Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.03.2020, 11:33

Ako dopadol najväčší slovenský výskum online display reklamy zameraný na znalosť značky?

Z výskumu je zjavná pozitívna korelácia: čím boli investície vyššie, tým bol väčší účinok vplyvu na značku.

Ako dopadol najväčší slovenský výskum online display reklamy zameraný na znalosť značky?
Zdroj: archív

Ľudia z marketingu očakávajú jasný, zrozumiteľný a empirický dôkaz, že display komunikácia prináša svoj efekt v podobe nárastu poznateľnosti značky a budovania pozitívneho vzťahu ku značke. Aj to je jeden z výsledkov prieskumu Brand Lift. Akú sú ďalšie?

Display kampane devätnástich značiek zadávateľov dosiahli v priemere nárast/uplift  znalosti u cieľovej skupiny o 15 percentuálnych bodov.

Zdroj: IAB Slovakia

Z výskumu IAB Slovakia sa tiež môžete dozvedieť aj to, že:

  • správnym nastavením online kampane je možné dosiahnuť signifikantný nárast parametru Brand Lift - zvýšenie znalosti značky
  • väčší podiel slovenských IAB médií pozitívne ovplyvňuje dosiahnutý Brand Lift
  • potenciálni zákazníci vašu online reklamu skutočne vnímajú, aj keď možno tvrdia opak - fenomén TV reklamy, priradenie kreatívy k značke
  • vaše kampane by ste mali vyhodnocovať voči vášmu segmentu - benchmarky pre Brand Lift podľa segmentov
  • existujú benchmarky pre plánovanie a realizáciu brand awareness kampaní z hľadiska rozdelenia rozpočtu v rámci mediatypov a použitých formátov

Vďaka tomuto prieskumu  trh dostal odpoveď na otázky ako merať a vyhodnocovať display reklamu v podobe empirického výsledku a akú silu má lokálna display reklama na vplyv nárastu znalosti značky. Výsledok výskumu pomôže ľudom z marketingu lepšie pochopiť účinok display reklamy na spotrebiteľa, nakoľko základné online parametre sú pre tieto potreby nedostačujúce. Pomocou regresných analýz sme dospeli ku zaujímavým poznatkom o vplyve médií, formátoch, silu nasadenia  ako je  počet zobrazení display reklamy a podobne na budovanie značky. Napríklad z výskumu je zjavná pozitívna korelácia: čím boli investície vyššie, tým bol väčší účinok vplyvu na značku prostredníctvom relevantných médií zapojených do IAB monitoru.

Celý prieskum si môžete pozrieť na IAB Slovakia.

Význam prieskumu zhodnotila napríklad šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia Lucia Petrášová: "Ako veľký zadávateľ využívame rôzne formáty komunikácie a samozrejme nás zaujíma ich efektivita. A to nie len z hľadiska predaja, ale aj vplyvu na vnímanie značky. Keďže väčšina mediálneho rozpočtu je ešte stále dedikovaná do TV komunikácie, jej vplyv na vnímanie značky si meriame pravidelne -  na mesačnej báze v prieskume Brand tracking. Keďže sa tento prieskum metodológiou zameriava na reprezentatívnu vzorku populácie, nie len online užívateľov, vyhodnotenie čisto online kampaní môže byt skreslené. Na otestovanie výlučne online kampane, alebo kampane zameranej na novú/netradičnú cieľovú skupinu môže byť práve Brand Lift vhodným riešením. Výhodou Brand Liftu je aj možnosť kampaň upraviť „za chodu“, čo však v našich zemepisných šírkach považujem skôr za občasný luxus ako bežnú prax.“

Čo je Brand Lift?

Najväčší slovenský výskum vplyvu display reklamy na znalosť značky, ktorý zrealizovalo digitálne združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia spolu s 19 klientmi a ich značkami, v spolupráci s výskumnou agentúrou Nielsen Admosphere Slovakia.

Tento obsah vám prináša Research skupina IAB Slovakia, pod ktorej vedením bol výskum realizovaný.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.