Dávid Benedig: AI sa nachádza vo svojom najpomalšom bode. Kam sa z neho posunieme? Dávid Benedig, Head of Digital Experience PR agentúry Seesame hovorí, ako umelá inteligencia zmenila ich prácu aj o novinke PR persónach. Marketing
Viete čo spája slovenský folklór a Európsku úniu? Viac než by ste čakali Nový spot Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku je súčasťou kampane od THIS IS LOCCO. O produkciu spotu sa postarali Hitchhiker Films, režíroval ho Tomáš Řehořek. Marketing
Tvorcovia na YouTube sú nový Hollywood, prevrátia formáty naruby CEO YouTube Neal Mohan v Cannes predstavil platformu ako epicentrum, ktoré formuje kultúrne trendy. V najbližších rokoch ju ovplyvní najmä generovanie videí prostredníctvom AI. Médiá
Mark Ritson: Prestaňte už konečne robiť nové reklamy a radšej používajte tie staré Kľúčovými piliermi úspešnej reklamy sú emócia, čas a rozlišovacie aktíva značky (distinctive brand assets). Marketing
SkyShowtime chystá nadupanú ponuku. Uvedú seriál so Stallonem či Meghan Markle Svetová streamovacia služba predstavila ponuku exkluzívnych seriálov, aj oceňovaných filmov, ktoré uvedú na ešte v tomto roku. Médiá
Heureka spúšťa novú kampaň s Bohyňou nakupovania. Tá vie pomôcť pri rozhodovaní Kreatívny koncept, s novou dlhodobou komunikačnou stratégiou od agentúry McCann, stavia na myšlienke, že akékoľvek zaváhanie či pochybnosť pri online nákupe je znamením, že je čas poradiť sa s Heurekou. Marketing
Novou PR agentúrou METRO Slovakia je komunikačná agentúra DIVINO Komunikačná agentúra DIVINO si do svojho portfólia pripísala ďalšieho významného klienta. Od apríla prebrala zodpovednosť za PR komunikáciu spoločnosti METRO Slovakia. Spoluprácu odštartujú kampaňou o lokálnych dodávateľoch veľkoobchodu. Marketing
Majú maskoty značiek vôbec význam? Prieskum agentúry MNFORCE sa pozrel na to, ako sú maskoty vnímané spotrebiteľmi. Pomáhajú s nimi nadviazať emočný vzťah? Marketing
Športový marketing podľa Telekomu: Značka má silu meniť pravidlá hry Slovensko je aktuálne dejiskom UEFA EURO U21 a Slovak Telekom je národným partnerom šampionátu. Marketing
Cannes Predictions 5: AXA či Bodyform – ktorá z edukatívnych kampaní získa Leva? Wiktor Leo Burnett, spolu s odborníkmi z mesačníka Stratégie sa opäť stretávajú v Cannes Predictions battle, v ktorom si meriame cit pre víťazné kampane. Marketing
Tesco získalo ocenenie Via Bona za zodpovednosť. Otvára tému, ktorá je tabu Za projekt Menštruačná chudoba získal reťazec ocenenie Via Bona za rok 2024 v kategórii Cena za pozitívnu zmenu v komunite. Marketing
MADE BY VACULIK a Union opäť spolu Agentúra vyhrala tender a stáva sa partnerom pre nový komunikačný koncept. Marketing
Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh Prinášame vám exkluzívny rozhovor s Mirom Minarovychom, slovenským fotografom, ktorý nafotil vizuály „Phone Break“ pre značku KitKat. Marketing
Zlaté pero vyhrali maily Erika Taberyho V piatok 30. mája sa v pražskom Karlínskom Viadukte hodnotili najlepšie texty z Čiech a Slovenska. 14. ročník textárskej súťaže priniesol nečakaného víťaza. Marketing
E-shopy pozor. Začína platiť zákon o prístupnosti. Na zmeny ostávajú posledné dni Už 28. júna 2025 začína na Slovensku platiť nový zákon o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím. Zmeny prináša aj pre majiteľov e-shopov. Aktuálne
Zaľúbenci Rasťo a Karolína z Ruže: S akými ružičkami sú v kontakte a čo plánujú ďalej? Stratégie vám prinášajú rozhovor s bachelorom Rasťom Zvarom a jeho vyvolenou Karolínou, medzi ktorými sa láska po Ruži rozhorela naplno. V rozhovore nám prezradili ako sa museli doma schovávať, čo sa o sebe po šou dozvedeli, ale aj to, ako vidia svoj vzťah o päť rokov a či by sa do takejto reality šou prihlásili ešte raz. Médiá
