StoryEditor

Slovenská pošta získala Národnú cenu za kvalitu

11.11.2013, 18:56

Dnes, 11. novembra 2013, si Slovenská pošta, a. s., (ďalej SP) preberie v Historickej budove Národnej rady SR „Národnú cenu SR za kvalitu 2013.“ Toto výnimočné ocenenie sa jej podarilo získať aj vďaka ambicióznym cieľom v oblasti udržania zamestnanosti, zlepšenia hospodárskeho výsledku a realizácie programu zmien.

„Víťazstvo v tejto súťaži pre nás znamená ocenenie úsilia všetkých zamestnancov Slovenskej pošty o posun Slovenskej pošty do nového obdobia aj prostredníctvom zlepšovania vnútorných procesov a kvality našich produktov a služieb,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Ing. Tomáš Drucker.

Poslaním tejto súťaže je objektívne overovať efektívnosť všetkých činností organizácie na základe jasne stanovených kritérií modelu kvality. Súťaž je založená na samohodnotení podľa modelu výnimočnosti EFQM a modelu CAF.

Samohodnotenie a model výnimočnosti EFQM priniesli SP nový pohľad na už existujúce procesy, predchádzajúce, ako aj plánované rozhodnutia a dotvorili komplexný pohľad na spoločnosť a jej smerovanie.

„Do súťaže sme sa prihlásili s cieľom získať nezávislú spätnú väzbu k nášmu úsiliu napredovať ako moderná, flexibilná a konkurencieschopná organizácia. Získanie Národnej ceny za kvalitu nám potvrdilo, že smerovanie SP je správne. Teší ma, že sme dokázali obhájiť procesy, kultúru a nastavený smer transformácie SP na viacúčelovú spoločnosť, ktorá dokáže poskytovať služby s pridanou hodnotou,“ dodal Tomáš Drucker.

SP v roku 2013

SP za prvých 9 mesiacov roku 2013 dosiahla zisk vo výške 6,5 milióna eur po zdanení, čo predstavuje takmer 2-násobok oproti plánu. Za rovnaké obdobie roku 2012 pritom dosiahla spoločnosť stratu 3,8 mil. Eur. Slovenskej pošte sa tak darí napĺňať ambiciózne ciele, ktoré si naplánovala na rok 2013. Za celý rok 2013 očakáva SP kladný hospodársky výsledok na úrovni 2 mil. Eur, čo predstavuje v porovnaní s minuloročnou stratou na úrovni 2,7 mil. eur zlepšenie hospodárskeho výsledku o takmer  5 mil. Eur.

Slovenská pošta v roku 2013 priniesla na trh mnohé novinky. S cieľom efektívnejšieho využitia svojej jedinečnej pobočkovej infraštruktúry, SP funkčne rozšírila portfólio svojich služieb. Ponúka tak tradičné poštové služby, ako aj služby v spolupráci so štátom alebo inými obchodnými partnermi, o ktoré je rastúci záujem zo strany občanov a podnikateľov.

Slovenská  pošta ako prvá na Slovensku otvorila v minulom roku 12 pilotných pracovísk Integrovaných obslužných miest, prostredníctvom ktorých prevádzkuje vybrané služby štátnej správy. Počas ročnej doby prevádzky sa záujem občanov o poskytovanie týchto služieb neustále zvyšuje. Z týchto dôvodov bol od júla 2013 rozšírený počet o ďalších 201 pracovísk vo viac ako 100 mestách geograficky rovnomerne rozmiestnených po celom Slovensku. Už čoskoro SP prinesie na trh ďalšiu novinku, ktorá uľahčí zákazníkom prístup k službám štátu. Okrem výpisov z obchodných registrov, to bude spustenie pilotného projektu v spolupráci s Úradom geodézie, kartografie a katastra SR na vydávanie výpisov z listov vlastníctva. Pilotný projekt spúšťame na pôvodných 13 IOM pracoviskách tak, aby sme na malom rozsahu pracovísk overili kvalitu riešenia priamo v produkčnej prevádzke. Tieto pilotné pracoviská budú občanom k dispozícii v mestách: Bratislava (3 pracoviská), Nitra, Trenčín Komárno, Banská Bystrica, Lučenec, Žilina, Liptovský Mikuláš, Poprad, Košice, Prešov. Cena služby bude rovnaká ako pri vyžiadaní prostredníctvom katastrálnych odborov okresných úradov (bývalé Správy katastra) a to 8 EUR. Hlavným prínosom služby však bude odstránenie geografických obmedzení, teda občan nebude nútený vycestovať na príslušné pracovisko v pôsobnosti ktorého nehnuteľnosť vlastní. Pilotná prevádzka bude realizovaná do polovice roka 2014, následne plánujeme prevádzkovať túto službu aj na ďalších 201 pracoviskách, to znamená spolu na 213 poštách.

Zároveň je snahou v budúcnosti spolupracovať aj s Generálnou prokuratúrou a poskytovať na vybraných pracoviskách výpisy z registra trestov. SP takisto úspešne naštartovala aj projekt spolupráce s Ticket portálom. Zákazníci si tak môžu na vybraných 55 pobočkách pošty zakúpiť lístky na rôzne športové a kultúrne podujatia.

V roku 2013 SP otvorila 4 nové kontaktné miesta daňových úradov. Klienti ich nájdu na pobočkách pošty v Novej Bani, Veľkom Mederi, Vrábľoch a Novákoch. Okrem poskytovania základných informácií k daniam pracovníci kontaktných miest vydávajú daňové tlačivá, preberajú a formálne kontrolujú všetky typy daňových priznaní, hlásení a prehľadov, účtovných výkazov, súhrnných výkazov a ďalších vstupných dokumentov. Ďalej prijímajú, evidujú a triedia doručené zásielky, resp. podania a tiež poskytujú možnosť osobného prevzatia vybraných písomností daňového úradu.

Zdroj: Slovenská pošta

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 11:29