Rok 1996 znamenal štart Markízy, a sprevádzala to kampaň ocenená Klincom. Slovensko spoznávalo kvalitnú televíznu reklamu: tá pre poisťovňu Nationale Nederlanden od Wiktor/Leo Burnett dokonca dostala najvyššie ocenenie za kreativitu Zlatý klinec. Nanešťastie nikde na YouTube sme ju nenašli.
Pred súťažou kreativity slovenskej reklamy Zlatý klinec 2013 prinášajú Stratégie výber tých najlepších reklám z minulosti. Tentokrát spred 16 rokov.
Niektoré z najlepších reklám roka 1996
Kategória Vonkajšia reklama/Finančné služby, Strieborný klinec. Agentúra Soria & Grey, klient: Toryleasing
Kategória Vonkajšia reklama/Rôzne, Strieborný klinec. Agentúra Donar, klient: Reebok
Kategória Inzercia/Rôzne. Agentúra Creo/Young & Rubicam, klient: TV Markíza
Kategória Vonkajšia reklama/Rôzne, Bronzový klinec. Agentúra: Soria & Grey, klient: H – Foto/Agfa
Zdroj: Ivan Krasko