V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal Cannes Lions má za sebou dva dni. Spoznali sme ďalších majiteľov prestížnych levov. Dnes už vieme potvrdiť, že Slovensko zostáva tento rok bez shortlistu. Marketing
Nové bývanie sa pred letou pauzou rozlúči s divákmi pri Slnečnom pobreží Štáb televízie JOJ natáčal na Slnečnom pobreží štyri dni. Hľadal tam ideálny apartmán do 135-tisíc eur. Bulharsko totiž stále láka cenami aj dostupnosťou. Médiá
Markíza na tento rok Superstar stopla. Príde s ňou budúci rok. Akú šou vytiahne v jeseni? Televízny líder intenzívne tento rok uvádzal upútavku, kde sa prihováral ľudom, aby sa prihlasovali do nového ročníka speváckej súťaže. Ľudia sa preto tešili na superstárovskú jeseň. No teraz je razom všetko inak. Médiá
Na Voyo štartuje česká Farma. Zabojuje aj kontroverzná ružička z Bachelora Letná verzia známej reality šou sa objaví v ponuke slovenskej streamovacej služby a to už od 23. júna. Médiá
Autori dokumentu o Slovane: Futbalisti nás pustili do šatní aj súkromia a odhalili svoje obľúbené miesta i emócie Tvorcovia sľubujú, že divák v dokusérii uvidí realitu bez akéhokoľvek ohýbania, či skriptovania. Futbalisti prezradia aj to ako berú, keď týždne presedia na lavičke, čelia šikane, strate motivácie, alebo ako vnímajú obavy, čo bude po konci kariéry. Médiá
Leto bude poriadne horúce. Na Voyo štartuje žúr, z ktorého nebudete chcieť odísť Pripravte sa na divokú a horúcu reality šou Party Shore Slovensko. Poriadna dávka letnej zábavy prichádza už vo štvrtok 26. júna na Voyo a v piatok 27. júna o 22:30 hodine sa pridá aj TV Markíza. Médiá
Mediálky prechádzajú transformáciou. Čo musia urobiť dnes, aby tu boli aj o 5 rokov? Akú podobu budú mať agentúry a ich vzťah s médiami a so zadávateľmi? Ktoré kompetencie budú kľúčové pre ich úspech? Špeciálne prílohy
Športové práva sú prioritou pre Voyo, do televízie idú iba "čerešničky na torte" V rozhovore s riaditeľom Centra marketingu skupiny Markíza Michalom Borecom rozoberáme, ako sa zmenila distribúcia športových práv. Špeciálne prílohy
Cannes Predictions 4: V dnešnom dueli sa stretli akčné spoty Call of Duty a Heinz Festival kreativity a reklamy v Cannes a preklopil do druhej polovice a s ním aj náš battle medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Marketing
Prémiové palivá VERVA verzus bežný štandard: Čo skutočne tankujeme? Zvyšujú výkon, chránia motor a prispievajú k úspornejšej jazde – o prémiových palivách koluje veľa tvrdení, no nie všetky sú podložené faktami. O tom, čo prémiové palivá skutočne znamenajú, ako sa odlišujú od bežného štandardu a prečo sú čoraz žiadanejšie aj na Slovensku, sme sa rozprávali s Matejom Vargom, ... PR články
Digitál sa teraz oplatí Stratégie sú už 30 rokov neoddeliteľnou súčasťou slovenského marketingového sveta. Tri dekády prinášajú odborné analýzy, informujú o trendoch a dokumentujú úspechy jednotlivcov aj agentúr. Ak chcete mať prehľad o tom, čo hýbe marketingom, predplatné Stratégií vám poskytne neoceniteľnú konkurenčnú výhodu. PR články
Sme na prahu tretej vlny AI, neexistuje ospravedlnenie, prečo ju nepoužívať Je AI hrozba pre kreativitu? Presne táto téma výrazne rezonuje na aktuálnom ročníku Festivalu kreativity a reklamy v Cannes. Ale keďže ide o festival, v ktorého DNA je kreativita, tak misky väčšinou nakláňajú práve týmto smerom. Marketing
