StoryEditor

CORE4 spúšťa pre Slovenskú sporiteľňu kampaň s GogoManom

29.05.2015, 13:05
Gogo vo videách robí selfie s "mamkou".

Sporiteľná sporiteľňa sa spojila so slovenským internetovým influencerom - GogoMan.

Ten vo svojich videách začal fotiť so svojou "mamkou" selfie. Pritom telefonuje s operátorom zo Slovenskej sporiteľne. GogoMan je 18 ročný mladík, ktorého môžete poznať z videí, v ktorých komentuje hry.  

 

Agentúra, ktorá stojí za nápadom spojiť influencera so Slovenskou sporiteľňou - CORE4/Tell it online priznáva, že úlohou GogoMana je pritiahnuť čo najviac ľudí na novovytvorenú microsite, ktorá ponúka produkt pre mladých. Práve mladých ľudí si GogoMan dokázal získať sériou svojich bizarných videí. 

Ako uvádza Martin Hýrošš, zo Slovenskej sporiteľne: "Výber konkrétneho influencera sme starostlivo zvažovali.  Náš cieľ bol  využiť osobnosť, ktorá je v rámci našej cieľovej skupiny akceptovaná a pozitívne vnímaná. Rovnako dôležité bolo získanie čo najvyššieho organického zásahu. Gogo  je tak jasná voľba reprezentujúca otvorenosť, prirodzenosť s vysokým potenciálom zásahu špecifickej cieľovej skupiny v online prostredí.“

V prípade GogoMana sú vonku prvé výsledky. Za 2 dni od spustenia prvého videa dosiahla agentúra s Gogom takmer 200 000 videní, pričom 15% z tohto množstva sa reálne prekliklo na určenú microsite. Mladík bude baviť ešte v ďalších siedmich videách. 

Natália Vargová, Account Director, CORE4/Tell it online upozorňuje, že influenceri môžu byť aj iba módnou bublinou, ktorá si vyžaduje čas: "Prvé výsledky ešte len naskakujú, ale už teraz je jasné, že línia komunikácie s Gogom vygeneruje oveľa viac návštev na microsite, ako štandardne používané  nástroje (display, sociálne siete, PR, ... ) a prinesie výrazne vysoký počet konverzií na stránke (upload fotky, účasť v súťaži, vyplnenie kontaktného formuláru). Odhadujeme, že kampaň dosiahne 1,5 - 2 milióny videní za obdobie pár mesiacov. Nemyslíme však, že influenceri v podobe lokálnych internetových hviezd budú na našom trhu dlhodobý fenomén. Náš trh je príliš malý a rýchlo sa týmto trendom presýti."

Gogo je ukážka toho, ako značky hľadajú nové kanály, cez ktoré pritiahnu nových ľudí. Najnovšie sú to influenceri. Tí dnes dokážu dobre "predávať" svoju fanúšikovskú základňu a odovzdať ju značke. Investície do najímania podobných ľudí bývajú spravidla nižšie než v prípade klasického sponzoringu. Aj preto kupovanie influencerov začína byť pre značky stále zaujímavejšie. 

S vlogermi, teda s tými, ktorí nahrávajú vlastné videá, môžete získať i reklamu zadarmo. Známy je príklad Japonky, ktorá testovala slovenské výrobky - napríklad i Chrumky. Za zmienku stojí i Tanya Burr, 22 ročná Youtube hviezda - dievča, ktorá natáča videá o varení či maľovaní. Ak sa vám to zdá príliš bežné, jej tri milióny odberateľov to vidí pravdepodobne inak. 

Za ďalším príkladom nemusíme chodiť ďaleko. Známa komička Evelyn svoju tvár nedávno prepožičala Heineken Slovensko a ich novej reklame na Strongbow. 

 

Čítajte tiež:

 

Najnovší príklad toho, kedy si značka zobrala tisícky fanúšíkov, je kampaň Fofola a psík Tuna. Ten nielen z Ameriky so sebou nesie viac než milión fanúšíkov, ale na Slovensku, v čase, keď sa kampaň spúšťala, mal psík už 100 000 fanúšikov. Dnes komentáre pod videami s Tunom lámu rekordy. Influencerom teda nemusí byť len osoba, ale hoc i zviera. Viac čítajte v júnových Stratégiách, ktoré momentálne pripravujeme. 

 

Ak sa influenceri stanú obchodným predmetom a začnú sa v reklame využívať čoraz častejšie, zmenu si budú vyžadovať i pravidlá jednotlivých sociálnych médií. Napríklad, ak Influencer na Instagrame promuje značku, na jeho fotografii je umiestnený sponzorovaný odkaz v podobe Sponsored by... Na jasné vymedzenie pravidiel od Youtube či Facebooku si zatiaľ počkáme.  

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 10:06