Viete o tom, že mnoho gombíkov na zatvorenie dverí vo výťahoch vôbec nefunguje? V New Yorku nainštalovali na semafóroch tlačidlá, o ktorých si ľudia mysleli, že vďaka nim môžu mať zelenú skôr. Tlačidlá boli nefunkčné, ale podobne ako ľudia vo výťahoch mali aj chodci zrazu pocit, že niečo kontrolujú a boli trpezlivejší. Pozrite si ako sa dá spríjemniť čakanie na semafóroch a využiť ich ako reklamné médium:

Tento fenomén objavili vedci Jenkins a Ward už v roku 1965. Neskôr v Amerike urobili pokus so zvukom. Testovali akú hlasitosť ľudia znesú. V jednej z testovacích miestností bolo okrem tlačidla, ktoré mali stlačiť keď už bola hlasitosť neúnosná, aj červené tlačidlo pre prípad paniky. V miestnosti bez neho ľudia vydržali oveľa menší hluk, ako tí, ktorí mali pocit, že majú ešte tlačidlo pre prípad niečoho zlého. Upokojil ich falošný pocit kontroly.

Je dobré dať zákazníkom pocit, že niečo môžu ovplyvniť, hoci aj drobnosť. Napríklad v e-shopoch majú možnosť kedykoľvek zrušiť objednávku. Pri takej možnosti si zákazníci oveľa pokojnejšie – a viac – objednávajú.

Škodovka brilantne využila ilúziu kontroly v kampani, v ktorej promovala diaľkovým ovládačom otvárateľný kufor. V rovnakom čase na prvom a druhom televíznom kanále púšťala podobný reklamný spot s drobným rozdielom: v jednom ukazovala auto so zatvoreným kufrom, v druhom s otvoreným. Divák sledujúci túto reklamu, mohol vďaka prepnutiu kanálov na svojom televíznom ovládači „otvoriť“ kufor na Škodovke. Viac v tomto videu:

Strategický newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.