Natívna reklama prežíva krásne obdobie. Podľa štatistík IAB Slovakia rástli v členských médiách príjmy z pekného obsahu až o 400 percent medziročne. Inzerenti zistili, že vzbudiť záujem medzi používateľmi prirodzenou, nenútenou formou, prináša svoje ovocie. Vydavatelia sa zase výrazne zlepšili v kvalite tvorby obsahu, ktorý robí návštevníkov aj zadávateľov spokojných. A situácii napomáha tiež množstvo osvetových a edukatívnych aktivít, ako napríklad druhé pokračovanie festivalu pre natívnu reklamu.

Dôraz na tvorbu obsahu, ktorý ľudia milujú, nepoľaví ani v ďalších mesiacoch. Práve naopak. Žijeme v dobe, kedy už aj Google v Chrome blokuje agresívne bannery, keď GDPR zvýši súkromie užívateľov a možnosti cielenia nebudú tak jednoduché ako kedysi. Budovanie si vzťahov prostredníctvom obsahového marketingu sa tak pre mnohých stáva povinným, nosným pilierom komunikácie.

Nasledovný zoznam berte ako subjektívny výber tých najkrajších zimných kampaní, ktoré zaujali, inšpirovali, poradili. Ako tipy, ktoré aj váš komunikačný mix môžu urobiť lepším a zaujímavejším. A tiež ako príklad, že content marketing je vhodný pre každého, kto má čo povedať svojim zákazníkom, aj keby ste vyrábali prášok do pečiva.

Refresher Zima

Tento seriál je príkladom toho, kam smerujú dnešné médiá. Stávajú sa z nich influenceri, ktorí vymýšľajú a tvoria kvalitný obsah. Značky majú možnosť vďaka podpore byť súčasťou ich života. Sú však zároveň nútené akceptovať fakt, že vzhľadom na proces tvorby nemôžu mať finálny výstup pod 100 percentnou kontrolou. Musia sa spoľahnúť a dôverovať médiu, že vie, čo robí.

Uhádnete, ktoré sa zapojili do zimného pokračovania Refresher redakcie cestujúcej po Slovensku? (odpoveď na konci článku)

Obsahové sekcie na SME.sk

Médiá netvoria pre objednávateľov už len články či videá, ale rovno celé sekcie pravidelne napĺňané obsahom. Obe strany tak spolupracujú dlhšie, vzájomne si komentujú prácu a lepšie chápu potrebám druhej strany. To vedie k lepšiemu procesu tvorby a teda aj pre čitateľa kvalitnejšiemu finálnemu dielu. Keďže obsahový marketing nie je šprint, ale maratón, prínos natívu sa dá zároveň aj ľahšie vyhodnotiť.

Tento trend na Slovensku razí redakcia SME Creative, ktorá pre Kaufland vytvorila samostatnú rubriku o čerstvosti potravín, či pre Baumit o zdravom bývaní. A aj preto nie je prekvapením, že tento extrémne ťažký kvíz, ktorý zvládne iba 1 z 10 ľudí, mal až 60 tisíc otvorení.

Recepty s Podravkou

Keď sa z médií stávajú influenceri, potom sa z influencerov stávajú médiá. Tí majú na svoju cieľovú skupinu zásah adekvátny klasickým vydavateľstvám. Nekupujete si teda len tvorbu obsahu, ale aj mediálny zásah. Ukážkou dobre fungujúceho influencer marketingu je spolupráca Podravky s komunitou DayByMe. Pri tvorbe obsahu pravidelne využívajú spoluprácu s desiatimi micro-influencermi, ktorí dostávajú produktové balíčky. Tie najlepšie jedlá potom promujú cez instagram a facebook pod hashtagom #dnesjem. Za prvý kvartál mali recepty zo šošovice takmer  jeden milión impresií.

Zdroj: Podravka

Ako môže komunikovať výrobca alkoholu?

Veľkým trendom v content marketingu v zahraničí je snaha značiek stať sa médiami. Firmy sa chcú samé učiť, ako tvoriť kvalitný obsah, chcú priamy kontakt so svojimi zákazníkmi. Domácim príkladom takejto aktivity je Fernet Stock a jeho kampaň s troma inšpiratívnymi príbehmi.  Videá promoval výrobca vďaka agentúre STARMEDIA Co. v obsahovej sieti Strossle, kde dosahoval výborné výsledky. Takmer 1,5 milióna impresií, najlepšie CTR cez 2 percentá a primerná sledovanosť na úrovni 73 percent.

Zdroj: Fernet Stock

Natívna reklama v printe

V marci tiež zaujala kampaň pre 4ku z dielne Plus 7 Dní. Vydavateľ išiel tak ďaleko, že vytvoril alternatívnu titulku “Plus Dáta”, ktorá akoby nahrádzala obálku najpredávanejšieho týždenníka u nás. Zároveň priamo v texte boli odvolávky na operátora a ich nové dátové balíky, napríklad pri horoskope na tému “Čaká vás žiarivá budúcnosť”, pri TV programe texty o slobode a tak podobne.

Zdroj: Plus 7 dní

Jednohubky

Peugeot chcel podporiť svoj nový model 3008, auto roka 2017. Zvolili si k tomu článok na Feminity.sk s pekným videom pri príležitosti MDŽ. Článok podporili v obsahovej sieti Strossle, kde v AB testovaní dosiahol výborné CTR viac ako 4 percentá. Vďaka zaujímavému obsahu, správnemu cieleniu a testovaniu zabezpečil Digiline pre svojho klienta výborný mediálny výtlak a tisíce bonusových klikov naviac. Ak vás zaujíma podrobnejšia case study, príďte na Festival natívnej reklamy, kde sa číslam pozrieme bližšie na zúbok.

Škoda, hlavný partner Superstar, chcel vyskúšať nový online formát, nie však klasickú video reklamu ani tradičný PR článok. A tak mu v Markíze ponúkli product placement v ich novom čisto online seriáli #tbts. Moderátor si naplánoval cestu do Prahy za porotcom súťaže a neodviezol sa tam v ničom inom ako v nablýskanej škodovke. Video má cez 30 tisíc zhliadnutí a spokojného klienta.

Sedita, výrobca už legendárnych keksíkov ako Mäta, Mila, či Lina, sa snaží “omladiť”, aby bola atraktívna aj pre dnešných násťročných. Výsledkom spolupráce s meme webom Emefka boli príspevky, ktoré zvirálneli. Ku kampani patril aj retro článok na Intereze s 13 tisíc a viac čítaniami a ďalšie podobné aktivity na iných weboch. Výsledok? Do súťaže o nový iPhone získali tisíce príspevkov od ľudí, ktorí sa fotili a na Instagram vešali príspevky s mätovým keksíkom.

Zdroj: Sedita
Zdroj: Sedita

Ak vás zaujímajú aj ďalšie pekné ukážky natívnej reklamy v praxi, chcete stretnúť ľudí z oboru a dozvedieť sa, aké trendy nás čakajú v obsahovom marketingu a natívnej reklame, prídite na festival natívnej reklamy do KC Dunaj na konci mája. Tešíme sa na vás.

 

Správne odpovede z Refresher Zimy: promované boli Fuze Tea (Coca Cola), Tatra Banka, Telekom, Jägermeister, Slovakia Chips, Popradská Káva a BMW.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.