Diela, ktoré posúvajú hranice kreativity. Cannes pozná prvých víťazov 72. ročník festivalu kreativity v Cannes má za sebou prvý deň. Bohatý úvodný program vyvrcholil oceňovaním v úvodných piatich kategóriách. Marketing
Generácia Alfa: Digitálni domorodci s vlastnými pravidlami Generácia Alfa prepisuje pravidlá. Značky, ktoré chcú byť aj naďalej relevantné, by mali už teraz pochopiť potreby svojich budúcich spotrebiteľov. Marketing
Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf Na medzinárodnom festivale kreativity v Cannes dnes odovzdali prvé ceny. Strieborná radosť zavládla v českom tábore. A večer absolútny triumf v podobe Grand Prix. Marketing
Skutočná podpora sa začína ešte pred prvým víťazstvom, zaznieva z Tiposu TIPOS dlhodobo potvrdzuje, že športový sponzoring má zmysel aj tam, kde ešte nie sú trofeje či mediálna pozornosť. Špeciálne prílohy
Tor Myhren z Apple: Ľudský dotyk je v ére AI našou superschopnosťou Viceprezident pre marketingovú komunikáciu Apple Tor Myhren odštartoval aktuálny ročník najväčšieho reklamného festivalu na svete v Cannes. Marketing
Ako jazdí Fittipaldi naozaj? To zistíte v novej kamapni Targa Florio Poznáte to. Nejaký blázon vás bezhlavo obehne, urobí myšičku alebo pred vami prudko zabrzdí a vy zahlásite: „No tak ten jazdí ako Fittipaldi”. Marketing
Cannes Predictions 3: Tipujeme práce, ktoré môžu zmeniť hru. Bude to reklama Cheetos alebo Uber Eats? Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions. Marketing
Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC? Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions. Marketing
Rok 2024 v médiách a agentúrach: rast, transformácia aj nové výzvy Expertov z mediálnej oblasti sme sa pýtali, aký bol rok 2024 z ich pohľadu. Čo ich najviac potešilo či nahnevalo a či sa brandži darilo tak, ako naplánovali. Špeciálne prílohy
Marin Ondrušek: Verím tomu, že reklama je svojím spôsobom umenie Aj po dlhých rokoch je presvedčený, že robí najlepšiu prácu na svete. ADC profil sme tentoraz pripravili s Martinom Ondrušekom. Marketing
Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl? Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions. Marketing
Cannes Lions 2025: Na festival prišlo takmer 27-tisíc prihlášok Výrazne narástol počet prác z regiónu Latinskej Ameriky, od nezávislých agentúr aj v strategických kategóriách. Marketing
V Bauer Media sme inovátori v rádio reklame a novátorsky pristupujeme aj k produkcii a predaju podcastov Rozprávali sme sa so Simonou Mičovou, šéfproducentkou podcastov a Lenkou Čamborovou, obchodnou riaditeľkou Bauer Media Slovakia. Médiá
NY Festival: Skvelé výsledky pre slovenské agentúry, pozrite sa, koľko cien získali Zadarilo sa. Práce našich agentúr sa porote páčili a ocenili ich mnohými kovmi. Marketing
Víkendové diskusie: Útok v Grazi, reforma politického systému a zásahy do ústavy V relácii O 5 minút 12 nebudú diskutovať len politici, ale aj politológovia, ktoré zhodnotiť pôsobenia prezidenta SR v prvom roku vo funkcii, ale aj riadenie štátu, politický vývoj a výzvy, ktoré nás čakajú. Médiá
Voyo odhaľuje v novej dokusérii o Slovane silné emócie a iný rozmer sledovania futbalu Nový slovenský Voyo Originál ponúka jedinečný pohľad na príbeh mužstva ŠK Slovan Bratislava, ktoré nedávno oslávilo historický siedmy majstrovský titul v rade. Médiá
Telekom vytvoril najväčšie tablo na Slovensku. Sú na ňom absolventi šikany Až 14 000 študentom v priebehu školského roka unikne intímny obsah na verejnosť. Na tento alarmujúci problém upozorňuje značka nadrozmerným tablom. Marketing
