Občianske združenie Equity pod záštitou verejnej ochrankyne práv Jany Dubovcovej v spolupráci s Férovou Nadáciou O2 ako hlavným partnerom pripravili osvetovú súťaž pre mladých <som neNORMAlne fér>. K súťaži sa viaže kampaň Všetci sme neNORMAlni, ktorá otvára celospoločenskú diskusiu na objasnenie rozdielov medzi rovnakým a rovnocenným (férovým) prístupom. Rovnaký prístup a rovnaké zaobchádzanie v praxi znamená, že všetkým ľuďom sú poskytnuté rovnaké prostriedky. Tento prístup nie vždy berie do úvahy konkrétne podmienky každého človeka (sociálne, fyzické, psychické, spoločenské, intelektuálne, rodové, vekové, etnické…). Rovnaký prístup je teda spravodlivý len vtedy, ak sú ľudia, v rovnakej, porovnateľnej situácii. Uvádza sa v tlačovej správe, ktorú nájdete tu.
Ako Stratégie informovala spoločnosť O2, s nápadom, ako odkomunikovať pomerne širokú a „neviditeľnú” tému rovnosti a rovnocennosti, pomohla agentúra Nydrle+Semelak. „Olympionik Matej Tóth, herec Robo Jakab, manažérka Ľudmila Kolesárová a ďalší ambasádori sa v sérii krátkych videí zdôverujú s ich osobnými príbehmi. Každý je iný, všetky však hovoria o skúsenosti s ich odlišnosťou, ktorá narazila na normy. Súčasťou „nenormálnej” kampane, ktorú podporil aj prezident Andrej Kiska, sú tiež videoportéty osobností od fotografa Tomáša Halasza. Na slovenských školách potom pokračuje súťažou pre žiakov a učiteľov s názvom Som neNORMAlne fér,“ približuje pre Stratégie Martina Jamrichová, hovorkyňa O2.
Vizitka kampane:
Názov kampane: Všetci sme neNORMAlni
Timing kampane: 30. 3. - 30. 6. 2016
Organizačný tím: Lýdia Šuchová (OZ Equity), Ján Glovičko (Kancelária verejného ochrancu práv), Férová Nadácia O2, PR Clinic
Agentúra: Nydrle+Semelak
Creative director: Juraj Bartoš
Art director: Lukáš Karásek
Copywriter: Adam Jánoš, Juraj Bartoš, Tomáš Slobodník
Account Manager: Tina Bineva, Saša Fránková
Foto: Tomáš Halász
Produkcia: Living Documentary, Nový film, grafická úprava – Jakub Hronec
Zdroj: rm