Britský reťazec Tesco ukončilo spoluprácu s reklamnou agentúrou MADE BY VACULIK. Potvrdila to dnes pre Stratégie výkonná riaditeľka agentúry MBV Zuzana Ďurčeková: “Áno, Tesco nám vypovedalo zmluvu.” Na tému upozornil portál medialne.sk.
Agentúra MADE BY VACULIK pripravuje pre reťazec reklamné kampane od roku 2013, kedy sa vedenie reťazca rozhodlo posilniť značku a jej marketingovú stratégiu.
Podľa našich informácií by kreativitu po MADE BY VACULIK mala prevziať agentúra Istropolitana Ogilvy. Táto informácia však zatiaľ nie je potvrdená. Zástupcovia agentúry sa k procesu jednania odmietli bližšie vyjadriť. V Česku sa o marketingovú komunikáciu reťazca od febuára tohto roka stará agentúra Ogilvy&Mather, ktorá spolu s Istropolitana Ogilvy patrí do spoločnej svetovej siete Ogilvy. Istropolitana Ogilvy bola jednou zo zúčastnených agentúr v pôvodnom tendri, ktorý reťazec robil pred dvomi rokmi a z ktorého vyšiel víťaz MADE BY VACULIK.
V tom čase, keď agentúra MBV začala pracovať pre reťazec, prijala 15 nových ľudí. V súvislosti s ukončením spolupráce z agentúry odíde 12 ľudí. Celkovo agentúra stabilne zamestnáva 70 – 80 ľudí.
Stratégie oslovili aj Tesco. K zmene agentúry sa nevyjadrilo.
Obchodný reťazec Tesco môžete poznať aj podľa reklamných kampaní od MADE BY VACULIK, napríklad aj týchto:
Najnovšie kampane sú kampane, ktoré boli ocenené tento rok na Zlatom Klinci. Jednou z nich je art directorsky prepracovaná myšlienka, že reťazec je ekologicky zodpovedným reťazcom.
Druhou kampaňou je kampaň, ktorá hovorí o tom, že v Tescu dostanete čerstvé ovocie. Pričom na miestach, kde by ste čakali vyretušované fotky ovocia a zeleniny, agentúra odvážne použila skutočné zábery priamo z predajne.
Tesco online diktát – online kampaň, v ktorej herečka Zuzana Tlučková diktuje diktát žiakom. Pritom nevynecháva produkty, ktoré dostanete kúpiť v Tescu.
Zástupcovia Tesca sa k téme zmeny agentúry odmietli vyjadriť. Tesco v posledných mesiacoch zaznamenáva výrazný pokles tržieb, viaceré médiá informujú o možnom odchode reťazca zo slovenského trhu a centralizovanom riadení.
Britský reťazec, ktorého oficiálny názov je Tesco Stores SR, na náš trh vstúpil v roku 1996. Svoju prvú tv reklamu spustil reťazec v roku 1999. S doteraz 10 000 zamestnancami bol druhým najväčším súkromným zamestnávateľom u nás. Posledné agentúry, s ktorými reťazec spolupracoval, boli MADE BY VACULIK, PR agentúry Like a mediálna agentúra Universal McCann. Výdavky na reklamu v období od roku 2010 – 2014 predstavovali spolu takmer 60 miliónov eur. Posledné dva roky sa však dá povedať, že stagnovali približne na úrovni 14,5 milióna eur. (zdroj: TNS AD Intelligence).
Zdroj: Erika Brindzová