Drahí hejteri, pokojne píšte, ale vložte sa do toho a vymyslite niečo originálne „Naša práca je naozaj povolanie snov, ale tá tvorba vtipov je niekedy extra náročná," hovoria komici a manželia Simona a Joe Trendy v rozhovore pre Stratégie. Médiá
Tajomstvo fenoménu vianočných reklám John Lewis Najnovší z legendárnych vianočných spotov obchodného domu John Lewis & Partners by mal byť zverejnený už v najbližších dňoch a nevieme sa ho dočkať. Marketing
365.bank: Sme slovenská značka. V marketingu nám to dáva voľné ruky 365-ka je na trhu stále relatívne novou značkou a jej poznateľnosť stále rastie. Ako s ňou banka pracuje a aký zmysel jej dávajú PR a CSR aktivity? Hovoria Brand, Communications and CX Director 365.bank Tereza Molnár a šéfka PR Linda Valko Gáliková. Marketing
Wolt a Revolut spájajú sily a prinášajú exkluzívne benefity pre predplatiteľov Spoločnosť Wolt uzatvorila partnerstvo s digitálnou bankou Revolut, globálnou fintech spoločnosťou s viac ako 45 miliónmi klientov po celom svete, vrátane Slovenska. Aktuálne
Coca-Cola stavia vo vianočnej kampani na prvé miesto zážitky a inšpiruje k láskavosti. Aj s pomocou AI Tento rok sa značka rozhodla pokračovať v oslave ducha Santa Clausa v kampani "Svet potrebuje viac Santov". Marketing
Marketingový tím Samsung Electronics sa posilňuje a zároveň má nové vedenie Samsung Electronics dnes oznámila štyri nové posily na pozíciách vo vedení spoločnosti a to tak pre Slovenskú ako aj Českú republiku. Kto kam
V extrémnych premenách zabojuje s veľkou nadváhou matka vychovávajúca 10 detí Zuzana žije netradičný život. Spoločne s manželom pracujú ako profesionálni rodičia. Starostlivosť o deti ju pohltila natoľko, že samú seba odsunula na druhú koľaj. Dokáže zmeniť svoje nastavenie a uspeje v chudnutí? Médiá
Markíza v roku 2025: Cenu za reklamu zvýši o vyše 16 percent a prinesie nové seriály V budúcom roku sa zároveň posúva veková hranica divákov v obchodnej cieľovej skupine, na ktorej výsledky sa sústreďujú súkromní vysielatelia. Aktuálne
Jojka dvíha cenu za reklamu o 15,9 % a chystá JOJ Šport 2 Skupina JOJ Group dáva dôraz na svoju lokálnu tvorbu, svetové filmové dobrodružstvá aj novú športovú televíziu. Médiá
ADCE AWARDS 2024: Porota vybrala finalistov. Získali shortlisty aj slovenské agentúry? V boji o prestížne ceny je 11 slovenských želiezok. Najviac ich majú Nemci, Španieli, Rakúšania a Portugalci. Marketing
Preferujeme slovenské značky? Alebo sa iba tak tvárime? Z prieskumu, ktorý exkluzívne pre Stratégie urobila spoločnosť NMS Market Research Slovakia, vyplynulo, že 78 percent staršej generácie X a Baby boomers si vyberajú spomedzi potravín hlavne slovenské značky. Špeciálne prílohy
Legenda o fajnom kotlíkovom pokračuje. Pribudla nová postava majster Kot-lee-K a do hry sa vracia Tomáš Starosta Spot je z dielne agentúry THIS IS LOCCO. Produkciu zastrešili PROTOS PRODUCTIONS s režisérom Pavlom Soukupom. Marketing
Vianočné reklamy pribúdajú. Pozrite sa, čo si nachystali v Lidli Obchodný reťazec prináša globálnu emotívnu kampaň, ktorá zdôrazňuje skutočného slávnostného ducha Vianoc. Jeho podstatou je zdieľanie radosti. Marketing
O Euro Effie zabojuje 5 prác zo Slovenska. Jedna má dva shortlisty Poznáme finalistov najprestížnejšej súťaže efektivity. Slovenské agentúry majú na konte spolu šesť shortlistov. Marketing
