StoryEditor

Tesco končí s MADE BY VACULIK. Vieme, kto ju môže nahradiť

27.07.2015, 09:27
Špekuluje sa o tom, kto agentúru nahradí. Poznáme tip.

Britský reťazec Tesco ukončilo spoluprácu s reklamnou agentúrou MADE BY VACULIK. Potvrdila to dnes pre Stratégie výkonná riaditeľka agentúry MBV Zuzana Ďurčeková: “Áno, Tesco nám vypovedalo zmluvu.” Na tému upozornil portál medialne.sk

Agentúra MADE BY VACULIK pripravuje pre reťazec reklamné kampane od roku 2013, kedy sa vedenie reťazca rozhodlo posilniť značku a jej marketingovú stratégiu

Podľa našich informácií by kreativitu po MADE BY VACULIK mala prevziať agentúra Istropolitana Ogilvy. Táto informácia však zatiaľ nie je potvrdená. Zástupcovia agentúry sa k procesu jednania odmietli bližšie vyjadriť. V Česku sa o marketingovú komunikáciu reťazca od febuára tohto roka stará agentúra Ogilvy&Mather, ktorá spolu s Istropolitana Ogilvy patrí do spoločnej svetovej siete Ogilvy. Istropolitana Ogilvy bola jednou zo zúčastnených agentúr v pôvodnom tendri, ktorý reťazec robil pred dvomi rokmi a z ktorého vyšiel víťaz MADE BY VACULIK.

V tom čase, keď agentúra MBV začala pracovať pre reťazec, prijala 15 nových ľudí. V súvislosti s ukončením spolupráce  z agentúry odíde 12 ľudí. Celkovo agentúra stabilne zamestnáva 70 – 80 ľudí.

Stratégie oslovili aj Tesco. K zmene agentúry sa nevyjadrilo.

 

Obchodný reťazec Tesco môžete poznať aj podľa reklamných kampaní od MADE BY VACULIK, napríklad aj týchto:

Najnovšie kampane sú kampane, ktoré boli ocenené tento rok na Zlatom Klinci. Jednou z nich je art directorsky prepracovaná myšlienka, že reťazec je ekologicky zodpovedným reťazcom.

 

Druhou kampaňou je kampaň, ktorá hovorí o tom, že v Tescu dostanete čerstvé ovocie. Pričom na miestach, kde by ste čakali vyretušované fotky ovocia a zeleniny,  agentúra odvážne použila skutočné zábery priamo z predajne. 

 

Tesco online diktát – online kampaň, v ktorej herečka Zuzana Tlučková diktuje diktát žiakom. Pritom nevynecháva produkty, ktoré dostanete kúpiť v Tescu. 

 

Zástupcovia Tesca sa k téme zmeny agentúry odmietli vyjadriť. Tesco v posledných mesiacoch zaznamenáva výrazný pokles tržieb, viaceré médiá informujú o možnom odchode reťazca zo slovenského trhu a centralizovanom riadení.

Britský reťazec, ktorého oficiálny názov je Tesco Stores SR, na náš trh vstúpil v roku 1996. Svoju prvú tv reklamu spustil reťazec v roku 1999. S doteraz 10 000 zamestnancami bol druhým najväčším súkromným zamestnávateľom u nás. Posledné agentúry, s ktorými reťazec spolupracoval, boli MADE BY VACULIK, PR agentúry Like a mediálna agentúra Universal McCann.  Výdavky na reklamu v období od roku 2010 – 2014 predstavovali spolu takmer 60 miliónov eur. Posledné dva roky sa však dá povedať, že stagnovali približne na úrovni 14,5 milióna eur. (zdroj: TNS AD Intelligence).

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 01:32