Zúčastnili sme sa výstavy Ecommerce Expo Prague. Na čo by firmy nemali zabudnúť pri účasti na expe, alebo ak majú stánok na nejakej konferencii? Ponúkame vám náš pohľad.

Určite to malo zmysel

Mali sme tam stánok, 16m štvorcových, roll-upy, reklamnú stenu. Či sa to oplatilo? To je častá otázka. Celkovo nás účasť vyšla na približne 3 500€ bez DPH a myslím si, že sa to oplatilo. A na čo si dať pozor? Priznám, pár vecí sme podcenili aj my. Bolo to naše “poprvé”, takže to tak neberiem. Tento článok píšem preto, lebo verím, že zefektívni vaše budúce vystavovanie.

  1. Stánku treba venovať čas a ísť si pozrieť iné expo - inšpirovať sa

V stánku sme mali reklamnú stenu, dva roll-upy, lead-generation akvárium, stôl, stoličky a pult. Však si pozrite fotku. Čo by som odporučil je, mať ekonomickejšiu prenosnú stenu a nie polep stien stánku. Prenosnú stenu si zoberiete zo sebou a viete ju použiť viacnásobne. Je to však aj vecou vkusu. Tiež sme až neskôr zistili, že by sa tam zišiel koberec, ktorý sa dal našťastie objednať aj deň pred akciou. Vyzeralo to lepšie ako čistý betón.

Dali sme si potlačiť aj “dresy”. Boli to vlastne obyčajné polokošele s nažehleným logom. Netreba to dramatizovať, vyšívať a predražovať. Jeden kus vyšiel na 10-15€, ale máte profi firemný dres aj na iné akcie.  

Zdroj: archív
  1. Správny propagačný materiál

Našou veľkou výhodou bolo to, že sme nemali “letáčik”, ale knižku, ktorú sme rozdávali. Išlo o reálnu knižku o affiliate marketingu pre inzerentov. Dá sa zdarma objednať aj tu. Všetci rozdávali letáčiky, ktoré človek vyhodí. No vyhodíte knižku? :)

  1. Rozdávajte tašky, zoberte dostatok vizitiek

Všetci mali letáčiky, no nikto nemal tašku. Rozdávajte aj tašky, ľudia vám budú robiť reklamu na celom expe a hlavne si tašku zoberú domov. Dostatok vizitiek je samozrejmosť, no jeden z nás to podcenil. Každopádne myslite na dlhodobý efekt darčekov. Ľudia k vám idú po kvalitu obsahu a nie pre reklamný hrnček alebo zápisník.

  1. Aktívny marketing

Nechoďte na výstavu, respektíve tam neposielajte ľudí, ktorí sa nevedia rozprávať. A nie len “ak niekto príde k stánku” ale hlavne aktívne oslovovať ľudí. My sme rozdali približne 250 knižiek. Ak by sme len čakali, kto sa zastaví na stánku, tak by ich bolo možno päťdesiat. Treba chodiť medzi ľudí a rozdávať radosť - v našom prípade knižku.

Nie je to jadrová fyzika: “Už máte knižku o affiliate marketingu? Nie? Tak toto je jedna extra vytlačená pre vás :) ” S úsmevom, šarmantne. Kto sa bojí, nech na výstavu nechodí. A hlavne, neseďte na stánku a nehrajte sa s mobilom.

  1. Jasne povedzte, čo robíte

Toto sa zdá každému hneď jasné, no nám to nejako nedošlo. Riešime affiliate marketing, no nikde na stánku sme nemali napísané, čo to ten “affiliate” vlastne je. Áno, najdôležitejší sú veľkí klienti, ktorí o tom už vedia. No je potrebné to mať vysvetlené pre všetkých.

  1. Monitor s videom

Ak máte ultimátne video o tom, čo robíte, dajte si k stánku monitor a nechajte to hrať. Ďalšia chyba, čo sme spravili, vlastne nenapadlo nám to.

  1. Voda a jedlo

Ďalšia zdanlivo banálna vec, no nedocenili sme to. Dajte si potlačiť energy drinky, minerálky, doneste niečo pod zub. Nemusí to byť zrovna vo vašich farbách, no Redbull alebo Rajec poteší. Tak sme pravidelne robili nájazdy na automat s vodou a pre návštevníkov sme proste nič nemali.

  1. Pozícia je extrémne dôležitá

Pri výbere pozície stánku si dajte záležať. Neviem, či to bola chyba usporiadateľov, no na jednej strane boli stánky smerom ku stene a proste tam nikto nechodil. My sme mali dobrú pozíciu. Stále si treba zistiť, odkiaľ a akým smerom budú ľudia chodiť . Radšej ďalej, ale “po prúde” ako blízko, ale “od veci”.

Zdroj: archív

  1. Kreatívna vec

Viem, je ťažké niečo kreatívne vymyslieť. My sme mali stojan s akváriom a roll-up s upútavkou “knižka za vizitku”. Stojan som robil sám, na mieru a ľuďom sa páčil. Mal ale kúsok menšiu efektivitu, ako som čakal :) Určite nenahradí manuálne rozdávanie knižiek.

BONUS

Nezabudnite na seba:) Áno, výstavy a sponzoring je nemerateľná vec. No ja verím v to, že ak ľudia budú hľadať riešenie pre affiliate marketing a znova nás uvidia, spomenú si. Predsa len, keď vás niekto vidí offline, aj keď len “mimochodom šiel okolo”, tak to má zmysel. Nejde len o konverzie bezprostredne na, alebo po akcii. A hlavne, pri B2B biznise sa môžete upokojiť tým, že stačia 1-2 noví veľkí klienti a máte investíciu naspäť. Teda, verím tomu:)





Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.