Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Nižšie nájdete „prehľadný“ zoznam všetkých možných nástrojov a technológií, ktoré môžete vo svojom online marketingu využiť. Jeho autor, Scott Brinker, na svojom blogu chiefmartec.com ešte minulý rok zverejnil aj tempo, ktorým celý tento ekosystém rastie. Kým v roku 2011 to bolo 150 technológií, v roku 2018 to bolo cez 7 000, dvojnásobok oproti roku 2016.

Zdroj: Chiefmartec.com

Pozrite si detailný obrázok s množstvom kategórií a produktov v nich.

Technológie i kategórie narástli medzi rokmi 2011 a 2018 exponenciálne.

Zdroj: Chiefmartec.com

Vyplýva mi z toho jediné ponaučenie – keďže nemáme šancu všetko obsiahnuť, ani sa o to nesnažme. Nebuďme švajčiarskym nožíkom, ktorý vie z každého rožka troška, ale v každej kategórii prehrá s nástrojom, ktorý sa na ňu špecializuje. Ak robím naraz kreatívu a performance, vymýšľam kampane, vytvorím si banner, rozanimujem ho, nasadím cez programmatic, vyhľadávače a sociálne siete, naprogramujem web a nastavím analytiky… spravím síce sám všetko, ale v každom jednom kroku to bude horší výsledok.

Radšej si vyberme jednu vec, ktorá nás baví a napĺňa, na tú sa sústreďme a buďme v nej najlepší na celom svete. Zrazu sa proces učenia a skvalitňovania výrazne zrýchli. Stanete sa vyhľadávavnými odborníkmi, stúpne vaša hodnota, klesne stres a zlepší sa pocit spokojnosti.

Michael Phelps, ktorý na olympiádach získal rekordných 23 zlatých medailí, roky trénoval 7 dní v týždni. Povedal si, že ak jeho súperi trénujú “len” 6-krát v týždni, on bude mať každý rok náskok 50 tréningov. Dlhodobé sústredenie na jediný šport v kombinácii s disciplínou a vhodnou stavbou tela mu dali práve ten náskok stotín sekúnd, o ktoré býval v bazéne rýchlejší.

Príliš často sa snažíme ovládať všetko, poskytnúť full-servis, mať prehľad vo všetkých existujúcich nástrojoch. Aby sme jedného dňa neskončili pri zistení, že na každú jednu vec sa nájde niekto, kto je v nej lepší ako my. Tajomstvo tkvie v špecializácii. Veď aj Bruce Lee povedal, ze úspešný bojovník je priemerný muž s “laser focusom”.

Zdroj: Pixabay

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.