StoryEditor

Najpoužívanejšie a najefektívnejšie online reklamné formáty v regióne CEE

03.07.2012, 13:16
Tradičné online reklamné formáty sú v regióne strednej a východnej Európy najpoužívanejšie, a to aj napriek tomu, že generujú menej kliknutí než interaktívne reklamy. Prinášame výsledky gemiusAdMonitor za druhý polrok roku 2011.

Reklamy odvetví, ktoré generujú najväčší podiel zobrazení, napríklad „Financie, poistenie a maklérstvo,“ nie sú pre užívateľov internetu v regióne CEE príliš atraktívne a majú jednu z najnižších hodnôt miery prekliku (CTR).

 

Očakáva sa, že budúcnosť marketingu bude patriť online reklame a región CEE nie je v tomto globálnom trende žiadnou výnimkou. Hoci sú preferencie v oblasti digitálnej reklamy na analyzovaných trhoch odlišné, tak možno z výsledkov správy gemiusAdMonitor vysledovať aj niektoré všeobecné trendy, ktoré platia vo všetkých zúčastnených štátoch - Bulharsku, Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Slovensku a Rumunsku.

 

Slovensko je tento krát druhé

Zatiaľ čo v prvej polovici roku 2011 malo najvyššie priemerné CTR Slovensko, teraz je to Poľsko. Miera prekliku tu dosiahla takmer 0,6 %, čo znamená nárast o 10 percentuálnych bodov. Výrazný nárast priemerného CTR (11 percentuálnych bodov) bol zaznamenaný aj v Maďarsku, ktoré má tretiu najvyššiu mieru prekliku. Posledná pozícia v rebríčku patrí Rumunsku, v ktorom je CTR takmer trikrát nižšie ako v Poľsku.

 

 

Priemerné CTR podľa jednotlivých štátov:

Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2011 H2. Analyzované bannery: klasické bannery + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, atď.)

 

 

Klasické bannery vyhrávajú

Už z predchádzajúcej správy gemiusAdMonitor bolo zrejmé, že vysoká miera prekliku nemá vplyv na početnosť použitia daného formátu. Hoci generujú menší počet kliknutí, sú klasické bannery stále najpoužívanejšími reklamnými formátmi na všetkých analyzovaných trhoch. Podiel týchto tradičných reklamných formátov presahuje 85 % vo všetkých kampaniach meraných spoločnosťou Gemius.

Najvyššiu mieru CTR dosiahol na všetkých analyzovaných trhoch okrem Českej republiky formát Pre-roll. Tento formát je veľmi populárny napríklad v Poľsku, kde je druhým najpoužívanejším reklamným formátom. Zaujímavé je, že v Bulharsku má tento formát stále nízky podiel na reklamnom trhu, a to aj napriek tomu, že generuje najvyšší počet kliknutí. Medzi najefektívnejšie reklamné formáty na skúmaných trhoch patrí tiež Video, Wallpaper a Toplayer.

 

 

Odvetvia s najvyšším podielom zobrazení v jednotlivých štátoch:

Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2011 H2. Analyzované bannery: klasické bannery + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, atd.)

 

 

Najviac reklamných kampaní patrí do kategórie „Financie, poistenie a maklérstvo,“ a to najmä v Českej republike (cez 31 %) a v Maďarsku (cez 33 %). Okrem toho mnoho reklamných kampaní zadávajú aj spoločnosti z odvetvia „Telekomunikácie,“ „Voľný čas,“ „Obchod,“ „Potraviny“ a „Auto-moto.“

Neznamená to však, že reklamy týchto spoločností sú pre užívateľov internetu atraktívne, napríklad hodnota miery prekliku bannerov z kategórie „Financie, poistenie a maklérstvo“ patrí na sledovaných trhoch regiónu CEE medzi tie nižšie.

 

Atraktivita bannerov...

... z rôznych odvetví sa líši podľa jednotlivých trhov. Napríklad v Bulharsku kliká najviac používateľov na reklamy z kategórie „Farmaceutické výrobky,“ zatiaľ čo v Českej republike a Rumunsku na reklamy z kategórie „Oblečenie a doplnky.“ Maďarskí užívatelia internetu najčastejšie klikajú na reklamy médií, kníh, CD a DVD, poľskí na bannery s reklamou domácich spotrebičov a slovenskí na kategóriu „Telekomunikácie.“

Zdroj: Gemius

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 07:46