Rozhovor s Mathiasom Settele, novým generálnym riaditeľom Markíza Group, ktorý zároveň dočasne zastáva funkciu šéfa Centra reklamy, nájdete v plnom znení v pripravovanom novembrovom čísle mesačníka Stratégie.
Pár našich otázok a jeho odpovedí na témy predaja reklamy či o programe prinášame však už teraz:
S: Čo hovoríte na personálne zmeny, ktoré sa tento týždeň udiali v štruktúre vašej konkurencie? Vy tiež ešte nemáte nového obchodného riaditeľa...
MS: Nikdy nekomentujem dianie u konkurencie. Ak narážate na odchod ľudí z konkurenčnej televízie a ich potenciál prejsť k nám, poviem to takto – na väčšine trhov, na ktorých som pracoval, sa ukázalo lepšou stratégiou nájsť a vychovať si vlastné talenty a nie siahať po ľuďoch od konkurencie. Existujú síce aj výnimky, ale jednak je to často príliš drahé a samozrejme každá firma je predsa iná. Stanice a programy sú odlišné, firemná kultúra je iná... Z mojej skúsenosti je preto lepšie dať šancu ľuďom vo vlastnej spoločnosti a dať im priestor rozvíjať sa. To je moja filozofia.
S: Mená mi asi neprezradíte, preto sa spýtam aspoň na počet - koľko máte kandidátov na post šéfa Centra reklamy?
MS: Zvažoval som viacero mien.
S: Zatiaľ teda šéfujete predaju reklamy vy. Aká je vaša stratégia obchodnej politiky pre rok 2014?
MS: Chcem udržať úroveň úspešnosti, akú máme teraz. Táto jeseň je z pohľadu výkonnosti programov veľmi silná. Samozrejme, chceme zvyšovať príjmy, ale rovnako chceme byt aj spoľahlivým partnerom.
S: Budete zvyšovať ceny?
MS: Väčšina cien a indexov ostane nezmenená, ceny stúpnu len počas niektorých mesiacov, napríklad od septembra do decembra bude navýšený index, ale väčšina cien ostane v terajšom nastavení.
S: Aké číslo podielu na trhu je vaším cieľom pre budúci rok?
MS: Chceme byt rovnako dobrí, ako sme teraz. Momentálne skupina Markíza dosahuje podiel okolo 40 %, niektoré dni je to dokonca viac, čo sú mimoriadne pôsobivé čísla. Zvyšovať ho by vyžadovalo investovať viac peňazí, ale bez primeranej návratnosti.
. . .
S: Máte v pláne zrušiť niektoré programové formáty?
MS: Uvidíme, ale programy, ktoré sú úspešné, by mali pokračovať.
S: Nemyslíte si, že sú niektoré z nich produkčne drahé? Vzhľadom na aktuálne ciele šetrenia v CME...
MS: Podarilo sa nám nájsť rezervy, ale nebudem ich konkretizovať.
S: Mohli by ste teda aspoň prezradiť pár príkladov, ktoré konkrétne formáty budete budúci rok určite vysielať?
MS: Máme v portfóliu veľa programov, ktoré sú overené, fungovali veľmi dobre, a preto sa na obrazovky vrátia, ako napríklad Búrlivé víno a Chlapi neplačú. Pribudnú aj nové, vo februári budeme vysielať atraktívny turnaj v ľadovom hokeji a v prvej polovici roka plánujeme začať vysielať aj nový seriál z lekárskeho prostredia s názvom Doktori.
Zdroj: mia