradiť pár príkladov, ktoré konkrétne formáty budete budúci rok určite vysielať?

MS: Máme v portfóliu veľa programov, ktoré sú overené, fungovali veľmi dobre, a preto sa na obrazovky vrátia, ako napríklad  Búrlivé víno a Chlapi neplačú. Pribudnú aj nové, vo februári budeme vysielať atraktívny turnaj v ľadovom hokeji a  v prvej polovici roka plánujeme začať vysielať aj nový seriál z lekárskeho prostredia s názvom Doktori.

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 03:14