Cez víkend odštartoval prestížny festival reklamy Cannes Lions 2015. Ad Awards Association, organizátor Zlatého klinca a oficiálny reprezentant Cannes Lions na Slovensku, má na festivale viacerých zástupcov.
REPREZENTANTI
Klub reklamných agentúr Slovenska reprezentuje v Cannes prezident KRASu Róbert Slovák a tiež Zuzana Ďurčeková, managing directorka MADE BY VACULIK, ktorá je členkou prezídia KRASu. Rovnako do Cannes cestuje aj Peter Michalka, unite creative director agentúry MUW Saatchi & Saatchi, ktorá je členom KRASu. Peter je zároveň členom prezídia Art Directors Club Slovakia / ADC. Aktuálne správy z diania na festivale bude prinášať Erika Brindzová, redaktorka odborného mesačníka Stratégie.
YOUNG LIONS
Deň pred oficiálnym začiatkom dorazili do Cannes Katarína Hutníková a Pavol Pružinec z agentúry MUW Saatchi & Saatchi, ktorí ako tím získali zlato v kategórii Print na tohtoročnej súťaži mladých kreatívcov Young Lions Slovakia 2015 organizovanej v rámci Zlatého klinca. Do Cannes postúpili reprezentovať Slovensko v rovnomennej kategórii, v ktorej majú tímy 24 hodín na to, aby vypracovali zadanie a vytvorili brilantnú printovú reklamu. Samotná súťaž prebiehala počas včerajšieho dňa. Témou zadania bola korupcia, konkrétne propagácia International anti corruption day s odkazom na Facebook stránku. Dnes porota rozhodla o víťazoch, slovenský tím si cenu neodniesol.
Katarína Hutníková, Pavol Pružinec – Na zahodenie (Young Lions Slovakia 2015, kategória Print)
Rovnako aj v kategórii Cyber má Slovensko svojich reprezentantov. Martin Rajec z agentúry Zaraguza a Maroš Zeleňák z agentúry Hellephant získali v národnom kole Young Lions Slovakia 2015 najvyššie umiestnenie a na základe tohto úspechu postúpili do Cannes. V týchto chvíľach by už mali vedieť zadanie, na ktorom budú 24 hodín intenzívne pracovať. To, či po slovenskom úspechu zabodujú aj v Cannes, sa dozvieme v stredu 24. júna.
Martin Rajec, Maroš Zeleňák – Priders Club (Young Lions Slovakia 2015, kategória Cyber)
V kategórií PR získal v súťaži Young Lions Slovakia 2015 najvyššie ocenenie tím Dominika Mózová a Matúš Volný z agentúry Media & Communication Consulting za prácu Freedom = being your true self. Hlavným motívom práce bolo rešpektovanie ľudskej rozmanitosti a podpora ľudských práv menšinových komunít. Či tento tím uspeje aj v rámci nového zadania v Cannes a odnesie si cenu z medzinárodného kola Young Lions, sa dozvieme čoskoro.
Matúš Volný, Dominika Mózová - Freedom = being your true self (Young Lions Slovakia 2015, kategória PR)