StoryEditor

Ako zlepšiť doručiteľnosť (nielen) na Gmail

07.07.2014, 15:23

Urobili sme si menší prieskum a zistili sme, že väčšina príjemcov našich klientov má svoju emailovú schránku na Gmaili (názorne môžete vidieť na grafe nižšie). Gmail však ako jedna z mála emailových služieb používa vlastný spam filter, ktorý je veľmi prísny a niekedy sa stane, že email neskončí v záložke Propagácie ale v zložke Spam.

Ako teda zabrániť tomu, aby výsledok vašej snahy neskončil medzi nevyžiadanou poštou?

Z našich skúseností vieme, že Gmail berie do úvahy:

Reputácia IP adresy odosielateľa – pokiaľ newslettre odosielate cez svoju IP adresu, môže sa stať, že sa táto IP adresa dostane na black list a všetka vaša firemná/súkromná komunikácia bude padať do spamu. V prípade, že sa chcete tejto situácii vyhnúť, zasielajte hromadné emaily prostredníctvom niektorého z ESP (Email service provider), ktorý má na zasielanie takejto korešpondencie vybudovanú vlastnú infraštruktúru. Ochránite tým svoju IP adresu, zvýšite doručiteľnosť vašich newslettrov a ako bonus získate štatistiky vašich odoslaných kampaní.

Nastavenie SPF a DKIM záznamu – v prípade, že odosielate cez ESP, odosielanie prebieha cez domény ESP, preto je dobré nastaviť si SPF záznam a DKIM, ktoré slúžia na overenie odosielateľa.

Pridanie adresy odosielateľa do adresára – dajte vašim čitateľom dôvod, aby vaše newslettre chceli čítať a pridali si vás do adresára alebo presunuli do záložky s hlavnými správami. Avšak pozor. Na správy, ktoré sa nachádzajú v záložke Propagácie sa nevzťahujú také prísne antispam pravidlá ako na správy v záložke Hlavné správy. Ak vás zaujíma, do ktorej záložky bude váš email doručený, kliknite tu.

SPAM skóre – predtým ako svoj newsletter odošlete, overte si SPAM skóre, ktoré vyjadruje mieru pravdepodobnosti, či váš email bude spam filtrami identifikovaný ako spam.

Predmet správy – dajte si pozor na slová, ktoré použijete v predmete emailu. Tiež nepoužívajte len veľké písmená, výkričníky (viacero za sebou) a podobné znaky typické pre spamerov.

Obsah emailu – Gmail sleduje aj obsah vášho newslettra, preto zachovajte primeraný pomer obrázkov a textu. Príliš veľa obrázkov alebo naopak príliš veľa textu zhoršuje Vaše SPAM skóre. Ak si ho chcete vylepšiť, vytvárajte aj textovú verziu newslettra.

Adresa odosielateľa – odosielajte pod jednou a najmä existujúcou adresou. Príliš časté striedanie adries poškodzuje reputáciu domény. Ak máte možnosť, vytvorte si doménu, ktorú budete používať len na odosielanie newslettrov. Napríklad názov vašej domény je mojafirma.sk a na odosielanie newslettrov si vytvoríte doménu newsletter.mojafirma.sk.

Jednoduché odhlasovanie – umožnite čitateľom jednoduché odhlásenie. Žiadne odosielanie prázdnych emailov späť alebo zložité preklikávanie. Newslettre budú zbytočne označované za spam a tým sa bude znižovať vaša reputácia odosielateľa.

Dĺžka URL – radi v newslettroch používate skrátené linky? Túto praktiku majú v obľube aj spameri s cieľom maskovať linky na spam alebo na iné podvodné stránky. A výsledok? Google vaše hromadné newslettre bude považovať za spam. Najmä ak využívate Bit.ly.

Double opt-in – alebo aj potvrdenie prihlásenia do mailing listu. To znamená, že keď sa niekto prihlási k odberu newslettrov, do databázy bude zaradený až keď klikne na potvrdzovací link v emaili, ktorý mu bude následne doručený na zadanú adresu. A aby toho nebolo málo, v prihlasovacích formulároch Google odporúča nepoužívať predvyplnené polia na odber newslettrov.

Aj napriek tomu, že Gmail neposkytne hlavičku emailu, predsa len existuje možnosť ako zistíte, prečo váš newsletter padá do spamu. V prípade, že ešte neodoberáte svoje newslettre, prihláste sa k ich odberu. Ak sa stane, že si nájdete svoj email medzi nevyžiadanou poštou, Gmail vám poskytne hlášku, na základe ktorej zistíte v čom môže byť problém. Napríklad sú vaše newslettre často označované za spam alebo nemáte nastavený SPF záznam atď.

 

 

Čo ďalšie má ešte vplyv na doručiteľnosť? Gmail tiež pozerá na históriu odosielateľa, sleduje koľkí príjemcovia sa odhlásili alebo nahlásili email ako spam. Sleduje aj otvorenosť emailov daného príjemcu ako aj otvorenosť konkrétneho emailu pri všetkých príjemcoch daného odosielateľa, prípadne danej IP adresy. Do úvahy tiež berie to, kde máte obrázky umiestnené v newslettri hostované, mieru kliknutí a donedávna aj mieru sťahovania obrázkov, avšak toto teraz robí Gmail automaticky.

Gmail v podstate sleduje všetko, a preto treba aktívne pracovať na budovaní kvalitnej databázy a obsahu vašich newslettrov. Čím pútavejšie a zaujímavejšie newslettre, tým vyššia čítanosť a lepšia doručiteľnosť.

Na záver už len dodáme vlastnú skúsenosť. Na print screene môžete vidieť, že nám prišiel email od Gmail teamu do záložky Spam. Takže 100 % doručiteľnosť do Inboxu nemá zaručenú pri Gmaili nikto :)

 

emailblog.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. máj 2024 19:10