Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.12.2018, 12:37

Martin Marko, MW Promotion: Výzva pre všetkých kolegov z brandže

Vylezme z našich sociálnych bublín a pomôžme ľuďom, ktorí to veľmi potrebujú.

Martin Marko, MW Promotion: Výzva pre všetkých kolegov z brandže
Zdroj: pixabay.com

Milí kolegovia z komunikačnej branže. V reklame sa pohybujem už 26 rokov. Zrejme budem z tých služobne najstarších… Mám na vás všetkých prosbu!

Žijeme ekonomicky dobré obdobie. Naše agentúry zarábajú. Ľudia v nich slušne zarábajú. A naši klienti zarábajú ešte lepšie, lebo im úspešne pomáhame s predajom ich produktov a služieb. A tie má kto kupovať, lebo priemerná mzda stúpa, nezamestnanosť klesá… Posledné roky sú priam ekonomickou idylkou.

Je tu však veľká skupina ľudí, ktorá si produkty a služby našich klientov nekupuje, lebo na ne jednoducho nemá peniaze. Sú žiaľ chudobní, popri tom často navyše chorí, nevládni, hendikepovaní… Nemajú vo svojom živote šťastie. A my sa nemáme s nimi veľmi kde stretnúť. Nie sú súčasťou našich sociálnych bublín, nechodia na naše focus groupy, ani do našich kaviarní, vinární a posilňovní. 

A moja prosba je v ich mene. Pomôžme im. Teraz v predvianočnom čase. Vylezme z našich sociálnych bublín. Opustime naše komfortné zóny. Nájdime ich. Zistime čo najviac potrebujú (uvidíte, že sú to tak obyčajné veci ako zimné topánky alebo uteráky). Kúpme im to za naše peniaze a prinesme im to. 

Urobiť dobrú reklamnú kampaň pre akúkoľvek nadáciu je záslužné. Ale je to pre väčšinu z nás relatívne jednoduché.  Vystúpte zo svojej komfortnej zóny a skúste urobiť niečo iné. To, čo som písal v predchádzajúcom odstavci. Uvidíte aký skvelý pocit vás vo finále ovládne. Na nezaplatenie. Urobte to prosím. My máme vo svojich životoch šťastie - oni nie. Podeľme sa s nimi. Ďakujem (e).

PS: Konfrontácia s realitou, dokonca bratislavskou realitou. Toto je skutočná informácia, ktorú sme dostali od charitatívnej organizácie XY: „Dievčatko je tri a pol ročné. Má DMO (detská mozgová obrna) a poruchu zraku. Ešte nechodí a od marca ju čakajú aj okuliare. Maminka s ňou žije sama v krízovom byte organizácie XY a sú naozaj veľmi chudobné. Dievčatko by potrebovalo ortopedické topánočky, ktoré sa vyrábajú na mieru, majú na ne aj zľavu a doplácať musia asi 20 EUR. Malá by potrebovala aj pančušky a tepláčiky. Maminka ani nevedela povedať čo by si priala, všetko sa jej zdá veľmi drahé...“ Všetko čo si táto rodina praje pod vianočný stromček: 20 EUR na topánočky, pančušky a tepláčiky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.