Kampaň v rámci Týždňa zodpovedného hrania opäť priniesla osvetu o rizikách hazardu Tri stávkové spoločnosti – Tipsport, Fortuna a Niké sa už tretíkrát spojili do spoločnej iniciatívy v rámci Týždňa zodpovedného hrania, aby vzdelávali verejnosť a informovali o rizikách hazardu. V rámci novembrovej kampane tak i tento rok zdôraznili potrebu bezpečnejšieho herného prostredia na Slovensku. PR články
Štefan Frimmer má novú prácu. Po 17 rokoch sa vracia do médií Do televízie Markíza prichádza Štefan Frimmer. Zodpovedať bude za strategickú korporátnu a krízovú komunikáciu, ako aj inštitucionálne vzťahy. Kto kam
Vystúpte zo svojej sociálnej bubliny a diskutujte. Vyzýva vo vianočnej kampani Slovak Telekom Globálnu kampaň pre 10 krajín pripravila opäť slovenská agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Marketing
Poznáme prvých 6 ružičiek, ktoré zabojujú o pána božského v novej sérii Ruže pre nevestu Šou Ruža pre nevestu Česko ponúkne už od polovičke novembra hlboké city, romantické príbehy a prekrásne dievčatá. TV Nova predstavuje prvú šesticu krások bojujúcich o pána Dokonalého. Médiá
V kínách ožije príbeh kráľa Miroslava a princeznej Krasomily v novom 3D animáku Kultová klasika, ktorú milujú azda všetci. Na plátna kín prichádza animovaný film Pyšná princezná, inšpirovaný nesmrteľnou predlohou Boženy Němcovej a kultovou verziou Bořivoja Zemana. Obľúbená česká rozprávka opäť ožije v kinách od 7. novembra. Médiá
Kým mysteriózny Lovec odštartoval v nedeľu na JOJke vlažne, ČT s ním včera valcovala Seriál s prvkami hororu sa uviedol v nedeľu na TV JOJ v silnej konkurencii len priemerným výkonom, no úplne iný štart zažil včera vo vysielaní Českej televízie. Médiá
Známu tvár TV Markíza Kristínu Kövešovú napadli a skončila v nemocnici Reportérku a moderátorku relácie Reflex napadli v Trnave počas natáčania reportáže do publicistickej relácie Reflex. Médiá
Extrémne premeny s extrémnym príbehom. 265 kilový Tomáš neprejde už ani 50 metrov Život s takou morbídnou obezitou mu spôsoboval problémy doslova všade a každú minútu. Dokonca posledné roky spával už len po sediačky, pretože, keď ležal, dusil sa pod ťarchou svojho vlastného tuku. Médiá
Chceme byť absolútnou špičkou vo výkonnostnom marketingu Agentúra Zenith nedávno otvorila svoju novú špecializovanú performance agentúru roiblu. V rozhovore pre Stratégie prezradili Head of roiblu Vlado Cintula a Digital Director Zenith Patrik Sabo. Marketing
Kampaň na dokumentárny film Prezidentka robila agentúra Slovák & Friends Film Mareka Šulíka Prezidentka, ktorý získal hlavnú cenu na festivale Ji.hlava Doc Festival, dokumentuje prelomové momenty pracovného, ale aj osobného života prvej ženy na poste prezidentky Slovenskej republiky. Marketing
Úloha Connected TV (CTV) v omnichannel stratégii Aj keď podiel CTV na trhu v Európe zatiaľ nedosahuje úroveň Spojených štátov, práve Európa sa dnes stáva najrýchlejšie rastúcim regiónom pre tento formát. Podľa rôznych štúdií viac ako 80 % domácností s televíziou pripojenou k internetu uprednostňuje CTV pred klasickou lineárnou televíziou. Aj na základe zmieňovaného ... PR články