Nový spot Tiger energy drink rozbíja všetky tradičné klišé stužkovej Luca Brassi10x, Eva Máziková a Jana Paulová v jednom klipe? S Tigerom dokážeš všetko. Marketing
JOJ ide cieliť na mladých novou reality šou. Bude mixom lesku, intríg a zákulisných drám Finále natáčania tejto influencerskej šou vyvrcholí v septembri, Vtedy sa uskutoční najväčšia párty slovenského šoubiznisu, štýlom pripomínajúca legendárnu Met Gala. Médiá
Cannes Lions: Zo Slovenska ide na festival 16 prihlášok O canneské levy sa bude tento rok uchádzať aj 6 kampaní od 4 slovenských agentúr. Držíme všetkým palce a vidíme sa v Cannes. Marketing
Young Lions 2025: Je to tu. Slováci idú do Cannes súťažiť s najlepšími mladými kreatívcami sveta Už čoskoro zamieria víťazi slovenského kola Young Lions do Cannes na svetové finále tejto prestížnej súťaže. V pondelok sa vo Francúzsku začne najväčší festival kreativity. Mladým levom budeme držať palce. Marketing
Jakub Straka: Teším aj bojím sa zároveň. Mám pred nástupom do LePub Amsterdam veľký rešpekt "Sám som neveril vlastným očiam, čo sa mi deje. Vôbec to nebolo na môj popud," hovorí o svojom prestupe z MullenLowe GGK do svetovej reklamy. Marketing
Martin Novák pokračuje v Tesco kampani Chuť rozhoduje. Po ovocí si posvietil na pečivo O kvalitu a chuť pečiva sa u nás starajú pekári, odkazuje Tesco v novej kampani. Pokračovanie konceptu kampane opäť pripravila kreatívna agentúra Istropolitana Ogilvy. Marketing
Hviezdne obsadenie a emotívny príbeh. Film Neporaziteľní odhaľuje napínavý trailer Divákov čaká v kinách strhujúci príbeh inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktorý prinesie silné emócie, čierny humor a výnimočné herecké výkony Trojana, Čermáka, Hybnerovej, Vlasákovej, Germáni či hollywoodskej hviezdy Tila Schweigera. Médiá
Prvý zápas našich na ME U21 divákov zaujal, drahá Citrónshow je televíznym sklamaním STVR sa chystá konsolidovať a ruší viaceré relácie. No za Citrónshow zaplatila 120 tisíc eur. Prvá časť je prepadákom, pozrelo si ju iba 59-tisíc divákov. Médiá
Práve prebieha EXHIBIZZ – multisenzorický zážitok na rozhraní umenia a technológie Predstavte si, že vstúpite do miestnosti a ona vás začne vnímať. Sleduje vaše pohyby, počúva váš dych, cíti vašu energiu. A potom spoločne vytvoríte niečo jedinečné... Marketing
Sponzorský súboj o zábavné TV shows: Žijú marketéri v inej televíznej realite ako diváci? Žijeme v jednom svete, ale vidíme ho úplne inak. To, čo my marketéri považujeme za dôležité, ostatným často uniká. Marketing
Vitaminwater má novú vizuálnu identitu a širšie portfólio V dizajne dominuje čierna farba. Značka novými príchuťami reflektuje na aktuálne trendy v oblasti zdravého životného štýlu. Marketing
Fun rádio oslávilo 35 rokov Leškova sa premenila na veľké rozhlasové štúdio a vysielalo sa aj z balóna. Veľkým oslavám pod holým nebom predchádzala kampaň postavená na čísle 35 s prvkami mystery aj brand experience. Marketing
Šéf CME: TN live je odpoveďou na to, ako mladí konzumujú spravodajstvo Digitálna transformácia je nevyhnutnosťou, no tradičná televízia má stále silnú pozíciu. Tvrdí šéf mediálnej skupiny CME Sam Barnett. Médiá
Mediálny audit v roku 2025: Čas na nové pravidlá hry Mediálny audit v roku 2025 by nemal byť o hľadaní chýb ani o zjednodušujúcom porovnávaní vybraných metrík bez kontextu. Jeho zmyslom je prispieť k zlepšovaniu mediálnych a komunikačných aktivít klienta tak, aby čo najlepšie napĺňali jeho potreby. Médiá
Martin Gärtner z Kauflandu: Neverím, že existuje niekto, kto nepozná náš fajný kotlíkový Marketingový riaditeľ Kauflandu vysvetľuje pozadie partnerstva ich značky so športom. Prečo si vybrali práve hokej, aké benefity im prináša a ako merajú efektivitu týchto investícií? Marketing
