Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Hovorí sa, že risk je zisk. Ale iba vtedy, keď vyjdeme z komfortnej zóny a vyskúšame niečo nové, môžeme dosiahnuť všetky stanovené ciele. Inšpiráciou nám môžu byť mnohé známe osobnosti či dokonca firmy, ktoré spravili krok do neznáma a aj napriek vysokému riziku sa im to vyplatilo. 

​Úvod k sérii case studies známych svetových firiem sme publikovali nedávno, dnes prinášame príbeh značky Disney. 

DISNEY a jeho filmy

Disney je meno, pri ktorom napadne každému niečo iné. Niekto si predstaví rozprávkové miesto Disneyland, inému sa v hlave objaví zoznam rozprávok a filmov. Disney dnes patrí k úspešným firmám, no v minulosti musel jej zakladateľ riskovať nielen raz, ale hneď niekoľkokrát.

Napríklad, zábavný park Disneyland je na zozname mnohých ľudí. Každoročne priťahuje turistov z celého sveta. Niet sa však ani čomu čudovať. Zaujímavé atrakcie, obľúbené postavy z animovaných rozprávok a množstvo ďalšieho robia z parku neobyčajné miesto. V päťdesiatych rokoch minulého storočia bol však Disneyland len myšlienkou a veľkým rizikom. Walt Disney sa chcel uistiť, že sa investícia oplatí. Preto začal na televíznej stanici ABC vysielať Disneyland Show a rozprávať o tomto mieste príbeh.

Zo začiatku bola šou len propagačná. Príbeh sa zameriaval na to, čo Disneyland znamená a akým miestom je. Neskôr sa v nej objavovali aj zábery zo zákulisia. Takýmto pomerne jednoduchým spôsobom dal Walt Disney park do povedomia a spravil mu reklamu.

​Druhým príkladom je jeden z najnovších filmov Frozen (Ľadové kráľovstvo). Prvá časť zarobila neuveriteľných 1,28 miliardy dolárov. Na prekvapenie, pokračovanie, ktoré sa v kinách objavilo o 6 rokov neskôr, zarobilo ešte viac – 1,5 miliardy dolárov.

Teraz si skúste predstaviť, že by filmy neexistovali a Disney by začal predávať bábiky menom Elsa alebo Anna. Dokonca ani pekný snehuliak Olaf by si určite nezískal srdcia toľkých detí. Nemusí to byť však len film Frozen. Podobný spôsob využila firma aj pri filme Star Wars alebo Toy Story. Disney má veľkú výhodu v tom, že funguje na oboch trhoch, na filmovom aj hračkárskom. Na predstavenie svojej novej hračky alebo zvýšenie jej predaja ju jednoducho zasadí do pekného animovaného filmu.

Zdroj: Disney

Dočítali ste tretí zo série článkov o úspešných firmách, ktoré svoj obsah spoplatnili. Budúci piatok pokračujeme so značkou Sainsbury’s.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.