Sunday ADucation: To najlepšie z Golden Drum 2024 + hosť Martin Polakovič Tipy na inšpiratívny obsah zo sveta reklamy a marketingu nemôžu chýbať ani v novembri. Tentokrát som sa v mojej pravidelnej rubrike pozrel na nedávno skončený festival Golden Drum a zisťoval odkiaľ čerpá reklamný knowledge hosť ovenčený oceneniami z domova aj zahraničia. Príjemnú adukáciu, priatelia. VIP Blogy
Corwin predstavuje Rozprávku o začarovanej štvrti z dielne Wiktor Leo Burnett Rozprávka o začarovanej štvrti, ktorú napísala Tamara Šimončíková Heribanová, rozpráva príbeh starého priemyselného areálu zaniknutej fabriky Palma a je súčasťou osvetovej kampane. Marketing
Simona Bubánová: Predala som svoj podiel vo Work & Hugs a bolo to dobré rozhodnutie Známa marketérka hovorí v podcaste Stratégií OK360°o tom, prečo vycúvala po piatich rokoch z agentúry a čomu sa dnes venuje. Marketing
Polovica firiem meria dopady externej komunikácie len občasne, hoci do nej často investujú milióny Z výsledkov prieskumu spoločnosti Mediaboard okrem iného vyplýva, že polovica slovenských spoločností nemeria výsledky pravidelne, a to aj napriek tomu, že na samotné prieskumy často vynakladajú nemalú časť rozpočtu. Marketing
Nový škandál STVR. Člen manažmentu vulgárne komunikoval s distribútorom filmu Prezidentka Vedenie Slovenskej televízie sa oficiálne dištancuje od komunikácie svojho zamestnanca a verejne sa za neho ospravedlnilo. Aktuálne
Pátrať po originalite reklamy je fakt napínavé „Byť porotcom kreatívnej súťaže je veľká zodpovednosť. Trochu aj zábava, ale hlavne veľká zodpovednosť," tvrdí ďalší z porotcov Zlatého klinca Peter Michalka, Creative Director Wiktor Leo Burnett. VIP Blogy
Banky žijú digitalizáciou a až 20 percent svojich ziskov investujú do automatizácie S digitalizáciou súvisí aj väčšina z piatich hlavných trhových trendov, ktoré identifikoval prieskum spoločnosti SOFTEC. Marketing
Zelená kampaň stavia vizuál na analógových vystrihovačkách z recyklovaných kartónov Nová kampaň agentúry Slovák & Friends pre Greenpeace Slovensko takto zaujímavo komunikuje výhody energetických spoločenstiev. Marketing
V eventovom svete zlepší AI zásadne efektivitu a poskytne organizátorom detailnú analytiku Po letnej udalosti Cannes Predictions organizovanej pod hlavičkou agentúry Wiktor Leo Burnett sme sa rozhodli, že počas jesene prenesieme do online priestoru sériu článkov, ktoré budú zamerané práve na “predikcie” dôležitých oblastí marketingu a reklamy. Marketing
Reklama v podcaste alebo v rádiu? Dilema, pri ktorej záleží hlavne na cieľoch kampane Budúcnosť médií je digitálna. Médiá prechádzajú zásadnou transformáciou a tak ako televízie a printu sa to dotýka aj audio segmentu. Médiá
Najkrajšie Vianoce sú tie, o ktoré sa môžeme podeliť. Orange spúšťa vianočnú kampaň Emotívna kampaň pre tohtoročné vianočné sviatky vznikla v spolupráci agentúry MADE BY VACULIK a Hitchhiker Films. Marketing
Lovec oslabil Pečie celé Slovensko, no trhol len priemer Jojky. Na telo pribudli diváci Televízna dvojka priniesla v nedeľu svoju poslednú seriálovú novinku sezóny. Podarilo sa jej mysterióznym žánrom zlomiť kliatbu nízkej sledovanosti svojich posledných televíznych počinov? Médiá
Creative Express 2024 bola poriadna jazda na zelenú Patrícia Al-Hadi a Katarína Sopková z Istropolitana Ogilvy majú za sebou medzinárodné kolo Creative Expressu 2024 v Lisabone. Prečítajte si, aký dostali brief a čo zažili. Marketing