Kiná uvedú film so štipkou kari. Láska, neblázni! nás zavedie z Francúzska až do Indie Francúzska komédia prináša na filmové plátna farebnú a dynamickú snímku, ktorá s humorom rozoberá nielen partnerské vzťahy, ale aj pracovné ambície, kultúrne rozdiely a osobné hodnoty. Médiá
Slavia Praha má najlepších fanúškov na svete a poskytujeme im servis, o ktorý si ešte ani nestihli požiadať Hovorí v rozhovore pre špecializovanú prílohu Stratégií Športový marketing marketingový riaditeľ SK Slavia Praha Jakub Mačát. Marketing
Owen Wilson sa stáva prvou globálnou tvárou značky Wolt Technologická a donášková platforma Wolt spúšťa svoju prvú medzinárodnú kampaň. Tvárou značky sa stáva hollywoodsky herec Owen Wilson. Marketing
Finax prechadza repozicioningom, spoznajte nové logo a vizuálnu identitu Cieľom týchto zmien je osloviť novú cieľovú skupinu klientov. Nová vizuálna identita vznikala v štúdiu Andrej & Andrej, kreatívu kampane pripravila agentúra Istropolitana Ogilvy. Marketing
Pavol Gašpar o EURO U21: Všetky zápasy budú dostupné v televízii aj rozhlase, a to bez registrácie či platenia Čo všetko si pre divákov pripravila STVR k európskemu turnaju juniorských futbalistov sme sa porozprávali s vedúcim športovej redakcie verejnoprávnej televízie Pavlom Gašparom. Médiá
HBO Max seriálom Harry Potter prekvapuje. Kto sú noví Malfoyovci či Molly Weasleyová Seriál z Produkcie HBO originál Harry Potter predstavuje novo obsadených hercov do podstatných seriálových postáv. Poznáme detaily. Kto bude koho hrať? Médiá
Ondrík s Nahálkom zostávajú v 365.bank. Najnovšia kampaň bude fungovať trošku inak „Chcem tento účet“. Tak sa volá nová kampaň Trišesťpäťky. Banka predstavuje originálnu sériu spotov o nespočetných výhodách osobného účtu. Marketing
Mediaboard predstavuje metriku PRIMe Firmy konečne získajú jasný prehľad o efektívnosti svojej komunikácie. Marketing
Dvojka prináša unikátny dokument o trénerskej legende Jozefovi Venglošovi V dokumente s názvom Joe the First na významnú slovenskú futbalovú osobnosť zaspomínajú aj Sir. A. Ferguson, A. Wenger, J. Mourinho, R. Hodgson, prezident UEFA A. Čeferin a ďalší. Médiá
Inkognito oslavuje 10 rokov. Dnes prinesie špeciálnu epozódu s návratom do minulosti Presne 18. mája 2015 odvysielala TV JOJ prvú epizódu relácie, ktorá sa odvtedy stala neodmysliteľnou súčasťou televíznych večerov. Práve dnes na televíznej obrazovke uvidíte jej časť s "časostrojom". Médiá
Michal Svarinský: Dobré eventy nevznikajú náhodou, vždy je za nimi dôsledná príprava Majiteľ eventovej agentúry Institute of Promotion Michal Svarinský hovorí o výzvach súčasného slovenského podnikateľského prostredia aj o trendoch zo sveta eventov. Marketing
Samsung sa spája s Jamie Oliverom. Čakajte nové recepty Jamie Oliver vytvoril sériu jedinečných receptov na výživné a chutné jedlá, ktoré vďaka umelej inteligencii v rúrach a chladničkách Samsung zvládne každý. Marketing
Zmapovali sme skrytý svet alternatívnych médií Sociálne siete sa stali hlavným zdrojom informácií pre značnú časť populácie. Tento posun otvoril priestor pre nové typy aktérov, ktorí pôsobia mimo tradičných médií. Marketing
STVR: Stopka pre Milujem Slovensko a ďalšie relácie, rieši nový koncept spravodajstva Slovenská televízia a rozhlas predstavuje kľúčové zmeny v jesennej programovej štruktúre. Končia viaceré dlhoročné relácie, prichádza nové smerovanie diskusných formátov, ale aj výrazné posilnenie spravodajstva. Médiá