Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.11.2016, 07:42

Prieskum: Tlač, rádiá i televízie. Ktoré médiá Slováci preferujú?

Median SK zverejnil výsledky najnovšieho prieskumu.

Prieskum: Tlač, rádiá i televízie. Ktoré médiá Slováci preferujú?
Zdroj: Rádio Expres

Zverejnené výsledky boli zbierané v termíne od 4. apríla 2016 do 18. septembra 2016. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 241 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 -79 rokov.

Nový Čas, líder medzi denníkmi

Celková čítanosť celoštátnych denníkov v parametri „čítal posledné vydanie“ dosahuje 29% populácie. Pokiaľ vychádzame z parametra „čítal(a) posledných 14 dní “ ide o 65% populácie.

Celoštátne denníky v 2. a 3. kvartáli 2016 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 15%. Čítanosť na úrovni 6% majú denníky Sme a Pravda. Nasleduje denník Plus jeden deň s 5% a Šport so 4%. Korzár a denník Hospodárske noviny majú čítanosť 3% populácie vo veku 14-79 rokov.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Týždenníky na čele s Plus 7 dní 

Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 39%, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledné 3 mesiace“ ide o 73% populácie.

Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s 8%. 6% čítanosť majú týždenníky Báječná žena, Život a Nový čas pre ženy. 4% obyvateľov Slovenska čítajú Slovenku a rovnaký podiel majú aj týždenníky Eurotelevízia a Katolícke noviny. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 10% a sieť Petit Press MY noviny 7% čítanosť.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

Mesačníky Eva a EMMA rovnako

Celková čítanosť mesačníkov v 2. a 3. kvartáli 2016 je na úrovni 44%. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledný rok“ ide o 55% populácie.

Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár s 8%. Čítanosť 7% má mesačník Zdravie. Nasledujú Eva s 5% a za ňou EMMA rovnako s 5%. Ďalší je mesačník Nový čas Krížovky so 4%. Nasledujú týždenníky Automagazín a Auto motor a šport s 3% čítanosťou.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Top sedem medzi rádiami

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 66%. Poradie otvára Rádio Express 19%, ďalej Rádio Slovensko s 18%, nasleduje Funrádio s 11%. 8% počúvanosť dosiahli Rádio Jemné a 7% Rádio Europa 2. Rádio Regina získalo rovnako 7% a poradie siedmych najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Vlna so 6%.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Medzi rozhlasovými sieťami vedie verejnoprávne médium

Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval včera“ 25%. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 21% a sieť Fun Media Group (predtým Radio Group) 15%.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Podiel rádií na trhu

V 2.+3. kvartáli 2016 dosiahli rozhlasové stanice v parametri  podiel na trhu (share) nasledujúce výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 23% a Rádio Slovensko s 22% podielom na trhu. S 12% podielom sa na trhu pohybuje Funrádio. 8% podiel majú Rádio Regina, Rádio Europa 2 a Rádio Jemné. Rádio Vlna dosiahlo 7%. Ostatné rozhlasové stanice držia 12% podiel z trhu.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Tri najsilnejšie televízie

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 83%. Televíziu v 2. a 3. kvartáli 2016 celkovo sledovalo takmer 4 mil. divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 51%. Sledovanosť na úrovni 31% za znamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 25%.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

​Televízne skupiny

Markíza Group dosiahla v parametri „sledoval(a) včera“ 54% sledovanosť. Televízna skupina JOJ Group dosiahla sledovanosť 33% a Slovenská televízia (RTVS) 26%.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

Podiel televízií na trhu

Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 2.+3. kvartál 2016 je nasledujúce: Na prvom mieste s 39% sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 21% a za ňou sa so 16% podielom na trhu umiestnila Jednotka.

MML-TGI, 2.+3./2016
Zdroj: Median SK

Spoločnosť MEDIAN SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI® (Market& Media & Lifestyle-TargetGroupIndex ®). Na Slovensku tento prieskum prebieha už od roku 1997.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.