Reklama je strašne egocentrická a narcistická branža, minimálne keď sa pozrieme na jej kľúčové eventy. Klinec je oslavou najlepších kreatívcov, ktorí bojujú o titul copywriter, art director alebo kreatívny riaditeľ roka. Effie je najmä prehliadkou stratégov a ich sofistikovaných riešení. V záplave týchto individuálnych hodnotení sa akosi zabúda na chrbtovú kosť každej reklamnej agentúry – na account.
Ak si odmyslíme ziskovosť projektov, je celkový prínos accounta asi ťažko kvantifikovateľný. Ich najsilnejšou stránkou sú „soft skills“, prostredníctvom ktorých dokážu manažovať agentúrne ambície a klientske očakávania. Základom je nadhľad a praktickosť.
Nadhľad nastupuje vtedy, keď zlyhávajú egá kreatívnych superstars. Dobrí accounti dokážu upratať rozhádané reviews alebo zaseknuté brainstormingy. Dokážu nájsť spoločnú reč s klientom, ktorý ju práve stratil po agentúrnej prezentácii. Budujú nielen vzťah s klientom, ale aj sebavedomie svojho často zúfalého kreatívneho tímu.
Praktickosť je akousi protiváhou kreativity. Idea totižto neexistuje dovtedy, pokým nie je zrealizovaná, a od brainstormingu po TV spot je ešte dlhá cesta. Už len dať dokopy prezentáciu, priniesť ju načas na miesto určenia a úspešne zapojiť projektor môže pre niektorých z nás pôsobiť ako „impossible brief“. Bez srandy, viete si pri tom predstaviť tohtoročného copywritera roka? A to už nehovorím o plánovaní a organizovaní celej produkcie.
Accounta roka si nenájdeme pomocou čísiel, každý v agentúre určite pozná toho svojho. S Adamom Marčanom sme dali dokopy aspoň zoznam tých, ktorí tento rok kryli chrbát najúspešnejším kreatívcom a projektom.
|
|
Meno |
Agentúra |
Body |
Klienti |
|
1 |
Marek Wilhalm |
Jandl |
510 |
ZOO BA, Forbes, Radio Best, see ya fotoproduktion |
|
2 |
Zuzana Imrichová |
MUW |
470 |
Kooperativa, Komunálna poisťovňa |
|
3 |
Jana Šoltísová |
WLB |
430 |
Orange |
|
4 |
Anna Dzurjaníková |
MUW |
395 |
Telekom |
|
5 |
Jana Macháčková |
WLB |
370 |
Transparency International, Speekle, Naturea |

