StoryEditor

Súťaž o najsexistickejšiu reklamu je už na Slovensku. Volá sa Krivý klinec

14.01.2016, 09:53
Reklamy na Slovensku budú odteraz dostávať negatívne ocenenia. Nominuje ich verejnosť. Súťaž je už spustená.

Súťaž, ktorá vyhlasovala najsexistickejšiu reklamu doteraz, fungovala v Čechách pod názvom Sexistické prasátečko. S rovnakým cieľom vznikla súťaž na Slovensku s názvom Krivý klinec.

"Krivý klinec je negatívne ocenenie určené zadávateľom tej najsexistickejšej reklamy, ktorú môžeme v slovenskom verejnom a internetovom priestore vidieť a počuť. Netradičná anti-súťaž vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na jej dôsledky prenikajúce do reálnych životov mužov a žien a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť so sexizmom v reklame svoj nesúhlas," uvádza sa na stránke krivyklinec.sk. Súťaž zastrešuje Aliancia žien - cesta späť.  

Nominácie už prebiehajú, nominovať reklamu môže verejnosť a to do 7. 3. 2016, víťazi budú vyhlásení v apríli 2016. Pravidlá súťaže Aliancia upresní neskôr.

Ide zatiaľ o rozbiehajúci sa projekt, ktorého obdoba v Čechách Sexistické prasátečko má niekoľkoročnú tradíciu. Naposledy víťazom tejto súťaže sa stala vagína v pisoári. Išlo o reklamu na na erotický klub Cabaret Darling.

Aliancia žien - cesta späť ako príklad reklamy, na ktorú prichádzajú pravideľne sťažnosti na Radu pre reklamu práve kvôli zobrazeniu ženského tela, uvádza reklamy Intimissimi. Zároveň dodáva, že nahota ako taká však nie je problémom, problematické je to, ako sa s ňou zaobchádza, ako je prezentovaná.

To, že súťaž založila práve Aliancia žien - cesta späť, má svoje opodstatnenie. Aliancia, ako uvádza na svojom webe, sa od svojho počiatku venovala najmä problematike obchodovania s ľudmi. Roku 2014 obnovila svoju činnosť a venuje sa problematike riešení domáceho a rodovo podmieneného násilia a násilia na ženách v reklame.

Aliancia však nemá za cieľ "iba" vyhlásiť anti-cenu za reklamu. Jej cieľom je celkovo rozšíriť tému sexuálneho zneužívania žien. Hlavným prvkom súťaže je poukázať na to, ako sú ženy prezentované na komunikačných materiáloch. Jedným z cieľov je vytvorenie priestoru, v ktorom by reálne ženy dokázali prehovoriť o sexizme a násilí, s ktorým sa vo svojom živote stretávajú. Cieľom projektu Krivý klinec bude odbúranie prvkov vo verejnej sfére, ktoré toto násilie podporujú a normalizujú, uvádza sa na stránke. 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:03