Filip je pre nás veľký motivačný booster „Veríme, že nás ešte čakajú veľké veci,“ hovoria držitelia ceny Filip pre výnimočný prínos do reklamy Adam Marčan a Matúš Kvas, zakladatelia reklamnej agentúry Mannschaft. Marketing
BIGGG IDEA: Nepodnikajte s minimálnym ziskom a neustálymi zľavami! V súčasnom preplnenom trhu, kde sa spotrebitelia stretávajú s tisíckami ponúk denne, je dôležitejšie než kedykoľvek predtým, aby značka vynikla. Mnoho firiem, najmä tých menších, sa stále spolieha na zľavy ako na hlavný nástroj pre prilákanie zákazníkov. Tie ale často znamenajú zníženie zisku a môžu viesť k ... PR články
Jakub Jablonský si v novom spote k projektu o duševnom zdraví detí zahral úlohu otca Krátky filmový príbeh režíroval Jonáš Karásek, originálna komunikačná kampaň vznikla v rámci interných kapacít kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza. Marketing
Víkendové diskusie: o výpovediach lekárov aj hodnotenie roku vlády Roberta Fica Témou politických relácií bude aj situácia v koalícii. Tá sa zaoberá odchodom troch členov okolo poslanca Rudolfa Huliaka z poslaneckého klubu SNS a neštandardná Ficova záchrana, aby tento klub nezanikol. Médiá
Scenárista novinky Lovec: Nechceli sme klasickú krimi, ani rozprávku pre dospelých. No pri téme mystery treba dbať na možnosť realizácie Tento víkend odštartuje na televíznych obrazovkách posledná seriálová novinka tohto roku. TV JOj uvedie nový mysteriózny seriál s prvkami hororu a vyťahuje ho do súboja s ťažkým kalibrom. Aktuálne najsledovanejším televíznym projektom - šou Pečie celé Slovensko. Médiá
Rešpekt všetkým tvorcom reklamy za posúvanie hraníc kreativity a zadávateľom za odvahu Peter Stopiak, riaditeľ korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky zasadol do poroty Zlatého klinca. A toto sú jeho poznatky z hodnotenia. VIP Blogy
Svetová topmodelka zahviezdi v emotívnej úlohe v úspešnom slovenskom seriáli Adriana Peka Novakov sa dostala najskôr na vrchol svetového modelingu, teraz si to namierila do seriálu, aby sa predstavila v televíznej úlohe. Médiá
Ruža pre nevestu sa vracia skôr ako ste čakali. Tomáša a Radka nahrádza ženích Jan Šou Bachelor Česko, u nás známa ako Ruža pre nevestu, si budú môcť predplatitelia Voyo pozrieť už od 12. novembra dva dni do týždňa. Médiá
FLEMA Media Awards pozná svojich víťazov. Inovatívnym autorom je slovenský Wavemaker Porota ocenila inovatívne využitie médií aj kreatívny prístup pri plánovaní mediálnych investícií. V 19. ročníku sa súťažilo v 12 kategóriách. Marketing
Odhaľ vieru v seba, nabáda kampaň ku Svetovému dňu psoriázy Kreatíva kampane pochádza z dielne Ateliéru Pútnici Marketing
Zlatý klinec potvrdil, že naše kreatívne riešenia sú svetové, slovenské Jakub Svetlík, Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy hodnotí aktuálny ročník súťaže kreativity. Čo ho zaujalo? VIP Blogy
Interim manažment patrí k najrýchlejšie rastúcim trendom v biznise Interim manažment zažíva celosvetový nárast popularity. Peter Križan, CEO spoločnosti TOP HEADS, vysvetľuje, prečo je táto forma riadenia čoraz žiadanejšia a ako môže firmám pomôcť zvládnuť dočasné obsadenie kľúčových pozícií či krízové situácie. Marketing
