StoryEditor

Objem reklamných investícií v rádiách vlani klesol

17.03.2014, 10:52
Pozrite si prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy za minulý rok.

Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia, objem investícií do reklamy v 6 celoštátnych slovenských rádiách klesol v roku 2013 o takmer 4,5 % a dostal sa na úroveň z roku 2011.

 

Najvyšší objem výdavkov do reklamy pripadol už tradične na rádio Expres, nasledované Fun rádiom a rádiom Viva. Celkové poradie rádií sa za posledné štyri roky nezmenilo, pričom ani ukončenie vysielania rádia Viva 10 dní pred koncom roka 2013 nemalo na poradie rádií podľa cenníkového objemu predanej reklamy žiadny vplyv.

 

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

Medium

Objem reklamy v €

% zmena

2013

2012

RADIO EXPRES

26 749 733

26 537 679

0,8 %

FUN RADIO

18 797 892

19 742 209

-4,8 %

RADIO VIVA

10 637 000

12 896 492

-17,5 %

RADIO JEMNE MELODIE

8 339 204

8 879 764

-6,1 %

SLOVENSKO 1

7 746 042

7 460 510

3,8 %

EUROPA 2

5 292 696

5 648 753

-6,3 %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aj napriek poklesu oficiálnych výdavkov do reklamy celková dĺžka reklamného času rádií v roku 2013 neklesla a udržala sa na takmer rovnakej úrovni ako v roku 2012 (+0,3 %).

 

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

Medium

Počet odvysielaných spotov

Reklamný čas v hodinách

2013

2012

% zmena

2013

2012

% zmena

Viva

63 105

76 974

-18,0%

409

504

-18,9 %

Fun

50 009

54 292

-7,9%

346

364

-4,9 %

Expres

46 021

45 579

1,0%

320

322

-0,4 %

Jemné melódie

42 231

48 370

-12,7%

444

326

36,1 %

Európa 2

38 321

37 122

3,2%

340

336

1,0 %

Slovensko 1

18 306

17 778

3,0%

127

128

-0,7%

 

Slovenské rádiá odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1986 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov tak klesol v medziročnom porovnaní o 8 %. Z toho vyplýva, že sa v rádiách odvysielalo menej spotov, avšak s dlhšou stopážou, takže sa celkový reklamný čas neznížil, ale zostal na rovnakej úrovni (+0,3 %).

 

 

V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili štyri automobilky (Citroen Slovakia, Škoda Auto Slovensko, Porsche Slovakia (so značkami Audi, Seat, VW) a Peugeot Slovakia). Škoda Auto Slovensko sa z prvej priečky v roku 2012 prepadla na 5. miesto. V roku 2013 ju predbehla aj automobilka Citroen (2. miesto). 12 z 15 zadávateľov bolo v tomto rebríčku aj v roku 2012, pribudli traja noví zadávatelia, a to Slovak Telekom, Shell a Electro world.

 

Zadávateľ

Výdavky v €

Spoločnosť 7 plus

2 049 773

Citroen Slovakia

1 895 576

Ringier Axel Springer Slovakia

1 757 403

Slovak Telekom

1 598 745

Škoda Auto Slovensko

1 505 264

Interpharm

1 079 960

COOP Jednota Slovensko

1 045 371

Orange Slovensko

937 708

Prvá stavebná sporiteľňa

919 984

Porsche Slovakia

876 922

Billa

866 229

Hornbach

824 358

Shell

789 928

Electro world

715 790

Peugeot Slovakia

701 862

 

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

 

 

Zdroj: TNS Slovakia, Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 06:46