Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.05.2020, 10:45

Ako nebyť v kríze po koronakríze: 10 komunikačných tipov

Víťazne z aktuálnej situácie vyjdú tie firmy, ktoré sa dokážu čo najrýchlejšie adaptovať a prispôsobia sa.

Ako nebyť v kríze po koronakríze: 10 komunikačných tipov
Zdroj: VectorStock

Zmení sa marketingová komunikácia po koronakríze alebo nie? Vráti sa všetko „do normálu“ alebo nezostane v komunikácii firiem a značiek kameň na kameni? Povieme vám tajomstvo - nevieme. Čo však vieme s určitosťou - mnohé veci sme sa kvôli karanténnym opatreniam naučili robiť lepšie a efektívnejšie.

Víťazne z aktuálnej situácie podľa nás vyjdú tie firmy, ktoré sa dokážu čo najrýchlejšie adaptovať, prispôsobia sa hneď podmienkam a neprestanú zmysluplne komunikovať. Napríklad v PR viete okamžite doručiť posolstvo cieľovej skupine, reagovať rýchlo a razantne. Budovanie dôvery v značku alebo produkt je aj vďaka PR v tejto dobe obzvlášť dôležité.

Mrknite si našich 10 rýchlych a šikovných komunikačných tipov, ktoré vás nebudú stáť ani veľa peňazí, ani veľa času a môžu vašu značku alebo biznis ešte viac vypimpovať. Powered by Neopublic. 

  1. Pridajte niečo milé navyše

Máte e-shop s potravinami? Prečo nepridať k donáške na základe ich objednávky aj recept, ktorý bude obsahovať niektorú z ingrediencií, ktoré si zákazník objednal. Môžete vyzvať ľudí, aby si uvarili chutný obed a poprosíte ich, aby vás na Facebooku či Instagrame na oplátku otagovali. Rukou písané odkazy s priamym oslovením v zásielkach tiež veľmi potešia. Je to osobné a zákazníkovi vyčaríte úsmev na tvári. Expertmi na „niečo milé navyše“ sú mnohí predajcovia na Sashe, ktorí z nakupovania v ich „obchodíku“ dokážu vďaka podobným drobnostiam urobiť skutočný zážitok.

  1. Empatia značky

Ukážte, že máte city a že ste v súčasnej situácii solidárni aj s inými značkami. Otagujte na vašom firemnom Instagrame vaše obľúbené značky, ktoré ste podporili aj počas karantény alebo ak robia niečo, čo je vám sympatické. Na verejnosť to pôsobí príjemne a značky vás možno prezdieľajú aj u seba, čím sa dostanete k ďalším a ďalším ľuďom. Podporu značkám takto vyjadrujú mnohí influenceri, no nevidíme dôvod na to, aby sa takto nemohla prejaviť aj firma voči firme. 

  1. Oslovte odborníkov

Máte za sebou nevyžiadanú podnikateľskú pauzu? Je ešte možné váš biznis zachrániť? Nebojte sa osloviť dobré komunikačné PR agentúry ohľadom pomoci s vašim biznisom. Ak nemáte budget nazvyš na podobné aktivity, skúste sa prelúskať cez špecializované diskusné skupiny na Facebooku, kde sa zdržiava viacero marketingových odborníkov či freelancerov. Často pomôžu aj bezplatne, keď vám dajú radu nad zlato.

  1. Adaptujte sa na zmenu

Prispôsobte sortiment aktuálnemu trhovému dopytu - skvelý príklad je firma Paint People, ktorá organizuje kurzy maľovania pre každého. Vždy prebiehajú vo vybranom podniku, s pohárom vínka a skupinou nadšených amatérskych maliarov. Zavreli sa podniky? Nevadí, Paint People začali robiť rozvoz maliarskych potrieb a natáčať online kurzy, aby si s nimi mohli ľudia maľovať v pohodlí domova. Bystré!

  1. Zvážte, s kým a čo robíte

Charakter spolupráce s influencermi sa rapídne mení. Ľuďom už nestačí náhodne umelo odfotený produkt, už neveria fotkám influencerky, ktorá má každý týždeň nový smartfón alebo má prirodzene v obývačke na stole položenú novú aviváž. S príspevkami označenými nálepkou spolupráca sa treba vyhrať, každá fotka je malou skladačkou väčšej a komplexnejšej stratégie. Voľte preto vhodne, aký obsah dávate na svoje sociálne siete, aj to, koho si vyberiete ako tvár pre váš produkt.

  1. Reklama

Neprestaňte propagovať svoju značku, iba možno zvážte, kam inzerujete. Tento kolobeh berte ako tip tipov od nás pre vás: Vymyslieť dobrú reklamu. Platiť si reklamu. Nevypínať. Optimalizovať. Platiť si reklamu. Nevypínať. Optimalizovať. A tak ďalej, a tak dookola. 

  1. Online is the new Offline

Robte online všetko, čo sa online robiť dá. Webináre, školenia, konferencie, kurzy… Ak máte dobrú tému, môžete si na tom ešte aj zarobiť. Keby aj nešlo iba o peniaze, udržiavate svojich klientov v pozore. Prípadne si pripravíte pôdu pre tých nových potenciálnych, ktorí na vás náhodu natrafia. Keď na vás natrafia cielene, znamená to, že cielite dobre. A to je dobre. :)

  1. Otestujte si svoje nápady

Priniesla vám karanténa nové megalomanské nápady? Kedy bude lepšia príležitosť ponúknuť svetu svoju novú podnikateľskú ideu a pokúsiť sa na ňu vyzbierať peniažky? Dobrým nápadom sa v crowdfundingu darí. Navyše, aj keď možno nebudete úspešní, crowdfunding je výborný nástroj, ako si svoje nápady otestovať. Ak sú na nič, možno to zistíte skôr, ako by ste sa do nich biznisovo pustili po hlave.

  1. Zmysluplné darčeky

V čase krízy do popredia ešte viac vystupujú zmysluplné veci. Buďte detailisti, myslite aj na drobnosti - zmenený charakter budú mať istý čas aj darčekové predmety - kašlite na perá, hrnčeky či dáždniky. Čo takto dizajnové obrandované rúško, sada na DIY rúško či dezinfekcia na ruky s logom?

  1. Nie je čas na zmenu?

Mnohé firmy počas karantény zmenili svoje fungovanie - nielen časovo, ale aj priestorovo. Kancelárie sa presunuli do homeofficov, online porady začali byť kratšie a efektívnejšie, zriadili sa kanály na internú komunikáciu zamestnancov na diaľku… Popremýšľajte a poučte sa z vecí, ktoré ste si vďaka karanténe vyskúšali inak. Oplatí sa menšej firme platiť prenájom za office, ak dokážu ešte efektívnejšie pracovať z domu? Prečo pondelková porada naživo trvá tri hodiny a cez videohovor iba jednu? Dokážeme ako celok fungovať ešte šikovnejšie ako pred týmto celým?

A cenný bonusový tip a la soľ nad zlato!

Buďte dobrí na svojich zamestnancov a ukážte im vďaku a rešpekt. Kto vašu firmu počas krízy držal na nohách? kto makal o sto šesť? Kto prijal neohlásené zmeny? Kto sa bez slova na čas prispôsobil možno núdzovejšiemu pracovnému/finančnému režimu? Viaceré slovenské reklamky počas karantény napríklad potešili svojich zamestnancov tortou, fľašou vína či poldeckom domácej na prípitok počas videohovoru. Len do toho. ?

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.