Do McDonald’s sa vracia obľúbená limitka. Späť je aj najobľúbenejšia kampaň značky Od dnes sa do všetkých 44 reštaurácií McDonald’s na Slovensku vrátila Syrová sezóna. V ponuke nechýbajú ikonické produkty ani viaceré novinky. Marketing
Koalícia sa nevie dohodnúť na menách nových členov Rady STVR Neúplná Rada STVR a dočasne poverený štatutár nemôžu plnohodnotne vykonávať činnosť v zmysle zákona, čo má negatívny dosah na fungovanie verejnoprávnych médií. Zhodli sa na tom novovymenovaní členovia rady a poverený šéf telerozhlasu Igor Slanina. Médiá
Na Zlatom klinci čoraz častejšie cítiť stret hodnôt Zlatý klinec vnímam ako oslavu reklamy. Jeho úlohou je vyzdvihnúť tie najlepšie nápady, ktoré vznikli za uplynulý rok. VIP Blogy
Anketa Stratégií: Výkonnostný marketing funguje a zadávatelia mu veria. Dôvody sú podľa expertov jednoznačné Naprieč trhom sme zisťovali prečo je výkonnostný marketing efektívny a kedy pre zadávateľov funguje najlepšie? Marketing
Zabojujte o Zlatú Stoličku: Ocenenie, ktoré priláka najlepšie talenty Úspech každej agentúry stojí na talente ľudí, ktorí v nej pracujú. Tí najlepší hľadajú viac než len dobrý plat a benefity – chcú prostredie, kde môžu rásť a cítiť sa ocenení. Súťaž Zlatá Stolička vám dá možnosť ukázať, že práve vaša agentúra je tým miestom, kde sa oplatí budovať kariéru, a to pred celou ... PR články
Yolka Udičová si zakladá vlastnú agentúru. Názov nesie jej meno Od prvého novembra tak na trh reklamných agentúr vstúpi Yolka Agency. Kto kam
Slovan Bratislava v súboji nováčikov Ligy majstrov proti Girone aj na Voyo maximum Slovenský majster, rovnako ako jeho súper, stále čaká na bodový zisk. To, či bude do tretice úspešný sa dozvieme už zajtra, 22. októbra na streamovacej službe TV Markíza. Teda ak máte kúpaní drahší balík za 11,99 eura mesačne. Médiá
Anketa Stratégií: Patrí digitál pre zadávateľov k ich prioritám? Aké inovácie ste implementovali v poslednom čase do svojich performance kampaní a aké výsledky ste nimi dosiahli? Čo sa vám osvedčilo a čo, naopak, nefungovalo podľa očakávania? Tieto otázky sme sa opýtali na marketingových oddeleniach top zadávateľov. Prečítajte si ich skúsenosti a postrehy k výkonnostnému marketingu. Marketing
Roman Biath o Zlatom klinci: Zažil som niečo, čo už dlho nie "Myslím, že by prácam prospelo viac humoru. To je ale niečo, čo chýba prácam v reklame všeobecne," zdôrazňuje člen multi channel poroty Zlatého klinca a Head of Creative & Strategy Zaraguza CZ Roman Biath. Marketing
Marketingová manažérka Coca - Cola: Najväčšou anomáliou Slovákov je, že kupujú iba to, čo je v zľave Stále chceme posúvať hranice digitálneho marketingu a byť vždy o krok vpred, hovorí o marketingovej stratégii jedného z najvplyvnejších brandov sveta senior marketingová manažérka Coca-Cola pre Slovensko a Česko Mária Drotárová. Marketing
Lunter: Budujeme najväčšiu európsku tofu spoločnosť pre zdravú a udržateľnú budúcnosť Slovenský lovebrand s viac ako 30-ročnou tradíciou a tofu expertízou, pokračuje vo svojom poslaní prispievať k zmene stravovacích návykov, no už na európskej úrovni. Marketing
Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre "Mal som tú česť druhýkrát zasadnúť do kmeňovej poroty Zlatého klinca a neviem, či som len o štyri roky starší a unavenejší, alebo naozaj bolo toto moje druhé pôsobenie náročnejšie a vyčerpávajúcejšie," hovorí o porotcovaní v Zlatom klinci Creative Director oh my DOT Roman Roj. VIP Blogy
Koaliční politici sa vracajú do Markízy: Do Na telo príde Matúš Šutaj Eštok Televízny líder sa chystá na veľký comeback svojej politickej diskusie Na telo. Nová moderátorka Karolína Lacová po dlhom čase privíta zástupcu koalície. Médiá
Ako vyzerá slovenský Telegram a je to fakt také zlé? Telegram spočiatku slúžil ako aplikácia na posielanie správ (Telegram Messenger), no čím ďalej, tým viac začína svojou štruktúrou a funkciami pripomínať klasické sociálne siete v pravom zmysle slova. Počtom aktívnych mesačných používateľov je Telegram so svojimi približne 950 miliónmi oproti Facebooku zhruba tretinový a ... Médiá
V rodine mu vyrástla konkurencia. Tehotná manželka Adama Bardyho hrá v seriáli Modelka Bibi Bardy sa postavila pred kamery už počas toho, ako čakala s manželom dvojičky. A navyše na svoju hereckú prvotinu si vybrala seriál, s ktorým je spojený Adam Bardy. Médiá
Naučte sa pri písaní textov tvoriť obsah pomocou AI. Stačí dodržať týchto 6 krokov Príchod ChatGPT v roku 2022 kompletne zmenil budúcnosť digitálneho marketingu. Copywriteri sa začali báť o svoje pracovné stoličky, pretože zrazu dokázal „vymyslieť“ titulok aj kolega bez akéhokoľvek kreatívneho cítenia. Chcete vyťažiť z AI čo najviac? Naučte sa, ako s týmito nástrojmi hovoriť. Marketing
Agentúra ZEAL sa stáva novým partnerom CREATIVE PRO Agentúra ZEAL, pod vedením Lele Tarbuk Zemanovej, sa oficiálne stala súčasťou portfólia CREATIVE PRO. Marketing
Pred Zlatým klincom stojí veľká výzva: Ako sa vysporiadať s originalitou a kopírovaním Porotca Zlatého klinca a Creative Director Respect APP Ondrej Štefánik vnímal najmä dve výzvy v hodnotení prác. Prečítajte si jeho názor na aktuálny ročník. VIP Blogy
Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli Vlado Slivka, Chief Creative Officer MullenLowe GGK bol členom single channel poroty Zlatého klinca. Chváli práce pre Zlatý Bažant, Lúčnicu či Rádio Expres. VIP Blogy
Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca Chief Executive Officer MUW Saatchi & Saatchi Rastislav Uličný zasadol do single channel poroty Zlatého klinca. Tu sú jeho postrehy a hodnotenia. VIP Blogy
Nová moderátorka Na telo: V nedeľu príde aj politik koalície "Je to pre mňa veľká profesionálna príležitosť." Hovorí o svojom prestupe zo Slovenského rozhlasu do Markízy moderátorka Karolína Lacová. Už v nedeľu bude moderovať svoje prvé Na telo. Médiá
Je simplifikácia vizuálnych identít značiek tá správna cesta? V 60., 70. alebo 80. rokoch som nežil. Som dieťa divokých deväťdesiatok. Nezažil som teda takzvanú zlatú éru reklamy, ktorou označujeme dve dekády nasledujúce po spustení TV vysielania vo Veľkej Británii v roku 1955. Marketing
Anketa Stratégií: Aké sú najväčšie výzvy eventových agentúr? Zisťovali sme čím aktuálne žijú eventové agentúry, čo riešia a akým problémom čelia? Marketing
HOME CREDIT stavil v novej kampani na flexibilitu a predstavil svojho maskota Kampaň bude nasadená na Slovensku, ako aj v Českej republike. Za aktuálnym komunikačným konceptom stoja tímy spoločností Werk Camp a Parlay Shop. Marketing